Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Jag längtar till jul!!!

Vill också ha snö!!! De lovade snö här vid Gävleborgskusten men idag har det bara regnat

• lollsanT
    MammaMia74 skrev 2013-10-17 21:19:19 följande:
    Jag tror inte att vi får någon snö till jul. Jag bor i Skåne. Får vi snö töar det snabbt bort och blir slabb av det. Man får ingen julstämning.
    Vi flyttade till vårt hus i december 2009. Det är bara 2011 som vi inte har haft snö upp till fönstrena
  • lollsanT
    fluu skrev 2013-10-18 06:10:48 följande:
    Köpt fler julklappar nu så jag tycker att jag ligger bra till i år. Stress vill jag inte vara med om.

Är hemma själv i helgen så jag funderar på att mysa till det med något julbröd, pappas pomeransbröd kanske. Och så lite julmusik,jultidningar och julte på det utan att någon himlar med ögonen åt mig ;P
    haha jag brukar också smyga igång det hela när maken inte är hemma

Här har fortfarande inget av den utlovade snön kommit men det blir nog ändå att sätta på vinterdäck i helgen för det är frost på mornarna
  • lollsanT
    LCG skrev 2013-10-18 23:02:38 följande:
    Jag har bakat snurriga pepparkakor ikväll

Recept finns på bloggen om nån vill ha  
    Mumma! Får testa det tror jag men just nu har jag fullt upp med att baka till sonen tvåårs dag
  • lollsanT

Hade planerat att vi skulle besöka julmarknad på Furuvik i år så har de lagt ner den

• lollsanT
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-25 10:55:33 följande:
    Jag har inte fått ner julgardinerna ännu!
    det har inte vi i alla rum heller Det har kommit så mycket mellan hela tiden och uppe på det så har det varit extrem sömnbrist så jag har verkligen inte orkat bry mig :-/

MEN, jag har storshoppat och köpt en del julklappar till nästa jul redan Bla ska jag brodera en julgransmatta till mamma broderishoppen.se/produkt/sleigh-ride-tree-skirt
  • lollsanT
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-31 23:25:51 följande:
    Haha.... Redan!

Jag har iaf fått upp de vanliga gardinerna i vardagsrummet och ska försöka få mer julgardinerna i köket. Sedan har vi fyra sovrum samt biorum med julgardiner. Ja det tar mig två veckor att pynta huset inkl stryka gardiner innan jul. Så nu ska jag tvätta alla gardiner som ska upp igen och stryka så det tar tid med. Men nu har jag ingen deadline.
    I know the deal!! Tar tid här också - 4 sovrum, vardagsrum, allrum, kök och tvättstuga får nya gardiner

Ja, stor familj kallas det Sen fyller hälften (känns det som) före jul. Fyndade en brio tågbana för 150kr istället för 599kr till sönerna
  • lollsanT
    MissFrost skrev 2014-02-01 00:00:05 följande:
    Wow, det var tidigt. Själv har jag  köpt en sak till dotterns paketkalender. Vi var inne på jysk för någon vecka sedan. Där bland julsakerna som reades ut hittade dottern en liten usb-gran som hon gillade. Jag och dottern gick sen ut ur butiken i förväg medans sambon köpte usb-granen. Dottern märkte ingenting som tur var Den granen blir perfekt till dotterns mini-laptop Tomte
    Brukar försöka börja tidigt varje år för att slippa stressen vid jul  
  • lollsanT
    Ann Lee skrev 2014-03-04 16:27:12 följande:

När kickar vi igång påsktråden? 
    Eller kör vi i samma tråd?

Bjuder på bild på en av förra årets påskkakor - gräsmattekaka!
    Vilka söta. Måste göra såna tror jag
  • lollsanT
    Abbe83 skrev 2014-11-13 14:35:19 följande:

Har ni plastgran eller riktig gran? Var kan man hitta en naturtrogen plastgran? Vad har ni för julgransbelysning?
    Nu har vi en gammal plastgran som det lossnat delar ifrån. Så behöver ny plastgran+ julgransbelysning. 

Vi kör riktig gran här hemma

I helgen ska vi pyssla med barnen och börja sätta upp julgardiner. Annars kommer jag aldrig hinna klart med det. Ska även sätta mer äppelmust så jag kan koka glögg på det
  • lollsanT

Har någon förslag på vad man kan ge en syster som inte vet vad hon önskar sig, inte är så förtjust i parfym, har väldigt speciell klädsmak, inte vill ha något till hemmet? Lika svårt varje år. I typ 14 års tid har hon önskat sig presentkort på Lindex och H&M men nu står inte ens det med på listan....

• lollsanT

Jag har äntligen beställt julklapp till min syster

Har inte så många kvar att handla till. Jag ska köpa nått till mamma, mammas man, lillasyster, lillebror och farmor och farfar men sen är jag klar.

Har hittills handlat:
    * Maken - Whisky, tröja, en speciell Kalle pocket som han ville ha från sin barndom.
    * Sonen 3 år - Ett gäng leksaksbilar, böcker, lego, morgonrock, verktygssats och lite kläder.
    * Sonen 1 år - Liten rullväska, böcker, lite kläder, byggklossar, några bilar, någon liten leksak.
    Tillsammans får de även ett leksakskök, tågbana och leklera
    * Mamma - En gammal tomte (hon har en likadan från sin barndom men den håller på att gå sönder), foton på barnen samt en fotobok från yngsta sonens första år.
    * Mammas man - En tröja
    * Lillebror - Skjorta
    * Lillasyster - En skål "Berså"
    * Storasyster - 2 djupa tallrikar till hennes servis
    * Systerdotter 8 år - Tyllkjol, strumpbyxor och diadem
    * Systerson 6 år - Kofta och tröja
    * Svärmor och Svärfar - 2 stora badlakan, 4 handdukar, foton på barnen samt en fotobok från yngsta sonens första år.
    * Svägerskan och Svågern - Hamax cykelsits
    * Svägerskans son 6 månader - Träpussel (första pusslet)
    * Svåger - T-shirt och pajform
    * Grannflicka 2 år - Tröja och en pall
    * Grannflicka 10 månader - Klänning och strumpbyxor.

Phju, tror allt kom med

Håller på att baka pepparkakshus och julpyntar. Alla julgardiner är uppe och alla adventsljusstakar/stjärnor är uppe.

• lollsanT
    nozpa skrev 2014-11-28 09:31:59 följande:
    Vilken lista! :) Har inte börjat köpa till någon utanför familjen, förutom till barnens ena kusin. Men då är vi många som lägger så vi var ute i god tid. Men annars har jag alla kvar i princip.
    Min make kommer också få en whiskey bland annat. Och min 3 och 1 åring får också ett kök tillsammans.
    Haha jag veeet Stor familj Ändå så  har ena brorsan sagt att vi inte ska handla till dem så det försvann 3 personer från listan.
    Men jag tycker om att handla och ge bort julklappar.
    Vi firar grannflickorna eftersom vi umgås mycket med dem och våra barn är jämnålders

Nu är jag nog klar dessutom. Väntar hem de sista beställda klapparna nu:
    Mamma - Ett par ordentligt varma vinterhandskar
    Mammas man - En flaska punsch
    Lillebror - 2 par träningsstrumpor
    Lillasyster - stort uppläggningsfat "Berså"

Farmor och farfar samt min extra uppsättning farmor och farfar kommer få foton på våra barn samt något flaska gott vin. Har inte bestämt vad men det blir nog något Valpolicella/Amarone eller dylikt.
  • lollsanT
    lollsanT skrev 2014-11-29 20:43:43 följande:
    Haha jag veeet Stor familj Ändå så  har ena brorsan sagt att vi inte ska handla till dem så det försvann 3 personer från listan.
    Men jag tycker om att handla och ge bort julklappar.
    Vi firar grannflickorna eftersom vi umgås mycket med dem och våra barn är jämnålders

Nu är jag nog klar dessutom. Väntar hem de sista beställda klapparna nu:
    Mamma - Ett par ordentligt varma vinterhandskar
    Mammas man - En flaska punsch
    Lillebror - 2 par träningsstrumpor
    Lillasyster - stort uppläggningsfat "Berså"

Farmor och farfar samt min extra uppsättning farmor och farfar kommer få foton på våra barn samt något flaska gott vin. Har inte bestämt vad men det blir nog något Valpolicella/Amarone eller dylikt.
    Ev så får de en flaska med hemmagjord äppelglögg spetsad med cognac/rom/akvavit
  • lollsanT

Idag håller jag på med grynkorv (makens familj äter alltid det till jul) och vörtbröd *mm* 
    Bara 3 veckor kvar

• lollsanT
    aeae skrev 2014-12-04 13:45:39 följande:

Bara jag som köpt färdigt alla julklappar? Ok, nästan då. 2 kvar  I år är jag ute i god tid.

Nä jag är helt klar
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!