Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Nandez skrev 2021-11-18 19:56:28 följande:

Snart dags för adventsstakar och stjärnor

Längtar!  Glad

Tänkte ev börja lite i helgen med dukar och gardiner. Glad
  • molly50
    fluu skrev 2021-11-19 13:03:59 följande:

Ska ut och julhandla färdigt i eftermiddag(man vet aldrig vad regeringen får för sig), så jag hoppas att allt har kommit in. Det jag längtar mest efter är doften av hyacint. Vi har dem alltid på balkongen eftersom att min mamma är allergisk och där ute i kylan håller de länge.

Tack för tipset! Jag är också allergisk mot hyacinter,men visste inte att man kan ha dem ute.
  • molly50
    Nandez skrev 2021-11-19 18:45:13 följande:
    Längtar också

Få se om jag också gör det
    Ja,jag hann ju inte med något i helgen. Dottern hade dansuppvisning med sin dansgrupp osv.
    Men jag kanske börjar lite imorgon. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2021-11-21 18:37:08 följande:
    Har satt upp lite gardiner idag

Mysigt med dansuppvisning
    Ok. Ja,jag ska nog försöka börja lite imorgon så det är klart tills vi ska börja pynta. Glad

Ja,de var så fina! GladHjärta
  • molly50
    Aniiee skrev 2021-11-22 19:04:29 följande:

Jag ser det snöar, jag ser det snöar...

Kommer väl inte vara kvar imorgon men det skiner jag i

Kom lite här med igår. Men idag är det "bara" frost. 
  • molly50
    Nandez skrev 2021-11-23 19:13:41 följande:
    Vi har bara frost
    Samma här.
    Nandez skrev 2021-11-23 21:06:45 följande:

Ombonat med julgardiner

Har strukit lite idag och tänkte börja sätta upp imorgon. Glad
  • molly50
    Aniiee skrev 2021-11-25 00:01:30 följande:

Har ni nånsin gått och funderat på samma sak i åratal men aldrig tagit er tid att kolla upp det? Det är nog bara jag som är så dum..

En bit av julsånger "Winter Wonderland" lyder som följer: "In the meadow we can build a snowman and pretend that he is Parson Brown". Och jag har alltid undrat vem faaan Parson Brown är. Jag har typ alltid avfärdat tanken med att det säkert är nån gammal kändis. Tills idag när jag faktiskt kom till skott och kollade upp det. Visar sig att parson är en kyrklig titel i Church of England, och Brown bara är ett enkelt, lagom generisk efternamn. I princip kan texten översättas till "Vi kan göra en snögubbe på ängen och låtsas att han är prästen Svensson". Häpp.

Haha! Nej,det har jag nog aldrig gjort.
  • molly50
    fluu skrev 2021-11-27 19:39:46 följande:

Julen är häääär nuuuuuuu!

Nu har vi adventspyntat och bakat pepparkakor och lussebullar, så nu har julen börjat. Till lussebaket drack vi årets blossa och den var riktigt god. Inte så god som min favvo (fulglögg säkert, Icas alkoholfria med mindre socker) som jag kan halsa en hel flaska av, men ändå en hit. Den hade en naturlig och len apelsinsmak och smakade inte överdrivet med alkohol. Rekomenderar!

Vi går promenader i stan nästan varje dag nu. Jag tycker att staden har pyntat ovanligt fint i pr och nästan alla affärer har verkligen ansträngt sig.

Och litelite snö kom det här i fredags.

Så mysigt! 
    Här har vi också pyntat,men har mest frost ute.
  • molly50
    fluu skrev 2021-11-27 19:41:07 följande:

Jo, ett tips till - ni som är allergiska mot hyacint, jag köpte en ny sort som det står svagt doftande på. Är ni inte jättekänsliga kanske det kan funka. Köpte på blomsterlandet.

Tack för tipset! Det kan kanske vara värt att testa. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!