Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Och snart är det nyår. 

Vad ska alla göra då? Här bir det nog bara lugnt firande md närmaste familjen. Men god mat och mys. 

• molly50
    Aniiee skrev 2020-12-29 22:37:24 följande:

God jul i efterskott och god fortsättning på er. Jag har firat jul på sjukhuset, yay! Ätit (eller, ja...) världens sorgligaste jultallrik. Märks att Sodexo inte lägger mer pengar per portion på maten idag än de gjorde på 90-talet (på riktigt. Kommunen har använt Sodexo till kommunal verksamhet sedan jag gick i lågstadiet). Det första jag gjorde när jag kom ut från sjukhuset var att käka på mcdonalds.

Nyår blir det slapp med god mat.

Fy sjutton så tråkigt!
    Hoppas du mår bra nu och att nyåret blir bättre.
  • molly50
    Aniiee skrev 2020-12-30 16:34:31 följande:
    fluu skrev 2020-12-30 15:41:37 följande:
    Nej, men vad tråkigt! Hoppas att du är bra nu och att du fick något julmys.

Tack, jag mår bra nu. Jag har plockat fram överbliven julmat från frysen som jag ska äta till middag idag och se någon julfilm. Eller kanske HBOs Christmas Carol från förra året, jag har inte sett den än. Och Lord of the Rings. Jag behöver Lord of the Rings.
    Skönt att höra! 
    Hoppas du fick ett bra nyår i alla fall. 

Gott nytt år till er alla! 
    Och God fortsättning! 
  • molly50
    Nandez skrev 2021-08-19 19:20:15 följande:

Snart fyra månader kvar

Och jag har redan börjat känna en viss längtan och börjat tänka på pynt osv. 
  • molly50
    fluu skrev 2021-08-23 13:04:43 följande:

Maken jobbar med logistik. Han smsde om att nu kommer julgrejer in till hans terminal och vecka 35 ska chaufförerna börja köra ut till butiker.

Vet du vilka butiker det är? 
  • molly50
    fluu skrev 2021-08-24 14:08:21 följande:
    Just då höll han på med dollarstore.
    Ok. Då ska jag kika där sen då. 
  • molly50
    MeraMia skrev 2021-08-29 12:46:07 följande:

Jag har målat min ytterdörr grön och insåg hur fint det kommer bli med julkrans ????????????

Alla tycker att jag är galen när jag pratar om det nu, men jag vet att ni förstår mig ????

Självklart förstår vi! 

Själv sitter jag och planerar för hur jag ska pynta ute på balkongen med de möbler vi har där nu. 
    Och planerar att köpa lite nya ljusslingor och kanske en ny krans till dörren. 
    Maken tycker jag är galen. Så bra att kunna skriva av sig här. 
  • molly50
    molly50 skrev 2021-08-29 13:28:55 följande:
    Självklart förstår vi! 

Själv sitter jag och planerar för hur jag ska pynta ute på balkongen med de möbler vi har där nu. 
    Och planerar att köpa lite nya ljusslingor och kanske en ny krans till dörren. 
    Maken tycker jag är galen. Så bra att kunna skriva av sig här. 
    Funderar också på att köpa lite nytt pynt till granen. 
  • molly50
    fluu skrev 2021-08-31 15:23:02 följande:

Ahhhhhh, en dag kvar till september, då jag får börja planera. Hade passat att börja nu eftersom jag ligger med hög feber, men ...principer....

Jag skulle också vilja planera. Men ligger också sjuk.
    Men men,jag för väl börja planera i huvudet så länge. 
    Och titta lite på nätet.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!