Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2013-09-26 14:44:41 följande:

Grattis till tilökningen!

Ja,här har vi också fått skrapa rutorna på bilden de senaste morgnarna. Fattas bara att elda i kaminen,men vi har ingen ved hemma tyvärr. ;-/ 
    Tack
    Vi har sån tur så vi har fått massor med ved. Säger vi till svärföräldrarna så kommer de med ett lass till

Idag har vi mumsat ris a la malta. Sonen blev störtförtjust i det och klämde 2 fulla skålar  
  • lollsanT

Såg att Coop höll på att packa upp julmust. Dock är jag lite "kräsen" och vill ha Apotekarnes om jag får välja och den brukar dröja ett par veckor till.

Beställde en julklapp till minsta sonen igår. Längtar så till jul nu

• lollsanT

Jag har en syster som de senaste åren har önskat sig presentkort på H&M i både present och julklapp och jag börjar känna mig ganska anti till det. Hade ni ändå gett henne det eller hade ni satsat på något annat? Hon fyller alltså år en månad innan jul och har önskat sig detta i minst 13!!! år.

• lollsanT
    Mama Mia skrev 2013-09-28 15:53:25 följande:

Hade jag haft andra idéer själv, som jag trodde hon skulle uppskatta, så hade jag gett något annat. För mig är önskelistor till vuxna bara idéer, ifall jag själv inte kommer på något. Bra att ha att ta till i nödfall, så det blir bra även då. Önskelistor för barn är annat...
    Jag funderar på att istället ge henne typ en ansiktsbehandling eller så. Hade varit roligare om det var något speciellt hon ville köpa men det är ju inte ens det.
    fluu skrev 2013-09-28 16:18:25 följande:
    Håller med. Apotekarens är bäst! Spendrups är okej, men jag tycker att det är lite mycket kolsyra i. Andra märken är ofta för söta.
    Ja eller hur!! Brukar bara få höra att jag är konstig

• lollsanT
    Cajza85 skrev 2013-09-28 20:41:21 följande:
    Hörni det är ju knappt två månader tills man kan börja plocka fram julgrejerna o börja pynta
    Om 2 månader ska ju allt vara framme
  • lollsanT
    Cajza85 skrev 2013-09-28 20:50:06 följande:
    Haha ja men precis . Sa det till mannen nyss. O sa att ja men va kul då kan jag börja den 18:e nov . Haha han trodde jag fått fnatt o sa aldrig.. Haha om han bara visste
    Äh, min man får stå ut. Fast han har vant sig efter 13 år Brukar se till så allt pynt är framme, pepparkakshuset är bakat, första omgången rågsiktskakor, vörtbröd och lussebullar är bakat till första advent. Sen sprider jag ut resten som ska göras fram till jul
  • lollsanT

Beställde precis filmer på cdon till halva priset med koden xY2pTCH3. Den gäller bara fram till 14.00!!!

• lollsanT
    M 1980 skrev 2013-09-30 13:22:00 följande:
    Nån som ska till Furuviks julmarknad?
    Jag hoppas att vi ska dit i år
  • lollsanT
    Pigelinen skrev 2013-10-02 16:53:08 följande:
    Efter dagens utbildning på jobbet så har jag klart vad jag ska köpa till alla jag inte vet ;)
    Brandvarnare
    Brandfilt
    Brandsläckare

Jag viste inte att det är lag på att ha brandvarnare i sitt hem och bor man i lägenhet så är det hyresägaren som ska stå för de och hyresgäst för batteri. I villa står man själv och där ska det även finnas brandvarnare.
    Jag ska absolut önska mig en brandvarnare till, en till vår övervåning. Har bara en nere.
    Önska dig seriekopplade då. Om en löser ut så tjuter alla som är sammankopplade. De är dessutom trådlösa
  • lollsanT

Jag köpte lite julpapper på Gallerix nu när de sålde ut. 6kr per rulle. Hittade med Blixten McQueen och co på

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!