GreatMaffian skrev 2011-09-29 14:28:46 följande:
Hej TS
Jag blir så glad av din tråd.. jag verkar näst intill ensam om att ha den där "MYSFAKTORN" när december närmar sig.... Man blir ju så sprudlande glad!
Adventsljusstakar, julstjärnor, tända ljus, dricka glögg när snön faller ner, Luciatågen & så den vackra julgranen som bara blir finare för varje år
& så julkalandern..
Nu tycker jag väl att de på senaste åren varit ganska tråkiga så här hemma kör vi DVD i form av "Albert & Herberts jul, Sunes Jul" & så det sista inköpet blev "Tomtar på loftet"
I år skulle jag gärna vilja åka på julmarknad i GBG på Liseberg.. Den ska tydligen vara en riktig sån där julmarknad som man bara drömmer om.. Speciellt där jag bor (litet samhälle), den marknaden har man flyttat inomhus pga all snö
förstår inte vitsen? Hela julstämningen försvinner om man ska trängas i en trång lokal & dricka varm glögg..
Näe, jag vill till Liseberg & uppleva en riktig Julmarknad
jul på liseberg är jättefint! massor av lampor och massor av små stugor där allt möjligt finns, tyvärr så är det ofta knökfullt med folk så det knappt går att ta sig fram speciellt vid adventsöndagarna, synd och skam tycker jag som avskyr stora folksamlingar..