Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2013-09-06 11:15:06 följande:
    Jag skrev om glöggen igår, lite förvånad att ingen svarat på det, haha :P
    Jag dricker inte stark glögg. Håller mig till saftglögg eller lättglögg
  • lollsanT

På tal om kläder så får sonen några plagg i julklapp. Det har alltid vi fått också.
    Min äldsta systerdotter (7 år) älskar att få kläder och är en riktig liten diva på såna saker  

• lollsanT
    MamaPapa skrev 2013-09-06 20:45:13 följande:
    Ja du det har jag aldrig tänkt på faktiskt ! Jag har täcken både från ikea och på andra ställen som jag köpt här i uk. Vet att kuddarna är olika storlek (engelska är längre) men trodde faktiskt täcken var lika. Hoppas påslakanen passar nu - de var ju så fina

Jag får prova när de kommer och rapportera tillbaks. 
    Gör gärna det hade också velat ha ett men såg att double var för smalt, dock verkar king size stämma ganska bra med ett svenskt dubbeltäcke. Men, jag har en julgalen mamma (undrar vem som fört det vidare till mig ) som jag hade velat köpa till och de har enkeltäcken.
  • lollsanT

Idag slank det ner en julklapp till när vi var ute och shoppade. Maken tyckte träningssetet jag köpt till mammas man var så bra så vi köpte ett till ena svågern också som tränar väldigt mycket. En till man kan bocka av på listan.

Just nu är jag sugen på att börja packa in alla julklappar också men där hejdar jag mig lite till iaf  

• lollsanT
    Liljan77 skrev 2013-09-07 19:21:04 följande:
    Hm...törs jag tala om att jag rensat ut julsaker idag? Skäms
    Mitt källarförråd är proppfullt trots att jag har rensat ut en massa saker.
    Så 10 banankartonger blev till 7.Känns ju lite konstigt Skrattande 
    Jag tror jag har 4 flyttkartonger (plus att en del står löst på hyllor i klädkammaren) med julsaker Måste nog ha lite nytt i år ändå
  • lollsanT
    Liljan77 skrev 2013-09-07 19:43:10 följande:
    Hu,det som står löst vågar jag inte tänka på. Stora grejer att hänga på väggar o i fönster. Kassar med stjärndraperier osv.
    Sonen behöver ha en kartong till sina julsaker/påsk/osv-saker.

Exet som hjälpte mig att bära,tyckte inte att det hade försvunnit några grejer alls.
    Jag som tyckte jag hade varit så duktig. Solig
    haha man kan ALDRIG ha för mycket julsaker
  • lollsanT
    lalasmama skrev 2013-09-08 08:31:23 följande:
    LollsanT: jag blir lite nyfiken på vad det är för träningsset du köpt? Vart? Kläder eller redskap? Pris?
    Kram från en som precis börjat träna
    Det är shorts och t-shirt från Stadium, Soc. De hade paketpris just nu så man får t-shirten gratis vid köp av shorts så 199kr Såg att de även har specialpris på träningskläder till tjejer.
    Men dessa kläder var perfekta, mammas man ska börja träna nu (har lovat sin systerdotter att springa midnattsloppet nästa år ) och min man samt min svåger tränar redan mycket så de behöver alltid  träningskläder  
  • lollsanT
    4539 skrev 2013-09-09 10:34:29 följande:
    Sitter just nu och googlar jul godis:) vad brukar ni göra för gott varje jul?
    Baileystryffel och falska mozartkulor gör jag alltid. Sen är det lite olika vad jag hittar på
  • lollsanT
    straw2008 skrev 2013-09-11 09:37:50 följande:
    Vem vet var de finaste kulorna till granen finns ? Köpte för 2500 på ikea förra året men man är ju aldrig komplett !! Åhlens o indiska har oxå fina. Har jag missat någon affär ?
    Jag brukar köpa några kulor från Sia varje år. Dyra tyvärr men jättefina. Det är väl där jag handlar jämt
  • lollsanT

Här får vi skrapa bilrutorna på mornarna nu och det brinner i braskaminen dagligen. Mys!!
    Fick tillökning i vår lilla familj för 2 veckor sedan så i år kommer vi ha en liten på 3 månader och en 2-åring på julafton  

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!