Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Jag längtar till jul!!!

Min lista ser än så länge ut såhär:
    Sonen (fyller i november så jag har inte bestämt vad han får i present/julklapp än) : Brio tågbana, legobox, kläder, böcker + lite mer saker.
    Maken: Whisky
    Mamma: Sjal + något mer
    Lillebror: T-shirt, lite flytta hemifrån saker
    Syster: 1 tallrik till hennes servis, stringhylla
    Systerdotter 1: Kläder
    Systerdotter 2: Kläder
    Systerson: Kläder
    Svärmor: Armband
    Svåger: T-shirt

• lollsanT
    Aniiee skrev 2013-08-13 09:20:40 följande:
    JAg avskyr att försöka hitta på julklappar.... enda felet med jul, alla ska ha klappar. Gråter Varför blir jag superstressad i AUGUSTI för JULKLAPPAR? Skrikandes Tetsudau... någon?

Känner du sådan stress så kanske det är bättre att begränsa vilka du ger julklappar till?
  • lollsanT
    Aniiee skrev 2013-08-13 11:34:00 följande:
    Ja, jo, alltså "alla" här är 5 personer..... alla mina syskon... blir inte nådigt om jag kommer utan julklappar till något syskon. Syskonbarnen får egenhändigt bakade och pyntade pepparkakor =) Handlar ingenstans om 30-40 pers.... Då skulle jag låta bli helt.
    Ah, då är det ju lite svårare att hoppa över någon
  • lollsanT
    Aniiee skrev 2013-08-14 20:31:06 följande:
    Den är god!

Skippar gärna julevangeliet, annars låter det spermysigt. Jag läser A Christmas Carol istället =)

ah vad skönt Själv tycker jag att det smakar rävgift men vet att maken blir glad Nästa år fyller han 30 så då tänkte jag satsa på en lite dyrare variant.
  • lollsanT
    Kramardig skrev 2013-08-18 20:45:28 följande:
    Hur gör ni med julklappar till barnen? En kompis och hennes sambo köper inte alls mycket till deras pojke i julklapp bara för att se vad han får av släkten.

Tycker egentligen det är ganska smart men samtidigt älskar jag att köpa julklappar. Sonen kommer vara nästan 3år så då är det nog ännu roligare att köpa åt honom MEN jag är ändå lite emot det här med att överösa barn med julklappar haha
    Vi köper väl inte vrålmycket till sonen som kommer vara 2 vid jul men det blir lite leksaker och sedan lite nyttoklappar (typ kläder)
  • lollsanT

Idag köpte jag julklapp till ena svägerskan:
    2 ljusstakar i glas och en löpare i linne.

• lollsanT

Jag brukar köpa några nya kulor varje år, eller åtminstone nytt julpynt varje år Maken vet hur mycket jag älskar julen så han låter mig hållas

• lollsanT
    Lunah skrev 2013-08-20 21:25:44 följande:
    Vet ni när jultidningsförlagen brukar skicka ut kataloger till barnen? Har en dotter som sålt några år. Men om sanningen ska fram tycker jag nog det är lika mysigt och roligt som hon ;)
    Brukar det inte vara typ slutet på augusti?
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!