Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Jag längtar till jul!!!

Bebislängtan01 skrev 2013-07-30 20:31:28 följande:

Såg precis ditt inlägg att du hade köpt lite, efter jag skrev! :p

Va härligt att du är ute i god tid!, 
    egentligen är det ju bäst att köpa julklappar innan själva julen kommer in i butikerna (mest julpynt och så, speciellt i december) så jag ska nog faktiskt börja kolla lite nu faktiskt! :) 
    Ja, jag måste vara ute i god tid. Förutom julklapp till drygt 25 pers så har vi 6 födelsedagar (varav 3 är min lilla familj på 3 pers ) 1,5 månad före jul fram till 19 december. Utöver det så kommer en till liten till oss i september
  • lollsanT
    Bebislängtan01 skrev 2013-07-31 20:13:18 följande:
    Tänk första vörtbrödet med lite rödbetssallad och köttbullar på eller en skiva griljerad julskinka med lite senap och ett glas julmust till de, gooott!

Och redan imorgon är det endast 4 månader kvar till 1a december och första avsnittet av julkalendern,
     Herrejösses tiden bara rinner iväg! 
    mmm, bakade ett sååå gott vörtbröd förra året. Bästa receptet jag fått till Älskar vörtbröd!!
  • lollsanT

Jag fyndade Trolltyg i tomteskogen på Åhlens för 35kr som vi ska kika på när hösten kommer

• lollsanT

Sitter och funderar på vilken Whisky jag ska ge maken i julklapp (kan bli present också då han fyller tidigare i december).
    Brukar försöka hitta någon i begränsad utgåva/specialutgåva från något av hans favoritmärken  

• lollsanT
    Aniiee skrev 2013-08-08 21:20:02 följande:
    Tillåt mig reka en Glen Elgin Liquid Sun(27-årig) , Littlemill Liquid Sun (22-årig) eller Glenury Limited (40-årig). Skottsk whiskey när den är som bäst =)
    Det står inte just något om dem. De första 2 låg inom rimlig prisklass nu när det inte är någon jämn födelsedag Är det rökig whisky eller är det mer åt det milda?
  • lollsanT

Ja han vill ha rökigt. Han har ett gäng Bowmore, Lagavullin och Laphroaig som är favoriterna. Det brukar komma lite specialutgåvor från dem under hösten

• lollsanT
    sha skrev 2013-08-08 22:31:06 följande:
    Har din man testar riktigt fin rom? Jag tycker det påminner lite om whisky (fast mkt godare;) ), och är precis som whisky nåt man sitter och smuttar på!
    Det är whisky som gäller i första läget annars kan han ta en cognac. Rom dricker han typ bara om han är borta och blir bjuden.
  • lollsanT
    majja skrev 2013-08-11 10:51:41 följande:
    Åh jag älskar julen! Granar, maten, färgerna, familjen, julsångerna, allt=) Det bästa som finns är att ha en riktigt bakdag där man samlar så många som möjligt, spelar jullåtar och maratonbakar allt gott man kan komma på. 

Julklappar är också något som ligger mig varmt om hjärtat! Brukar hålla utkik hela året efter klappar som kan tänkas passa till olika familjemedlemmar, vänner osv. Då slipper man julstressen i handels också=) HIttade en jättefin tekopp/termomugg från Unnamei nyligen som jag tänkte ge bort till min syster. Köpte faktiskt en till mig själv ocksåTungan ute www.collectiveshopping.se/deal/0cb2d311239947... 
    Precis som jag både med julbak och julklappar Tyvärr är det inte så många i min närhet som gillar att baka på samma sätt som jag så det gör jag själv, men julmusiken är ett måste. Maken gillar dock inte julmusik speciellt mycket (elvis och annan äldre julmusik går bra) så nu har jag även köpt en Johnny Cash julskiva som jag hoppas går bra
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!