Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Jag längtar till jul!!!

Julkort tar tid och som ni såg tidigare i tråden så har jag också börjat så smått. 

Eftersom min man är sångare så hör jag julsånger hela tiden när han är hemma just nu. I år blir det ganska många julkonserter för honom.

Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah
    ugglan skrev 2013-11-08 10:22:17 följande:

Mycket pyjamas-snack här nu
    Jag kommer ha flera mjuka paket med gosiga pyjamaser under granen i år. Både sönerna och sambon får varsin rutig klassisk i flanell och jag tror det kan bli till några av kusinerna också..

För övrigt är jag lite deppig å har svårt att helt komma igång med planerna. Förändringar på G i formerna för firandet på julafton är inte uppskattade då jag verkligen älskar våra gamla traditioner..
    Nu kommer dock släkten delas upp mer och några (min mamma, moster och mormor) har valt att fira i lugn och ro själva och önskar inte dela julafton med mig och mina syskon samt kusiner med barn. Jag hade bjudit in till stort gemensamt firande hemma hos oss då det känns som det är "dags" för vår generation att ta över å våra föräldrar har haft lite hälsoproblem. Vi har dessutom plats så alla som vill kan sova kvar... men nä dom vill va kvar i sin lilla hemort (1 knapp timma från oss)
    Kommer dock känna att en hel generation saknas på julafton och det kommer inte alls bli samma sak. Dessutom är jag ledsen och lite sårad över att "mormor" inte är intresserad av att vara delaktig i barnbarnens "jul-magi"..    
    Tråkigt men man får ju respektera deras val..

Lite så är det här också, men här är det barnen som vill fira hemma och inte åka till släktingarna som vi brukar... Å andra sidan kommer svärfar hem till oss och firar för första gången, så även om det blir nytt så kan det ju bli bra.
  • Neelah
    Fiamedbarn skrev 2013-11-13 10:04:17 följande:
    Jag fick en fin julklapp! Plus på stickan
    Grattis!
  • Neelah

Köpte nya stjärnor till fönstren igår och jag försökte desperat övertyga min man om att det var dags att sätta upp dem, men han påstår att det måste vänta ett par veckor till. Grannens dotter har i alla fall julpyntat hela sitt rum. Smart liten tjej som hittade jullådorna när mamman hade annat för sig.

• Neelah
    flm skrev 2013-11-19 11:25:23 följande:
    Och nu har jag lagt ett jobbpass på julaftonskvällen...... Frivilligt faktiskt, men det fattades personal och jag är ju relativt ny så jag gav med mig. Känns SÅ trist, men ska bli lite mysigt att fira jul på jobbet också. Kollegerna har försäkrat mig om att vi kommer ha det jättemysigt och jag tror det blir bra! Men tänker inte ge upp allt laddande och förberedelse inför julen! Blir ju ändå firande, bara lite annorlunda. Har även tänkt bjuda in min och sambons familjer på adventsfika den andra advent! Så då blir det bakning och pyntande här hemma inför det! 
    Vad jobbar du med? När jag jobbade inom äldrevården var det jättemysigt att jobba jul. De flesta boende var hemma hos sina familjer och vi hade extra mycket tid och energi att lägga på dem som var kvar. Vi tände ljus, åt god mat tillsammans med dem och slapp stressa. En del boende sov över hos familjerna och de som kom hem samma kväll brukade sova extra gott efter en härlig dag med familjen.

Dessutom var det väldigt bra betalt på julen! 
  • Neelah

Nää... inte Petra Mede. Jag klarar bara inte av henne. 

• Neelah
    TheElfa skrev 2013-11-21 13:58:19 följande:
    Ååååh...domherrar utanför mitt fönster!!! :) Solig
    Jag hade en här igår. De är så fina! Riktiga julfåglar.
  • Neelah

Maken övar inför nästa konsert, så huset är fyllt med julmusik. Just nu "Stilla Natt"...

• Neelah
    Eleonor01 skrev 2013-11-24 19:36:32 följande:
    Saknar dock en hissgardin. Tips på vart jag kan köpa den. Hittade inget kul på Ellos eller jotex. Ska iofs till Ullared på fredag, kanske ska köpa där istället???
    Tala om ifall du hittar nåt fint. Jag leta nya gardiner och ska dit nästa tisdag.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!