Jag längtar till jul!!!
Ok. Vart fins de att få tag på,eller har du bara tagit den i skogen?
Vi brukar köpa utanför Ica Maxi i Gävle. De är lite dyrare men de brukar vara mycket finare. Sen är det inte så många ställen som säljer kungsgranar
Herregud människor vad ni skriver Har bara varit in och slöläst lite då jag legat dunderförkyld har en del att läsa ikapp känner jag Ska uppdatera med lite bilder senare då vi fuskat och satt upp alla julgardiner och stjärnor/ljusstakar.
Här har det kommit drygt 50 cm snö nu och det snöar fortfarande
har inte hunnit göra klart pepparkakshuset eller pynta klart då jag slog omkull igår och sitter nu med en svullen, stukad handled och en ömmande svanskota hoppas vi ska hinna klart imorrn.
Idag har jag iaf fått tag på en till julklapp. Snart klar
Trevlig första advent till er imorrn
Det har skottats två ggr här idag och det syns inte ens att vi har varit ute idag
här har det snöat idag igen och det låg 1dm ny snö när jag kom hem efter jobbet
idag har jag börjat slå in julklappar för fullt och jag har gjort klart årets pepparkakshus
Tack
Här snöar det igen och det blåser en del. Fortsätter det såhär så har vi snart 1m snö
Såhär såg det ut när jag kom hem idag
Grattis Starbaby till en liten sötnos!!
Här hemma har det stått still ett tag eftersom jag fortfarande har problem med handleden efter att jag ramlade men nu har jag varken tid eller ro att vara still.
Granen är klädd, alla julgardiner och adventsljusstakar är framme och nästan alla tomtar har fått komma fram.
Jag har kokat knäck, gjort mörk apelsintryllen, vaniljfudge, mintkyssar, mjuk vanilj- och kokoskola, mjuk saffranskola (ska doppas i vit choklad) och blåbärsfudge (som också ska doppas i vit choklad). Hälsingeostkakan står på spisen och ska snart få rinnas av under natten.
Nu ska jag fortsätta brodera sonens julstrumpa så jag hinner klart innan julafton