Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

haha jag såg också skumtomtar i affären idag. Lyckades gå förbi dem

fluu skrev 2012-10-31 19:18:27 följande:
    Fick blunda hela vägen från fruktdisken till kassan på ica innan. De hade tagit fram pynt,glögg,dadlar,nötter och framför allt min stora last SKUMTOMTAR!
    Jag håller hårt på traditionen att man inte får äta skumtomtar förens till första advents-baket. Dumma ica som frestar mig:P
  • lollsanT

Har precis beställt lite böcker från adlibris till sonen i julklapp

När jag var liten så klädde mamma granen under natten till julafton. Det var magiskt att komma upp då. Själva så klär vi den typ 2 veckor innan jul

• lollsanT
    Koppkaka skrev 2012-11-04 22:13:36 följande:
    Jag funderar på att göra en snaps till jullunchen i år. Och för att förtydliga ordentligt innan någon eventuellt går i taket, så dricker sig aldrig någon full hos oss på julen. Här får man en nubbe om man vill till lunchen och glögg på kvällen (inte alltid ens med alkohol öht). Så nu har vi sagt det!

Men jag funderar på saffranssnaps, vad tror ni?

Hos oss är det också snaps till maten - inte för mig dock (smakar skit ).
    Gubben brukar göra lite olika snapsar. Han brukar rekommendera att använda Brännvin Special då det är lite lägre alkoholhalt i. Smakerna kommer fram bättre då.
  • lollsanT
    eldfluga73 skrev 2012-11-06 15:36:43 följande:
    Den här julkyrkan sprang jag på idag och kunde inte låta bli att köpa den Hög nostalgifaktor - den både lyser och spelar en julmelodi. Men kanske lite tidigt att börja bygga sitt tomteland redan?

En gammal sån har vi haft turen att få av makens mormor och morfar
  • lollsanT
    Carolaj83 skrev 2012-11-08 18:20:31 följande:
    köpte en kalas skjorta till min yngsta idag, han kommer vara 11 mån på julafton, vit botten med massa bilar och svart slips till, 129:- på hm

Köpte på Lindex - skjorta, slips och slipover

När det kommer till saffran så köper jag alltid hela pistiller istället för det man köper på vanliga mataffären. Smakar mycket mer om det Inte heller så dyrt men såklart dyrare än det andra.
  • lollsanT
    Koppkaka skrev 2012-11-14 16:08:54 följande:
    Inbrott i vårt källarförråd för andra gången på någon månad bara. Och det verkar som dom stulit min tomtesamlih, med tomtar från varje år jag levat sen det år jag föddes. Med tomtar från bland annat min mormor som inte längre lever. Jag är helt knäckt

Usch vad tråkigt Förstår dig till fullo!! Hoppas alla tomtar kommer till rätta
  • lollsanT
    Koppkaka skrev 2012-11-15 16:20:50 följande:
    Tomtarna är borta. hela kartongen, med tomtarna jag fått varje år, och saker jag själv gjort på lekis, stubbtomtar, pappersänglar... Jag är så ledsen det gör mest ont att tänka på att dom (förmodligen) skitungarna som tagit dom bara kanske kastat sönder dom. Det får mig att bryta ihop helt, att som kanske är sönderslagna

Nej vad tråkigt Hoppas någon vänlig själ hittar dem så du kan få tillbaka dem!!!
  • lollsanT

Det händer alldeles för mycket här i tråden när man inte har tid att läsa!!
    Vi har haft kalas, hela släkten boendes hos oss, 1-års kontroll med sprutor osv osv osv.

Jag har beställt fotoböcker i julklapp till våra föräldrar med sonens första år i bilder. 100 foton blev det (fick välja och vraka bland ett par tusen foton )  

Snart är det 1:a advent så nu börjar det bli dags att förbereda alla julgardiner och börja hänga upp dem nästa helg

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!