Inlägg från: Gelis |Visa alla inlägg
  • Gelis

Jag längtar till jul!!!

Eftersom vi aldrig är hemma på själva julafton så sätter vi upp den på tredje advent så vi får njuta av skapelsen lite innan vi åker iväg! mycket mysigt att ha den tänd på morgonen och man kommer mycket lättare i julstämning, den där lite pirrande känslan som man hade som barn!

Jag älskar JULEN

• Gelis

ååå jag vill också att det ska bli acceptabelt att köra på ordentligt. är sugen på att sitta och dricka glögg och mumsa på en mjuk pepparkaka och planera inköp av julklappar... gå på julmarknad, liseberg är ett måste i år så vi nyss flyttat till borås i från Sveriges sydligare delar. jag har börjat handla lite julklappar men inte vågat säga det till någon haha...
    nåväl allting har sin tid men nu i helgen blir det nog lite höstpyssel iaf... :)

• Gelis

hmm kanske skulle göra en mjuk pepparkaka och ha i frysen :) så det är färdigt sen när glöggen kommer för än har jag inte hittat någon glögg i affären är det någon som har hittat? lättglögg, den tycker jag är godast!

• Gelis

första julmusten drack jag igår... såå gott nu börjar det! :D

• Gelis

Behöver hjälp att komma på en julklapp till en nioårig kille! Några förslag?!

• Gelis

De röda hade jag valt, ljuvligt juliga!

Kom på idag att jag köpte ju julsaker på rean förra julen!!! Yey får nog ta mig ut och kolla på det!

• Gelis

Alltså pepparkakshustävling lät ju super kul! Hur lång tid brukar det ta för er? Har ni husen ihop satta och så bara dekorerar eller är det ihopsättning också?!

• Gelis

Woho julmarknad i morgon mannen i mitt liv skickade en fråga om jag ville gå! Yey äntligen!

• Gelis

Pepparkaksdegen vilar i kylskåpet och saffranet väntar på att bli använt, julgardiner uppe i vardagsrummet, sängkläder strukna och väntar på helgen... Det börjar lukta jul! Barnen springer runt med den dansande och sjungande tomten och är överlyckliga...

• Gelis

Köper ni färdiga satser kan jag rekommendera att baka av dem i ugnen så de blir hårdare då håller de bättre formen! :)

• Gelis

Jag har ett tips till alla som gör julköttbullar förutom kryddpeppar i så ha lite kanel i! Ljuvligt!

• Gelis

Hej alla fantaster! Jag har börjat planera julklappar men fastnar som vanligt på min man... Efter detta året behöver han bli rejält uppskattad till jul! Ölkalendern har jag redan nappat på men den andra riktiga julklappen behöver jag hjälp med.. Han gillar mat ( arbetar som kock) och fiske är också ett stort intresse. Jag tar gärna emot förslag om det är någon som har det... Tack för en inspirerande tråd...
    Förresten så har jag småfuskat lite med pysslet... En höstkrans till dörren som senare kommer förvandlas till vinter och julkrans

• Gelis

Å jag hade premiär i går på julmusik så mysigt. I år blir första julen i huset och vi kommer att ha alla här. Det ska bli så mysigt..

• Gelis

Jag har svårt att få julfint i badrummet. Hur gör ni i badrummet?

• Gelis

Angående badrum: Tack, jag har inte gjort något vid där
    Än men vabbar denna veckan så det kanske blir lite piffat även där inne!

• Gelis

En helg i julens tecken, årets prinskorv är gjord och så har det blivit några tovade tomtar och julmöss tillverkade! :) Glad och i snökaos är vi nu på väg hem!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!