Inlägg från: FrökenX |Visa alla inlägg
  • FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Vinter: vad roligt att höra!!! Kanske tur att vi inte var på kontrollen idag då. Kanske en annan läkare nästa vecka. Tack för tipset om färgaffärer oxå!

Helt plötsligt har ungen 39.5 i feber...MEN när jag känner i munnen känner jag något vasst mitt på underkäket. Det är förmodligen därför hon har feber, hon börjar få tänder
  • FrökenX

Blir ingen öppna fsk för oss idag då Emma fortfarande har feber och är skruttig. Igår var den nästan upe i 40 Borde gå över snart tycker jag. Ringde vårdguiden igår och sa att dom tyckte att jag borde gå till vårdcentralen imorgon om hon fortf har feber då. Men hon har ju fått sin fösta tand nu,är det inte därför hon har feber? Vad säger ni andra?

• FrökenX

Emma har fortf feber. Ikväll innan nattning hade hon 39.7 så morgon blir det en sväng på vårdcentralen. När jag pratade med sjukvårdupplysningen så sade de att efter 3 dygn så ska man uppsöka läkarvård.

• FrökenX

Hon har fortf feber och var riktigt dålig inatt så vi ska in nu kl 13 på vårdcentralen. Ringde och pratade m dem och de tyckte att vi skulle kolla henne nu. Bäst att göra som de säger...

• FrökenX

Tack för er omtanke tjejer!

Kom just hem från vårdcentralen. Urinvägsinfektion har hon fått. Nu har vi hämtat ut antibiotika så nu ska hon piggna till på några dagar. Det var spännande det där med att ta urinprov på henne. Dom "klistrade på" en påse utanpå snippan som hon fick kissa i.

• FrökenX

Inatt har vi varit uppe hela natten med Emma. Hon har panikgråtit och vi tror att hon haft ont i magen. Dessutom har hon fått utslag över hela kroppen. Var in m henne igen och de tror att hon reagerar på antibiotikan och har hon lika ont inatt så ska vi byta. Det kam vara så att hon inte tål den hon fått. Det gör ont i mammahjärtat när liten har så ont och är så ledsen. Man känner sig så maktlös på ngt sätt. Tur att Jocke är hemma från jobbet m mig idag, hade inte pallat detta själv. Nu ska jag tröstäta ett wienerbröd.

• FrökenX

Imorse vaknade Emma kl 5:30 och fick mat för att sedan somna om, dock gjorde inte mamman det. Jag låg och vred och vände mig till kl 7.30 då lillan tyckte det var dags att vakna på riktigt. Har så himla svårt att komma till ro nu. Vet att det förmodligen beror på stress över allt som komma skall men det är svårt att inte tänka på det liksom. På tisdag har vi RUL och sedan om 2 v är det dags för den stora dagen då dopet och bröllopet är...Hur gör ni för att inte stressa upp er då ni har mkt på schemat?

Öppna förskolan kl 11 idag är det som gäller för mig. Hoppas fler kommer dit oxå!

• FrökenX

Woho, nu har vi varit på RUL! Det är med största sannorlikhet en liten lillasyster som vi väntar. Allt så jättebra ut och vi är flyttade från 20/2 till 24/2

Blir öppnis i Liljeholmen kl 11 för oss oxå imorgon!

• FrökenX
    Tack alla söta.

Coulommiers är en fransk vitmögelost som jag köpt in till ostrbrickan på dopet. har insett att den luktar satan och undrar om ni har någon erfarenhet av denna ost och om den verkligen ska lukta så mkt som den gör? Har smakat den och den smakar bra (aldrig ätit just den tidigare) men överväger just nu att göra mig av med den för att jag inte står ut med lukten ac den i 1 1/2 v till....
  • FrökenX

Sitter här å planerar en massa nu och inser att jag har en lång lista på saker som jag måste göra imorgon så mitt tidigare inlägg ang fika var lite förhastat tyvärr. Fasiken att det är så mkt att fixa med. Ska bli såååå skönt när detta är över!!

• FrökenX

Fikalista för veckan. Måndag- Miah Tisdag - Miah Onsdag - Torsdag- Fredag- Blir ev öppna fsk på onsdag för mig. Har jag tur följer även J med och kikar. Det blir fika antingen måndag eller tisdag. Hinner inte med båda dagarna då jag fortf har en hel del att göra.

• FrökenX

Måndag-  Ida
    Tisdag - Miah Helena
    Onsdag Öppna i liljeholmen kl11 - Miah, Helena, Ida
    Torsdag- Ida
     Fredag- Ida

Helena: vad avis jag blir på dig! Hade så gärna oxå åkt dit. Får ta det nästa år ist!

• FrökenX
    HelenaOlivia skrev 2010-10-12 16:53:25 följande:
    är det nån som tänkt gå på öppnis i liljeholmen imorgon?
    Om inte det blir Råsunda imorgon
    Jag går gärna på öppna imorgon! (Eller hittar på ngt annat trevligt.)
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!