• Snöbollen

Mina småbarns far står inte ut med mina stora döttrar

Känner mig så ledsen.
    Orkar inte gå in på detaljer men;

Ni som har barn sen tidigare förhållande, hur skulle ni reagera om er nya sambo/partner
    med jämna mellanrum berättade för er att han inte stod ut med era barn sen tidigare förhållande? Att han inte vill ha med dom att göra? Att allt dåligt som händer är deras fel?

Jag har brutit med denne man. Känner mig kränkt o förbannad. Även om det är så han känner behöver han inte säga det til mig om o om igen. Älskar ju alla mina barn.

• Svar på tråden Mina småbarns far står inte ut med mina stora döttrar
  • gosmamman

fy vad jobbigt, jag skulle inte acceptera ngt sånt. Men visst har ni också ett barn ihop? men du har nu flyttat ifrån denne man?

om så är fallet kan du inte göra så mkt mer, jag antar att du berättat för honom hur du känner?

frågat om han vill gå i fam rådgivning? det kan hjälpa även om ni är separerade.

• Bam

Jag skulle aldrig acceptera något sånt. Både jag och min sambo har barn sen tidigare+ ett gemensamt. Och allihop är lika älskade.

Den som uppfann arbete hade alldeles för mycket fritid.
  • Bedan

Jag hade inte accepterat det då jag hade förutsatt att mina barn hade känt vibbarna av att han inte gillade dem och dem och deras hälsa måste komma i främsta rum. Man har bara en chans till en barndom och då ska den inte förstöras av en "bonus"förälder som har en taskig inställning till en. Det kan ju förfölja en resten av livet! Jag hade också separerat, särskilt ifall personen ifråga inte såg ett problem med sitt beteende och inställning till barnen.

• Snöbollen
    gosmamman skrev 2010-06-10 19:22:21 följande:
    fy vad jobbigt, jag skulle inte acceptera ngt sånt. Men visst har ni också ett barn ihop? men du har nu flyttat ifrån denne man?

om så är fallet kan du inte göra så mkt mer, jag antar att du berättat för honom hur du känner?

frågat om han vill gå i fam rådgivning? det kan hjälpa även om ni är separerade.
    Vi är separerade - men då vi har barn ihop tycker man ju att han borde vara mån om att vi kan vara sams. Det skulle inte hjälpa att gå i rådgivning, han tycker att han har rätt i allt, och hävdar sin fulla rätt att säga rakt ut vad han tycker.
    Jag kan inte göra mer än att markera att det inte är ok, men blir så arg o ledsen på honom.
    Varför såra varann i onödan?
    I slutändan drabbar det ju bara barnen när vuxna inte håller sams.
Svar på tråden Mina småbarns far står inte ut med mina stora döttrar