• Angelica30

Förvaring av barnens skolgrejer

Hur gör ni med alla sakerna dom kommer hem med nu? Det är ju skolböcker, arbeten, teckningar och lite av varje.
    Skulle vilja ha en hållbar och långsiktig ordning på detta. Lägga allt i olika kartonger och sedan ställa dom på hög tar ju skapligt mycket plats efter ett tag.

Hoppas ni har en superidé

• Svar på tråden Förvaring av barnens skolgrejer
  • AnnelieTyresö

Ge bort i present till svärföräldrar å egna föräldrar ;)

• Angelica30
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-09 07:52:09 följande:
    Ge bort i present till svärföräldrar å egna föräldrar ;)
    Smart! Då har jag överlämnat det bekymmret till nån annan....eftersom jag inte bor med barnens pappa så borde ju han ha alla grejer hos sig
  • AnnelieTyresö

Ännu bättre :D

• Michisen

Jag är en ond mor som inte tänker spara på allting.
    Det mesta kommer hamna i återvinningen, några få saker kommer sparas.

• Angelica30
    Michisen skrev 2010-06-09 07:58:02 följande:
    Jag är en ond mor som inte tänker spara på allting.
    Det mesta kommer hamna i återvinningen, några få saker kommer sparas.
    Jag känner så jag också faktiskt.
    Nu kommer stortjejen hem med det hon har gjort om naturen och olika djur, rymden och sådant och det vill jag spara. Riktigt fina arbeten för en som går ut 2.an, så det ska vara kvar men det mesta går till att göra nytt papper
  • Michisen
    Angelica30 skrev 2010-06-09 08:04:35 följande:
    Jag känner så jag också faktiskt.
    Nu kommer stortjejen hem med det hon har gjort om naturen och olika djur, rymden och sådant och det vill jag spara. Riktigt fina arbeten för en som går ut 2.an, så det ska vara kvar men det mesta går till att göra nytt papper
    Jo, men det är ju det - än så länge går sonen bara på förskola, men vi har bara sparat den allra första teckningen han har gjort, samt en påskpyntskula. Resten har hamnat i återvinningen.
    Tusen kritstrecksteckningar har jag inte någon lust att spara på, när han kommer hem med första huvudfotingen eller så kommer jag spara den däremot.
  • Kazeer

Jag kommer att spara ett urval av det som kommer hem. Om man sparar på allt, så kommer det att ta plats, oavsett hur man förvarar det. Det har den volym det har.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Förvaring av barnens skolgrejer