Inlägg från: ensammamma |Visa alla inlägg
  • ensammamma

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej!!

Att ha med sig på förlossningen är att du ska ha ombyte till dig å till bebisen. Ha med en filt som du å fadern har sovit med i sängen så barnet känner igen eran doft när den ligger i sin säng.
    Samt hygienartiklar. Gärna tofflor som du kan ha å gå med när du ligger inne på BB.
    Blöjor å bindor till dig sen e de frågan om pappan får sova kvar där de vet inte jag beroende på om man får ett eget rum eller måste dela med någon annan..

Jag kommer att hamna på KS i solna men du får ju låna sån där nattskjorta å handduk.

Här finns en lista som några har skrivit. Men jag hade inte med mig allt när jag fick min son 06.

Mödravårdsjournal

Identitetshandling och vita landstingsplastbrickan

Tofflor/innerskor

Sköna och praktiska kläder till mamman

Kläder till bebisen om inte BB förser er

Extra ombyte till pappan

Hygienartiklar som shampo och tvål

Radio/CD-spelare om inte förlossningen redan har en stereo. Glöm inte egen musik.

Kamera och film

Telefonkort om ni inte får använda mobil

Parkeringspengar om ni inte får gratis parkering

Något att läsa och/eller ett spel (tex en kortlek)

Lite snacks till både dig och pappan för energi

Mat till pappan. Det finns oftast att köpa, men chansa inte

Läsk eller annan favoritdricka samt en sportdrycksflaska

Dextrosol för lite extra energi

Amningskupor

Extra stora bindor om BB inte förser er

Nagelfil
  • ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-09 11:58:44 följande:

Ensammamma - åh tack!!! Sparar den listan :)

Brommamaria  - Jag har valt BB Stockholm som ligger på Danderyds sjukhus.
    Jag kör bil till jobbet, men skulle jag åka kommunalt tar det över 1h att komma till jobbet. Med bil...ca 15-30 min beroende på kö :) Men är lite bökigt att köra bil nu då det är svårt att vrida sig och titta bakåt osv...inge bra!

Jaaa jag älskar stormar och åskväder, så länge jag får vara inne :)

Jag ska höra med BM om taxi, har för mig att hon nämnde det. Och ja tusan....bara man inte föder typ på nyår eller julafton eller t o m juldagen, då lär taxi chaffisarna ha fullt upp.

Jag la precis ut en lista med saker jag köpt och behöver köpa m.m. på bloggen.......är inte mycket kvar. vet inte ens om jag glömt något :P hihi

nu ska jag göra varm oboy :)

Kraaam!

Varså god.. Har du en blogg?? Får man läsa?? Jag har en jag med...
  • ensammamma

Crimson:  Jag ska gå in å läsa i din blogg med... Kul att de e så många som har blogg idag..

• ensammamma

Jag har 1 amnings bh å sen så har jag köpt 3 st sportbhar. Så jag har ombyte. Sport bhn kan man sova i å är inte obekväm. Så då kan man passa på å tvätta upp bhn kvällen innan så är den torr till morgonen därefter.

Så gjorde jag när jag fick min första å så tänker jag göra nu med då de e jätte dyrt med amningsbh till mig för jag måste gå till en special affär...

Jag har inte köpt så mycke i strl 50 utan jag har gått på 56-62 på engång.
    Viker hellre upp å så..

Jag va hos BM i dag å fick höra på den lill* krabbaten som bor där inne i magen.
    Lågt blodtryck. 100/60 hade jag denna gång.
    Å sen när jag kom hem så ringde jag förlossning för mina provsvar å sen så bad dom mig att komma in då jag hade halkat å ramlat 4 ggr i går när jag skulle hämta sonen på dagis....

Så jag fick höra på hjärtljudet 2 ggr idag på en kort tid......

• ensammamma

lillapindi: usch va jobbigt. Jag förstår din frustation om duschen... Men snart så får du väl komma hem till mig å låna min dusch så kan du få duscha klokt.. Jag har badkar oxå om du vill ta ett varmt bad..

Oj e de 4 veckor tills din kille jobbar i sthlm men vad gör han om de e dags för att föda nu när han inte e här då???

Ska vi ses den 16 nov eller blir den avblåst?????

Kram

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-12 12:53:01 följande:
    jissses ännu en sämst natt!
    Är helt slut idag, vet inte hur jag ska lyckas ta mig till BM idag, vill dit för jag har frågor samt vill höra lillemans hjärtljud och veta SF mått m.m.....
    Men är så slut, tog en dusch precis (i min fina handdusch..hatar den! haha)...blev helt slut!

Tjejer, vart i vällingby ska vi ses?!
    Kram kram
    Oj då... Men när ska du va där?? Hinner du vila en stund innan du ska dit??

Ska vi säga vid den stora fontänen som ligger vid grillen på torget.???  Mitt emot Indiska..
    Finns bänkar där med..

Kram kram
Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby