Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Skönt att höra att jag inte är ensam om att vara trött och ledsen

Idag (peppar peppar) har han varit som tidigare :) sovit, ätit och varit vaken och glad! Vi har badat honom nu på kvällen och han såg ut att tycka om det! Den här gången värmde vi hans handduk med en riskudde så att den skulle vara varm o go, sen la vi den under täcket men inte mot honom när han var torkad, det funkade jättebra, han skrek ingenting och vi kunde i lugn o ro torka honom i alla veck! (Förra gången gallskrek han så vi kunde inte torka honom ordentligt o inte sätta på blöja så allt blev nerkissat...)

Vi har gett honom semper magdroppar idag, bvc rekommenderade det till oss också.
    Han har nog också ett stort sugbehov (i alla fall dom jobbiga dagarna) men lyckas inte ha kvar nappen i munnen... Så det har varit en del gnäll här också..

Min sambo jobbar 10-14 i drygt en månad framåt, så då hinner jag duscha på morgonen och så, dessutom gör han frukost, lunch o middag också, städar, handlar, diskar och plockar undan, dessutom tar han lillkillen på kvällen o tidig morgon så att jag får sova och jag är ändå trött... förstår inte heller hur andra lyckas vara sådana supermammor....

Tack o lov fick jag en tid imorgon på amningsmottagningen :)
    Ska ta och lägga mig snart, ska till BVC kl 9.00 imårn... 

Hoppas att du också mår bättre snart lillapindi 

• brommamaria

Vi började med magdropparna igår, men då hade han redan blivit lugnare o snällare... Som tur är sover han på natten, just nu i alla fall...

Ska din sambo vara borta på veckorna nu igen då han börjar jobba?

Ska kolla in din förlossningsberättelse 

• brommamaria

Har bröstinflammation eller nåt :( Mjölkstockning som gått för långt.. Men som tur är ska penicillinet som jag redan äter hjälpa mot det också! Så snart ska jag förhoppningsvis vara bra igen!
    Lillen äter i alla fall ordentligt, har ökat på mycket i vikt, längd och huvudomfång, känns som att han växer alldeles för fort.

Vi var på BVC för första gången imorse, (hon var här på hembesök i måndags), min "gamla" barnmorska kom in o kollade lite på bebisen, önskar att jag kunde få ha henne som bvc-tant istället, har ju vant mig vid att träffa henne, tycker att det är lite jobbigt med alla frågor o så...speciellt av nån jag inte känner.

Låter jobbigt med vakna nätter, jag har mest problem med att jag inte riktigt får plats i sängen pga katt och bebis o att min sambo snarkar lite :(

Vilken ska du adoptera bort Carro? 

• brommamaria

Vilken tur då, din gamla BM verkade ju värdelös.

hoppas att natten gått bra

vår lillkille åt vid 23, 03, 06, 09... har sovit emellan  o jag med! Men jag la honom inte på hans plats, hann somna innan, ska försöka inatt istället, har läst att risken för psd ökar när dom ligger med mamman under mammans täcke...
    Hur har ni andra gjort? Har era bebisar sovit själva på en gång? Har ni somnat när ni ammar på natten? 

• brommamaria

idag är jag tröttare... lilleman vaknade varannan timme o ville äta inatt... 

idag hoppas jag kunna ta bort julen, städa o lägga upp gardiner o montera alla lampor vi köpt ! 

• brommamaria

Nu är julen bortstädad :( Jag tycker att det är lite trist, tycker mycket om julen och alla fina ljusstakar...
    Men vi har i alla fall fått upp en massa lampor som vi köpte på ikea häromdagen!

Tycker också att det är trist att det töar, det har ju blivit så halt nu, går inte att ta en promenad :( Vet inte om man  ska önska mer snö =ljust och fint ute eller
    att det ska töa helt =mörkt och slaskigt..
    våren är ju inte här ännu..

Ikväll ska vi försöka göra lite fin familjemiddag för första gången (har varit fullt upp sedan vi blev tre) med efterrätt och allt! Jag tänker göra panacotta för första gången, men det lär ju inte vara speciellt svårt!
    Antagligen lär väl lilleman vakna snart för han har nu sovit sedan ett ungefär och nu är klockan snart halv fem... och då går nog middagsplanerna i stöpet...

• brommamaria

vad kul att du är tillbaka solskensbullen! Mår du bättre nu?

förstår inte att ni kan hinna med två barn...jag har helt o hållet fullt upp med min lille gosse....

han har typ ätit nonstop sedan igår kväll, det känns i alla fall så... han vill inte ta nappen o skriker när han inte får äta..han gluffsar verkligen i sig o låter som en liten gris
    hur har ni gjort i början, har ni låtit era små äta så mycket dom vill?

• brommamaria

Min BM sa att han bara skulle få äta typ var 3e timme..
    men jag har låtit honom äta när han vill, tycker att han är så liten tror inte att man kan skämma bort en sån liten... men är rädd att göra fel, det känns bra att höra att din BM tycker lika och även du lillapindi.. ger mig lite självförtroende som mamma! Han har ju ätit var 3e timme för det mesta, han var likadan förra måndagen o sen blev han som vanligt igen... hoppas att han snart blir det igen.

Min sambo jobbar ju 10-14 ett tag framöver och det är jätteskönt, vi har gjort så att han har varit med lillen på kvällen ca 21-24 då lillen varit vaken och inte behövt äta, då har jag sovit, samma sak på morgonen ca 6-9 då jag har fått sova igen! Jag har också sovit på natten men det är lite svårt när lillen ligger hos mig o inte vill sova ensam...dessutom äter han ju lite på natten o behöver byta blöja o så.

Jag hoppas o tror att man kommer in i det snart! 

• brommamaria

Tack för dom orden ensammamma o solskensbullen!
    Nu ligger han o sover gott, jag är ganska utvilad och håller på o pysslar här hemma :)
    Åh vad jag önskar att jag kom ut på en promenad, men jag tycker att det är alldeles för halt o att det gör ont i underlivet o bäckenet att spänna sig för att inte halka. Vi har inte varit ute på promenad på flera dagar :( Men snart ska det ju bli kallare igen :)

Jag är inte redo att ta mig iväg nån längre sträcka för en fika/lunch...City Gross på är så långt som jag tar mig! en bra dag...

kram kram 

• brommamaria

Ut tar jag mig, men inte så långt, vill ha nära hem ifall han vill ha mat eller skriker. Tror att han har lite kolik, tror o hoppas att det beror på penicillinet. Igår var sista dagen med det o han skrek, var knallröd o prickig, verkade ha jätteont i magen, lillstackarn...

Jag är också fruktansvärt godissugen (ingen godisgris annars) kan inte sluta tänka på godis o sötsaker...

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby