• La Lola

Se hit ni som plussat efter att ha försökt i 1år eller längre!

Hedda blev till efter 3 års försökande.
    Efter 2 år gjorde vi en utredning o den visade inga uppenbara fel så vi valde att försöka på egen hand o till slut så lyckades vi.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    goji skrev 2010-05-31 08:14:48 följande:
    Kimsmamma: Tack snälla du! Det värmer! Se nu till att njut av att du ska bli mamma igen om cirka 30 dagar! Någon som vet något om Bisolovon?! *puffar*
    Bisolvon är hostmedicin/slemlösande.
    Det finns inga bevis för att de som tagit det blivit gravid just pga det.
    Dessutom, om man inte vet innan hur ens slemhinna ser ut så är det ju ganska dumt att börja trixa med den med div medel.
  • La Lola
    sicka16 skrev 2010-05-31 08:24:53 följande:
    Vi försökte i 2,5 år utan några resultat. Till slut så bokade vi in tid för utredning, med 6 månd väntetid. När det bara var 1,5 månad kvar innan vi skulle in så plussade jag. Jag vet inte men jag inbillar mig att när jag hade gett upp hoppet att fixa det på egen hand så slappnade jag av och kroppen fick sköta det där själv. Stress är ju aldrig bra för kroppen, och vi hade en massa andra grejer som hela tiden lades på stress kontot.... Men i augusti så kommer våran lilla ligist om allt går väl hela vägen fram! Kram och lycka till!
    Fast man kan inte styra sin fertilitet med tankens kraft.

Handlar det om stress så är den så pass extrem att ägglossningen påverkas.
  • La Lola
    sicka16 skrev 2010-06-01 14:44:30 följande:
    Nä visst är det sant att man inte kan styra fertiliteten med tankens kraft. Det var därför vi bokade tid för utredning. Min sambo har barn sen tidigare, så jag trodde att det kanske var något fel på mig eller att vi inte var kompitabla.
    Men stress ska man aldrig förringa, den kan ställa till med mycket problem.
    Men jag längtar nu tills att jag ska få träffa den lilla ligisten! För oss som det tagit tid för eller drabbas av mf/ma så är ju graviditeten ett extra litet mirakel.
    Jo, jag vet hur det är.
    Vi fick vänta på Hedda i 3 år.
Svar på tråden Se hit ni som plussat efter att ha försökt i 1år eller längre!