Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Åh nej leaeva, jag missade att du hade börjat blöda, stor stor KRAM. Gråter

• Dag och natt

Tack för alla kramar, ni är så fina! Det går ingen nöd på mig, jag har nämligen världens bästa älskling. Glad
    Bokade i alla fall tid med kuratorn till nästa vecka så det ska bli skönt att få ta upp saker och ting med henne. Som att en av mina närmaste vänner har visat sig inte alls förstå vad det innebär att förlora ett barn, vilket leder till klumpiga kommentarer och dumma jämförelser. Känns som jag nästan står på mina bara knän och försöker få henne att på något sätt förstå, förstå hur ledsen jag varit, men det känns inte som att det går fram. Att prata med någon som hela tiden säger att hon inte förstår - och frågar om jag kan likna det vid en olycklig kärlek? Då förstår man att hon är långtifrån att förstå... Frustrerande. Men jag kan inte heller tvinga henne att förstå. Det är bara synd att det i längden kommer att innebära att vi inte längre ses, för det känns ju som om hon visar en sida jag aldrig sett förut.

Leaeva! BAMSEKRAM... det gör så ont i mig att veta vad du känner nu och går igenom. Rynkar på näsan

Jag kan bara hålla med dig mimmi80, det är jobbigt att känna att man fortfarande står på ruta 1, visserligen har vi nu ett barn i bagaget men vi fick ju aldrig lära känna henne, se henne leka eller nåt som man vill se sin lilla älskling göra. Det är jobbigt att se andra gravida, det är lite olika hur jag reagerar på barn... har t.ex. skjutit på ett besök hos min sambos kompis eftersom de nyligen fick en liten. Men det kanske är dags att se plutten.

Nu ska jag åka hem. Kram kram kram till alla som behöver!

• Dag och natt

Hoppas det blir så snart som möjligt då. Jag antar att du får åka hem efter det så du inte behöver ligga kvar över natten, om du mår bra och så?

• Dag och natt
    MCT: Vet du vad söta du. Du får gråta hur mycket som helst. Du får gråta över att det inte gick vägen. Du har rätt att gråta över att era drömmar inte besannades denna gången, eller någon av de andra gångerna heller. Gråt hur mycket du vill! Och ta den tiden du behöver för att orka fortsätta försöka, orka med utredningar. Men idag ska du bara vara. Bara vara nära din man och ta hand om varandra. Massa massa kramar till dig HjärtaHjärtaHjärta
    Var det en läkare med initialerna A.L som var så bra förresten? Han träffade jag iaf när jag fick första pillret två dar innan förlossningen och jag tyckte han var fantastisk! Han hade sån känsla, medkänsla...! Jag minns så väl att när vi satte oss ner för mötet, stannade han "tiden" genom att bara vara tyst, tittade allvarligt in i mina ögon och sa "två graviditeter - inga barn". Då började jag grina. 

Mimmi: Jag har typ BIM runt den 7:e... men jag började testa redan igår.. haha... Och dessutom har jag testat på kvällen... jag får skylla mig själv. Flört Men jag har lite småkänningar i tjejmagen, lite ömma bröst, ganska svängigt humör, både ledsen, glad och lättirriterad. Lite trött men det är ingen större skillnad. Min temp steg ganska mycket idag jämfört med senaste dagarna, så om den håller sig där uppe runt 36.9 kan det tala för en ny graviditet... Men som du vet, så kan symptomen precis lika gärna vara för att jag har PMS. Morr för att symptomen ska vara så lika varandra! Skrikandes
  • Dag och natt

Men ooooh då vågar man väl sig på att utropa GRATTIS Pixan! Ett svagt streck är ju också positivt Skrattande {#emotions_dlg.flower}

• Dag och natt
    MCT: Har du någon kontakt med kurator från sjukhuset? Det kan vara skönt att gå och få ordning på sina tankar och känslor. Vi gick till en kurator på Danderyds som jag tycker är jättebra. Och nu när jag mått kackigt de senaste veckorna igen så känner jag att det kan vara skönt att gå dit igen och lufta sina tankar. Kram på dig. 

Hur får man sidfoten att synas under inläggen? Jag har skrivit in text i sidfoten men det kommer av nån anledning aldrig upp i mina inlägg. 

Annars är jag ganska trött och det är ju positivt. Men jag har PMS-humör som bara den så jag tror verkligen att mensen kommer, känns inte som det kan vara ett graviditetstecken när det är så likt mitt vanliga PMS-humör. Glad Testar varje dag och det finns inte en tillstymmelse till streck, BIM är cirka 5-7 april. Är det några andra som har BIM nu också? Har pixan tagit några fler tester? Glad
  • Dag och natt

Vad bra, jag tror det är bra att gå och prata. Nä usch, när jag kom tillbaka till jobbet genomgick vi precis en omorganisation... inte heller direkt vad man behöver när man varit borta länge och behöver känna sig trygg och stabil på jobbet. 

Hmm vad konstigt, jag skrev också in det under inställningar, så texten står alltid på min sidfot men kommer inte in i inläggen. Kanske ska fråga FL vad som kan vara fel. Måste man vara betalande medlem kanske? Verkar ju konstigt, då borde de inte ge mig möjligheten att skriva där alls kan man tycka.

Jag har så dåligt samvete över PMS-en. Jag höjde rösten åt min sambo igår när vi satt i bilen för jag blev så less. Har aldrig gjort det mot honom förut och kände mig som världens sämsta människa.  Rynkar på näsan Men nu ska vi iväg och titta på lite möbler iaf och jag ska försöka att hålla mina känslor under kontroll under dagen. Glad 

Kram!! 

• Dag och natt

Pixan: Jag tog ÄL-test vid min förra graviditet och den visade två streck då även fast det då inte var positivt i den meningen, alltså teststrecket var inte lika starkt som kontrollstrecket. Sen testade jag med vanliga graviditetstester efter det och de var positiva. GladJa men det låter ju konstigt om du inte vore gravid nu, när du fått utslag på gravtest. Digitalt CB kanske vore bra att pröva? 

(Nu ändrade jag en sak i sidfoten, jag hade lite konstiga tecken så det kanske var därför texten inte ville dyka upp, men nu får vi se om det hjälpte att ta bort det.) 

♥♥♥ Älskade Wilma 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3