Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Åh nej leaeva, jag missade att du hade börjat blöda, stor stor KRAM.
Åh nej leaeva, jag missade att du hade börjat blöda, stor stor KRAM.
Tack för alla kramar, ni är så fina! Det går ingen nöd på mig, jag har nämligen världens bästa älskling.
Bokade i alla fall tid med kuratorn till nästa vecka så det ska bli skönt att få ta upp saker och ting med henne. Som att en av mina närmaste vänner har visat sig inte alls förstå vad det innebär att förlora ett barn, vilket leder till klumpiga kommentarer och dumma jämförelser. Känns som jag nästan står på mina bara knän och försöker få henne att på något sätt förstå, förstå hur ledsen jag varit, men det känns inte som att det går fram. Att prata med någon som hela tiden säger att hon inte förstår - och frågar om jag kan likna det vid en olycklig kärlek? Då förstår man att hon är långtifrån att förstå... Frustrerande. Men jag kan inte heller tvinga henne att förstå. Det är bara synd att det i längden kommer att innebära att vi inte längre ses, för det känns ju som om hon visar en sida jag aldrig sett förut.
Leaeva! BAMSEKRAM... det gör så ont i mig att veta vad du känner nu och går igenom.
Jag kan bara hålla med dig mimmi80, det är jobbigt att känna att man fortfarande står på ruta 1, visserligen har vi nu ett barn i bagaget men vi fick ju aldrig lära känna henne, se henne leka eller nåt som man vill se sin lilla älskling göra. Det är jobbigt att se andra gravida, det är lite olika hur jag reagerar på barn... har t.ex. skjutit på ett besök hos min sambos kompis eftersom de nyligen fick en liten. Men det kanske är dags att se plutten.
Nu ska jag åka hem. Kram kram kram till alla som behöver!
Tänker på dig MCT!!!
Åh vad jobbigt MCT. Blir operationen senare ikväll då? Kram!
Hoppas det blir så snart som möjligt då. Jag antar att du får åka hem efter det så du inte behöver ligga kvar över natten, om du mår bra och så?
Men ooooh då vågar man väl sig på att utropa GRATTIS Pixan! Ett svagt streck är ju också positivt
Vad bra, jag tror det är bra att gå och prata. Nä usch, när jag kom tillbaka till jobbet genomgick vi precis en omorganisation... inte heller direkt vad man behöver när man varit borta länge och behöver känna sig trygg och stabil på jobbet.
Hmm vad konstigt, jag skrev också in det under inställningar, så texten står alltid på min sidfot men kommer inte in i inläggen. Kanske ska fråga FL vad som kan vara fel. Måste man vara betalande medlem kanske? Verkar ju konstigt, då borde de inte ge mig möjligheten att skriva där alls kan man tycka.
Jag har så dåligt samvete över PMS-en. Jag höjde rösten åt min sambo igår när vi satt i bilen för jag blev så less. Har aldrig gjort det mot honom förut och kände mig som världens sämsta människa. Men nu ska vi iväg och titta på lite möbler iaf och jag ska försöka att hålla mina känslor under kontroll under dagen.
Kram!!
Pixan: Jag tog ÄL-test vid min förra graviditet och den visade två streck då även fast det då inte var positivt i den meningen, alltså teststrecket var inte lika starkt som kontrollstrecket. Sen testade jag med vanliga graviditetstester efter det och de var positiva. Ja men det låter ju konstigt om du inte vore gravid nu, när du fått utslag på gravtest. Digitalt CB kanske vore bra att pröva?
(Nu ändrade jag en sak i sidfoten, jag hade lite konstiga tecken så det kanske var därför texten inte ville dyka upp, men nu får vi se om det hjälpte att ta bort det.)