Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Myra skrev 2010-09-05 20:45:44 följande:
    Ohh panik. Ska ju lämna blodprov till sofiahemmet för kolla hormoner mm.
    Jag hade helt fått för mig att det är på dag 5. Blandade ihop dagarna eftersom man tar pergotime på dag 5.
    men det är ju på dag 3 man tar proverna. om det infaller en helg så ska man ta dag 2-4. i morgon är det dag 5.
    Hur ska jag göra, ska jag ta provet endå eller blir det helt fel? vet att jag fick mens väldigt sent til torsdags. Såg det när jag skulle hem från jobbet vid 17 tiden. Kan det göra skillnad så jag kan ta provet endå?
    Ohhh vad frustrerad jag blir, vill ju inte vänta en cykel till, vet ju inte om mensen strular. Har tid till sofiahemmet i slutet av oktober.
    Har så svårt att ringa från jobbet men måste nog ringa endå. Dom vill att man tar provet mellan 10-12 på dagen.
    *suck* vad trött man blir på sig själv.
    Vad tror ni?
    Har inte tagit de proverna, men tycker det låter klokt att ringa på måndag så snart de öppnar och kolla.
  • LillaMy3
    Myra skrev 2010-09-06 18:55:26 följande:
    Hur kan man ha sådan jäkla otur..... det är kanske inte meningen att man ska bli gravid.
    Efter alla turer med missat blodprov och inte hittat pergotime som jag sen lycklades få ett nytt recept på idag.
    Trodde allt var räddat och jag var så glad och hoppfull.
    Trallar iväg glatt till apoteket efter jobbet. Blev snabbt fråntaget min glädje. Pergotime är restnoterat till 20:e september och har varit slut i flera månader.
    Hur i helvete kan det bli så här. Försökte gå till andra apoteket men det är slut i hela stockholm troligen i hela landet eftersom leverantören inte ens har det inne.
    Så det var bara hem och fösöka vända upp och ner på hemmet igen. Har grävt lite men inte hittat det än.
    Kan inte fatta att det bara försvinner i ett hem sådär.
    Nu skulle jag allt vilja vara lite synsk och veta var det ligger för jag håller på att tappa förståndet. Jag var så jäkla säker att det låg på ett ställe, minns varför jag la det just där också.

Så suuuuuuurt
    Hoppas du hittar dem snart! Ja Pergotime har varit restnoterade länge nu. Tålamodsprövande....

MCT och Pankaces. Jag är mitt emellan er Hoppas min äl får "draghjäp" av er och förstår att inträtta sig efter att jag skall var där jag är på BIM-listan. Kroppen borde ju fatta att nu när jag satt upp mig på BIM-listan måste man ju få äl Så man hamnar rätt.

Börjar närma sig exaKt två år sen sonen skapades. Kan det betyda tur tro?
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-09-06 20:43:33 följande:
    Perfekt med en mitt emellan! Då håller vi spänningen uppe i tråden, så det alltid är en BIM på gång! :)
    Jag tror det betyder tur... om inte annat är det mer än din tur nu va?
    Ja det har jag tyckt länge Men nu ser vi till att plussa på löpande band i September!!

Vi bestämmer det!!! Nu måste alla pluss och få små junipluttar!
  • LillaMy3
    pixerpie skrev 2010-09-09 12:22:44 följande:
    Pancakes och SoMa- jag hänger på och hoppas på 5 ggn gillt och en juni-bebe! *smile* Alla andra med- det är ju en försommarbebbe vi ska ha- allihopa! Det röstar jag för!!

Denna månad är första som jag inte bröt ihop totalt när mensen kom... Känner mig ovanligt lugn, trygg att det ordnar sig- jag blir ju iaf gravid... har en underbar solstråle ( som iof ger mersmak), trivs på nytt jobb- försöker se det positiva i att hinner jag jobba 1½- 2 år så kommer jag uppskatta mer att gå hem... Men visst hade jag gärna suttit höggravid och väntat på bim också. (Men den tiden kommer!!)

Ringde iaf en klinik och undrade om hon tyckte jag skulle söka för mf:en, att det tar tid och mjölk i brösten. Döm om min förvåning när jag fick tid i nä vecka och ett jättetrevligt bemötande!! Hade iof hört att de skulle vara bra- men alla andra jag ringt har ju sagt vänt a ett halvår och återkom sen... Ska ta hormonprov och hoppas på ett ul som visar äl.

Ha en skön dag!
    Hurra för läkartid så snart! Skönt att kanske få svar på om/vad som är fel.

Jag röstar också på junibebis!!! Nu skall här bli trångt på BB till sommaren
  • LillaMy3

Någon som vet vad kan man ha för lustiga bruna flytningar/ljuuuus rosa flytningar ca 12 dagar efter mensens första dag? Mest bruna flytningar, bara liiiite ljusrosa en gång.

En blöding vid äl borde ju vara lite röd, och ffa komma vid äl. Tror äl kanse kan var tidigast tisdag nästa vecka. Om det blir någon alls utan tabletter.  

Jag som aldrig ens blöder en droppe på över ett år när jag varken har pergotime eller p-piller. Och nu plöstligt en gång till efter en blödning 1 aug som jag antog var en mens.

Mysko. Någon som har förslag? Ingen mensvärk varken nu eller 1 aug. Brukar förvisso inte ha så mkt av den annars heller.

Pilgrimmen. Usch så trist
    MCT79. Jag tar också rosenrot. Tycker jag blir pigg av dem om inte annat

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-09-11 08:45:45 följande:
    Ja lite piggare blir jag nog faktiskt... alltid nått. ;)

Bruna/rosa flytningar 12 dagar efter skulle ju kunna vara en äl-blödning? Jag hade det under en period.. var och blev kollad för det... det var medan jag hade min spiral kvar. Kom blodiga flytningar i samband med äl, läkaren då sa att en del har det, en del jämt, en del ibland och andra aldrig. Men att det var helt ofarligt.
    Tror jag hade det 4 månader på raken och sen dess nada.

Nidis hade jag i januari innan jag plussade men denna gången ingen sån. Tänk om kropparna kunde vara klara och tydliga jämt!
    Ja det var lite det jag hoppades på, men tror kanske bara kroppen var knäpp. Kom mer som en vanlig mens på lördagen, sen bara liiiiiite på söndagen, och nu är det borta igen. Kollade med ältest i torsdags, men sen varit bortrest så jag vet inte.

Mysko mysko. Älflytningar tror jag inte heller jag har, men det är ju lite svårt att veta när när det mest är blod
    Får avvakta lite och se vad som händer.
  • LillaMy3

Nej sugar och Muffe Usch så orättvist!! *Kramom*

Funderar på om jag fick äl nu ändå förövrigt. Trodde inte det blev något när jag blödde i lördags så konstigt. Men nu har jag plötsligt äl-flytningar igår och idag. Hade sex i måndags, men hinner inte med mer förän i morgon. Har inte kollat med ältester... Hoppas det inte är för sent i morgon Och hoppas det är äl och inget annat bus kroppen håller på med.

• LillaMy3

Flyttar lite på min BIM då jag faktisk verar ha fått en egen äl, men inte i tisdags som jag trodde, utan snarare typ igår/idag. HURRA! Hoppas egen äl är bättre än pergo-äl. ¨Så nu gäller det att sysselsätta sig med något i två veckor så man inte blir knäpp av väntandet på BIM

BIM SEPTEMBER
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    24-26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)

BIM OKTOBER
    1 okt.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Tror jag fick äl som igår/idag.)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-09-17 15:13:36 följande:
    Min äl har antingen varit eller bestämt sig för att ute bli... jag blir galen... stickorna svänger från staarka till nästan ingenting.. Tråk!

Jag slutar iaf med rosenrot nu IFALL jag haft min äl redan... tidsmässigt borde jag det.... nu väntar vi in mens och hoppas kroppen är tydligare nästa månad.

SKITnyheter fick jag igår med... vi har ju en resa bokad till england om 4 veckor.. hyrt husbil och skulle köra runt. vandra lite och bara njuta.
    Det gick ju åt skogen... firman vi hyrt bilav an har konkat... de andra husbilar jag kan hitta som är lediga kostar mellan 10-12 000... fan!
    Usch för seg äl. Och usch för företag som konkar...

Jag har ofta, när jag ätit pergo, haft väldigt svajande resultat på äl-stickor i en dryg vecka innan jag får ett tydligt resultat. Nu så har jag inte testat så mkt, men testade neg innan helgen när den mystiska blödningen var. Men så sen så fick jag massor av äl-flytningar och har haft ont i magen i snart en vecka och igår var äl-testet positivt. Hur det varit där emellan vet jag inte då jag inte kollat. Stressar så... Men har fortfarnade lite äl-flytningar tycker jag. Men det börjar bli mindre ont i magen. Var nog som värst i igår och idag på morgonen.

Hoppas vi prickat den denna gång. Har inte orkat så mkt... Men i måndags och i går och förhoppningsvis kanske i mmorgon. Hoppas det räcker. Energin är lite slut hos oss bägge.

Pancakes! Hoppas det betyder något bra, ditt onda!!
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-09-20 09:24:47 följande:
    Godmorgon!

I morse fick jag tokstarkt utslag på stickorna! Teststrecket kom fram före kontrollstrecket! Så nu blir det mysa av... det var varit dåligt med det sista 4-5 dagarna för vi har varit så sjukt trötta...

Ska ändra bim på listan!
    HURRA!!! Kroppen laddade säkert bara så det skulle bli en riktig dunder-äl   Nu tusan skall det ta sig och bli en liten juni-bebis för många här i tråden!! Hoppas hoppas hoppas för oss alla!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3