Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Rosen, jag hade tre mf innan min nuvarande graviditet. Hann precis med utredningen innan jag plussade med denna graviditet - när läkaren ringde för att berätta om resultatet (de hittade inget) så hade jag precis plussat. Fick genast proggisar utskrivet, sedan även blodförtunnande och allt har hittills gått vägen.

När vi blev gravida igen var det faktiskt lite skönt att ha gjort/påbörjat utredningen innan, för då var man liksom inne i systemet och fick extra VUL utan problem. Plötsligt togs vi på allvar i våra nojor (när vi "bara" haft ett eller två mf så verkade de bara tycka att vi sjåpade oss när vi ville ha extra VUL när vi blev gravida igen men efter det tredje så fick vi såväl behandling som ett väldigt varmt omhändertagande.)

Min läkare (överläkare på vårt lasarett) sade att han inte alls var orolig för oss, för att vi skulle bli barnlösa. Under sin långa läkarkarriär hade han ALDRIG varit med om ett par som blev gravida gång på gång men som aldrig fick barn. Aldrig! Så det din läkare sade tror jag är kvalificerat skitsnack! Oproffsigt är ju bara förnamnet.

Stor kram, ni KOMMER att lyckas, det är jag helt säker på!

• sugarrush

Underbart SoMa! Grattis!!!!
    Plussen haglar i tråden nu, man blir så glad och varm i hela bröstet.

• sugarrush
    plutten02 skrev 2011-07-14 08:34:35 följande:
    Men inget av det är recept fritt eller???
    Albyl minor är respectfritt, inte pergotime eller trombyl. Men som sagt, 1/3 albyl minor är samma som trombyl. Jag tog albyl minor från ägglossningen och tar dem fortfarande, på uppmuntran av flera läkare. 
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    sugarrush skrev 2011-07-14 08:36:54 följande:
    Albyl minor är respectfritt, inte pergotime eller trombyl. Men som sagt, 1/3 albyl minor är samma som trombyl. Jag tog albyl minor från ägglossningen och tar dem fortfarande, på uppmuntran av flera läkare. 
    RECEPTFRITT.. haha.. stavningskontrollen är ju hejdlös kul ibland...
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

SoMa, jag fixade biffen med prog och albyl minor (samma som trombyl). Det kommer du också göra!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Mimmi, jag körde sådan kräm! Jag visste inte om jag skulle få Vaggisar så jag tänkte att krämen var bättre än inget liksom.
    Jag kolllade med flera läkare och alla jag pratade med påpekade att det inte är bevisat att protesteron ger ngn effekt mot mf, MEN att det samtidigt inte är farligt att prova.
    Det slutade med att jag körde kräm de förta dagarna, sedan fick Vaggisar från v5-6 typ, och så trappade jag ner båda preparaten från vecka 9-10 ungefär.
    Hoppas det funkar för dig! (och du, jag har bestämt att du kommer plussa snart! Och då kommer du och kompisen bli gravidkompisar!) KRAM

• sugarrush

Mimmi, det står i bruksanvisningen som följer med. Man får variera mellan några olika ställen på kroppen där huden är jättetunn. Ansiktet, nacken, halsen, bröstet, underarmarna, fotsulorna, handflatorna har jag för mig att jag roterade mellan.

• sugarrush

Jag tittar in på ett litet gästspel:
    Jag körde krämen de första 12 veckorna. Jag började 3-4 dagar efter ÄL (har man kört med stickor så vet man ju oftast när man haft sin ÄL) och sedan följde jag instruktionen för hur mycket man ska ta om man vill förebygga tidiga missfall. Tror det är bra att börja så tidigt som möjligt.

Jättekram på er, håller tummarna för att ni kommer över till plus-tråden snart ALLIHOPA!!!!!!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Mimmi, ja vänta tills testet är tydligt negativt. Du får absolut inte börja innan ägget släppt! Good luck och ha det så trevligt i sänghalmen..

• sugarrush

Mimmi, jag har haft PRECIS så varje gång jag blivit gravid. Träningsvärk i bröstmuskeln, typ i den muskeln som går upp mot armhålan. Har funderat varje gång på om jag har burit ngt tungt, men det har alltid visat sig vara en graviditet! Jag har inte känt något alls i bröstvårtan, utan just i den där muskeln.
    SPÄNNANDE!!!!!!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3