Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Rosen, jag hade tre mf innan min nuvarande graviditet. Hann precis med utredningen innan jag plussade med denna graviditet - när läkaren ringde för att berätta om resultatet (de hittade inget) så hade jag precis plussat. Fick genast proggisar utskrivet, sedan även blodförtunnande och allt har hittills gått vägen.
När vi blev gravida igen var det faktiskt lite skönt att ha gjort/påbörjat utredningen innan, för då var man liksom inne i systemet och fick extra VUL utan problem. Plötsligt togs vi på allvar i våra nojor (när vi "bara" haft ett eller två mf så verkade de bara tycka att vi sjåpade oss när vi ville ha extra VUL när vi blev gravida igen men efter det tredje så fick vi såväl behandling som ett väldigt varmt omhändertagande.)
Min läkare (överläkare på vårt lasarett) sade att han inte alls var orolig för oss, för att vi skulle bli barnlösa. Under sin långa läkarkarriär hade han ALDRIG varit med om ett par som blev gravida gång på gång men som aldrig fick barn. Aldrig! Så det din läkare sade tror jag är kvalificerat skitsnack! Oproffsigt är ju bara förnamnet.
Stor kram, ni KOMMER att lyckas, det är jag helt säker på!