• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-08-24 21:07:58 följande:
    Gud jag hoppas ni har rätt!!
    Men.. då är du ju på BIM - 3 typ? Klart du e gravid människa! Kom strecket upp inom tiden?
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-24 21:09:13 följande:
    Jag har ätit apiforce denna månad, kanske är därför som mensen är sen....
    Jag provade apiforce för 3 år sen, hade starkare ÄL o blev preggo, dock MF då också. Har inte me den o göra, utan me mig såklart :)
  • sofy
    Sugarrush;

Hur gåre för dig? Inge mer brunt?
  • sofy

Jaa tjejer.. nu får ni se till o va gravida båda två! ;) Kul me fler i Plustråden! (Om jag nu får stanna kvar där efter VUL imorn..)

*blåser maaaassa HCG på er*

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-24 21:39:14 följande:

Jag vill vara gravid som fan!!! :) Hoppas inte menshelvetet kommer inattt, kommer bli grymt besviken.
    Grejen är att det har känts för mycket denna gång med mensvärk och det hade jag ju förra månaden som jag inte var gravid... Men allt är väl olika kanske.

såg en notis om at jag hade mensvärk tre dagar kring när jag skulle haft mens när jag var gravid, men istället plussade jag på bim + 3 då....

Innan alla mina MF de här året fuckade upp mina hormoner så ja inte kände ÄL längre, hade inte ont innan mens osv så va de svårt o veta för mig vad som var vad. Men sista månaderna har ja varken känt av ÄL eller mens, så denna månad när ja fick mensvärk utan mens, och ömma bröst bara sådär.. då började jag undra. Tänkte inte mycke på de och därför blev ja nog så chockad när de va tokpositiva test där..

Molvärk/mensvärk e ju tokvanligt vid grav :) Sålänge mensen håller sig borta e de bra.. ;) Jag tror på dig!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-24 21:45:15 följande:
    Nix, det kom bara som en enkronas storlek ungefär, ljusbrunt. Sedan slutade det = SKÖNT!
    Eftersom det inte kom mer sedan så bestämde jag mig för att inte oroa mig.

Hur känns det själv? Du ska ju ha VUL imorrn, jag är så avis!
    Det känns.. inge bra.. Om jag ska va ärlig.

Just IDAG är jag faktist gravid fortfarande. Imorn kan vadsomhelst hända på VUL, kanske inte finns ngn hinnsäck, kanske dom ser att ngt är på g att gå fel. HCG är för lågt, osv. Då är jag inte gravid längre.

Idag, 4+6 är de längsta hittils. Jag är så glad för det. Men SÅ orolig för dom där jävla blödningarna jag fått, ÄVEN om det skulle bero på progesteronet så känns det ju såklart inte bra med rött blod, om så även bara på pappret. Det känns som ngt är fel.

.. fast andra sekunden så - nä! Jag har ömma bröst fortfarande, molvärken hänger i till och från - UTAN BLOD! Det är ju bra. Dock inget annat. Blodtrycksfall om jag går mycke eller står länge, andfådd för ingenting. Men nä, då tycker jag brösten ömmar lite mindre emellanåt och så dyker tanken upp igen.. Är HCG påväg ner? Förbereder sig kroppen på MF? Igen. Och pga den dumma idioten idag som påpekade strecket på mitt test så känns det inte bra alls. Faktist. Jag tycker ändå innerst inne de borde va tokstarkt nu!

Å andra sidan.. mina tidigare MF började me blödning som fortsatte, smärtan var outhärdlig och jag har legat inne alla ggr ett par timmar för smärtstillande osv. Nu blod utan smärta. Men kan de bero på att de inte kmr igång för progesteronet? Tankarna är många, svaren är få.

Äeh, jag är negativ och bitter, orolig och ledsen.

Idag får gärna vara för alltid. För idag är jag gravid..
  • sofy
    Atti skrev 2010-08-24 21:46:46 följande:

Sofy -  Vilket stolpskott till läkare, all lycka till imorgon. Hur är det nu, något mer blod?{#emotions_dlg.flower}

Nää, inget mer blod. Det har varit två ggr, söndags kväll endast på pappret. Idag på dagen, endast på pappret. I söndags några timmar efter progesteron, idag en liten stund efter ja stoppat upp progesteronet. Båda utan smärtor. Ingen mängd, endast lite.
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-24 22:00:47 följande:
    Idag kommer INTE att vara för alltid. Men det kan absolut vara fram till april.
    Jag tror på dig. Och som sagt, vilken tur att du ska till läkaren redan imorgon. För om det är proggisarna som irriterar så får du ju ändå veta det relativt snabbt och kanske kan byta taktik i samråd med läkarna...
    Men idag är jag gravid - därför vill jag att det ska vara för alltid.

Imorn kanske jag inte är det, och då är jag tillbaka på ruta ett.

Jag skulle inte klara mig utan er tjejer, så jävla tacksam för den här tråden, för er fina människor som läser, ger råd, peppar och stöttar!

Ovärderligt.
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-24 22:12:16 följande:
    Vet inte riktigt om du förstod vad jag menade... jag menade att KLART du kommer vara gravid ett bra tag framöver, men inte för alltid. För sedan kommer något ännu mer underbart, din fina bebis!
    Man kan ju hoooppas.. Mindre än 12 timmar kvar till domen kommer.. Fyfan! Vill inte veta, vill inte titta, vill inte höra.
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-24 22:32:43 följande:
    Ta ett djupt andetag.
    Det kommer gå bra.
    Och efteråt kommer du verkligen NJUTA av lättnaden.
    Hoppas.

Jag gick upp kl 8 idag, sov bara 7 timmar inatt men ändå är jag så "pigg". Eller så fokuserad på annat så jag inte känner trötthet.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3