Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

ODD: Jag har inboxat dig ang. testerna.KRAM!

• Happiness
    Odetta skrev 2010-06-05 18:54:37 följande:
    Happiness, vill du att jag lägger ut en bild på alla mina test för att visa i vilken takt min stegring har gått???
    Ja gärna....älskar ju att kolla och analysera tester. Min hobby så att säga. kanske ska börja som BM så jag får titta på kisstester ofta.

P.s Kolla inboxen.HAha vad jag tjatar D.S
  • Happiness

Ni är så himla goa mina vänner. *tår i ögat* Jag hade inte orkat ta mig igenom detta utan er. Vilket stöd jag fått...HELT OTROLIGT!!!!!

Så här är läget....CBisarna är slut.. HAHA!!! Var tvungen att ta den sista igår kväll för då fick jag nänligen för mig att nu kommer missfallet. Men det var ju pluss.

Nu har jag morgonkiss (mörkbrunt och fint ) i en mugg i kylen. Lite äckligt? Ja..Snart ska mannen åka iväg och köpa ett dubbeltest...Funderar på om inte han ska få köpa THE TEST/GULDTESTET (digitaltestet). Ok det blir en CB + ett CB digital....

Sen från tisdag har jag massor av fina USA tester som kommer. Detta är alldeles UNDERBART!!

Tror ni ett digitaltest ger utslag så här tidigt i graviditeten? Eller ska jag vänta med det?
    För jag vill ju inte riskera att dt står "icke gravid" då dör jag.

ÄLSKAR ER ALLA FRÅN ER HAPPINESS

**************VARJE PLUSS RÄKNAS!!!!!*******************
  • Happiness

Ja just det...Kajsa-lisa när är det du ska in på VUL? Tisdag? Håller tummarna då alltså....ja det är nästa milsten helt klart. Vilka jädra orosmoment hela tiden. Sen kommer ju KUBEN för min del. Usch! Det värsta är ju att åldern drar ner där. Så frågan är om man kan få bra siffror överhuvudtaget.

OM jag nu skulle vara gravid så funderar jag skarpt på att försöka gå på spec. MVC. Har för mig läk pratade med mig om det sist jag hade MA. Ska fundera på det...men det kommer bli meckigt att ta sig dit. 2,5 mil men det överlevar man väl. Annars kan jag gå på sjukhuset på min ort, men jag tycker så illa om stället. Ruttet sucket...totalt deprimerande när man sitter i väntrummet. Vit flagande färg, på pinnstolar......kompetensen kan vi ju diskutera också. Tror det fanns EN bra av åtta.

Jag tycker ALLA vi som gått igenom hemskheter ska få gå på spec.MVC. Om man nu vill, vill säga. Känns som MVC inte rikigt har kompetensen och förståelse för vilken psykisk stress det innebär att bli gravid igen. Man ska bara totalt radera det man varit med om tidigare och se denna grav. som något nytt osv men jag håller inte med där. Som ni förstår sitter jag här och svammlar för att jag väntar på mannen with the CB.

Till er andra gulliga tjejer som finns här på denna tråd. Om det är så att det plussas i dag ska jag hoppa över till andra tråden. Det är inte rätt att vi pratar om grav. på denna. Tack för att ni gett mig spacen under denna tid.....Men som sagt jag flyttar på mig direkt!!!

LOVE YA ALL!!!!!

• Happiness

Jag kapituler tjejer...för jag är nämligen GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *skriker* Tog GULD/PLATINA/BRILLIANT testet:

Gravtest100606Ett stort tack till er på denna tråd som har haft tålamod med mig, men som sagt nu är det över till andra tråden som gäller med allt GRAVID snack det hör inte hemma här. Ett stort tack till trådstartaren: BEV+ rontgensyrran och alla andra. Självklart kommer jag att doppa in näsan här. Jag önskar er ALLA ETT FETT PLUSS FORTARE ÄN ÖGAT!!!!!!

Från er HAPPY!!!!!!!

• Happiness

Gråter av lättnad att kampen äntligen är över. Jag var faktiskt sist kvar på tråden av det första gänget. Helt otroligt. Jag fattar inte att det är sant!

Har ringt till CA nu, men dom ska ringa tillbaka. Ska få ett VUL inbokat om 3 veckor *gråter* Trodde faktiskt inte det skulle gå. Jag har blivit bönhörd.

Det finns ju en BIM-lista i denna tråden.......som jag brukade dra fram . *gråter av vemod och lycka*. Det kanske är dax att ändra den.... om jag vågar. Japp jag gör det.. Vi ses i den andra tråden tjejer!!!!

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    Happiness 21/2-2011
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-06-06 19:38:58 följande:
    Jag tror jag kommer komma in hit igen....blod på pappret

Jag orkar itne med ett mf till...5 mf på raken?

Och mannen min jobbar inatt så jag är själv hemma tills i morgon bitti och fan jag pallar inte detta. Ska ringa till kvinnokliniken i morgon bitti och be om att få komma in och titta...ska ringa till privata kvinnoläkaren också. Jag vet inte vad jag ska ta mig till om det går åt helvete nu igen....plussen är ju så fina och jag som börjat tillåta mig själv att tro på det här. hur kunde jag vara så dum...

snälla snälla snälla snälla stanna hos oss....vi är jättebra föräldrar *gråter* 
    Gud i himlen! Vad är det frågan om????? Jag tvärvägrar du ska INTE in hyär igen. Nejnejnej!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ODD. Nu förstår jag att du är rädd.....Ber till gud att du ska få behålla den lille. Den skulle inte kunna få bättre föräldrar....Stannastannastanna...hoppqashoppashoppas

Nä det måste gå att göra något nu även om mannen är borta. Hur blöder du? Hur mycket? Vad känner du? Är det bekant alltså blödningsmönstret. Känner du ingen i närheten som kan komma och sitta med lilleman när han sover hemma hos er...en granne eller vad som helst. Detta är akut....Det måste gå att se något på VUL nu. Har du bil? Har du ont?

Shishitshit....kan du inte ta bilen och åka till gynakuten? Snälla...Fan också att jag inte bodde nära dig då skulle jag kunna sitta med lilleman när han sover.

Snälla ODD kan du inte åka till gynakuten ikväll? Så fruktansvärt att veta att du sitter där själv...

-"Försök att inte vara rädd detta kommer gå bra".....

********KRAMAR DIG ODD********************************************
  • Happiness

Min älskade ODD.....den lille måste bara stanna för vi ska ju göra detta tillsammans....Detta är inte sant???
    Nä det behöver inte vara det mest fruktansvärda..nu tar vi det lugnt (pratar mest med mig själv just nu) Dom säger ju att alla graviditeter är olika...eller hur ODD??

Så då kan vi INTE säga att bara för du blött lite vid tidigare graviditeter att det skulle gälla samma för denna ellerhur? Denna blödning kan ju faktiskt bara vara en liten små blödning. Hypofysen vet inte om att den är gravid än och att du faktiskt skulle haft din riktiga mens nu....eller hur?

Jag hade ju en ganska kraftig blödning vid min förra graviditet. Trodde faktiskt att mensen skulle komma där men det var som en ganska kraftig mörkbrun blödning. Det var nog i vecka fem tror jag. Undra om det inte kom lite under ca 12 timmar sen försvann den ch kom inte tillbaka.

Detta kan helt klart vara något liknande eftersom ALLA graviditeter är olika. Du har ett embryo som sitter stenhårt i dig. Annars skulle du aldrig fått så fina pluss.

Ska lägga sonen...ser om du är inne sen vännen...Alla mina tankar är hos dig nu.

********************************DIN VÄN********************************************************

• Happiness
    Odetta skrev 2010-06-07 07:56:28 följande:
    Bestämde mig att inte ringa till KK i alla fall utan väntar på att klockan ska bli 8 så ringer jag min privata kvinnoläkare istället...få se om jag får prata med den griniga receptionisten igen bara eller om jag får prata med läkaren.

Jag skulle vilja komma in och titta den här veckan för även om det inte syns mycket så har jag ju en tid nästa vecka och om vi tittar den här veckan och så nästa så vet man ju då om det växer som det ska.

Än så länge inget mer blod, men jag är så trött på det här för jag vet ju att det inte betyder ett smack 
    Vilka strålande nyheter...inget blod. Jätte bra. Vad härligt ODD! Har tänkt på di så mycket......Har du fått tag på surkärringen?

Det är klart du ska visa upp dig denna veckan. Allra helst idag. Jag vet att jag var inne super tidigt i min förra grav. v 5 och dom kunde se. Så jag tror abslout dom kan se något speciellt på den privata kliniken där dom säkert har tillgång till lite tyngre saker.

Där jag går kan dom förstora uppbilden något så fruktansvärt...så det är klart att det går. På dom ODD!!!!! Så glad över att du inte blöder mer. Detta kommer gå vägen. Nu blev jag jätte optimistisk i detta.

**********************************KRAM VÄNNEN***********************************************
  • Happiness

Odd: Nästa vecka på torsdag!?! Är dom från vettet???

Har du verkligen ingen gynakut där du bor? Vi har en på Sahlgrenska i GBG. Man kan åka in dygnet runt. Ja visst får man kanske dra en liten vals men det är ju det absolut värt istället för att sitta och oroa sig. Allt som kan göra en lugn är bra.....

Jag tycker fortfarande du ska upp söka akutvården och säga precis som det är du har haft 5 MF och du vill veta hur detta embryo mår pga att du haft en blödning. Dom kan inte neka dig ett VUL på dom kriterierna. Jag har själv åkt in några gånger när jag fått en liten blödning för att bara stilla min oro.

*******************************************KRAM************************************************

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3