Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

*håller tummarna*

• färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 22:17:38 följande:
    Ja, som tur är så ska jag göra vul på en annan ort, så jag kan ju försöka få in en tid snabbt efter här på mitt gyn som jag går på så fort de kommer tillbaka från semestern.
    Men och andra sidan kanske de kan se om "bönan" är lika stor som den förväntade veckan man är i.
    bara det lugnar en lite iaf.

söva ner? ja går det? handen upp..
    Ja det var ju praktiskt... Ser de inte hjärtat, så vet jag att jag får en tid en vecka senare, känner till förfarandet... Men även den väntan blir olidlig, särskilt som det visade så illa sist... Rynkar på näsan

När jag var grvaid med dottern, hade jag hyper HELA graviditeten, slutade inte spy förän dottern kommit ut, 15 dagar över tiden. Då ville jag också bli nedsövd, vill jag minnas, men av ngn jättekonstig anledning, ville de inte det. Flört
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 20:31:51 följande:
    Fett minus men det var ju väntat.
    Rynkar på näsan Fan vad trist...

Jag har haft lika symptom, men utan blödning, då var det en stor gulkroppscysta på en äggstock...
  • färnik

Jag har tagit bidrottninggele, men bara från mens till äl för jag har inte velat ta ngt efter att en ev. befruktning har ägt rum, och då har det gått väldigt fort att bli gravid, på 1:a resp 2:a försöket. Utan gelen har det tagit avsevärt fler försök. Dock tror jag väl att det är en tillfällighet faktiskt, snarare än att det faktiskt fungerar.... Skäms

• färnik

Ja den frågan gäller väl mig också. Hoppas vi oroliga plussatre får vara kvar ett tag till, för jag vågar då inte vara med i någon gravidtråd, förän det är stora chanser att det ska gå bra! Och det lär väl dröja åtskilliga veckor, om det någonsin blir, sas. Skäms

Jag är helt dödligt trött, överdriver nog inte om jag säger att jag legat i sängen 16 timmar/dygn sista dagarna. Brukar jag vara så här trött när jag är gravid? Minns inte...

Hur har ni andra gjort föresten, har ni berättat för folk omkring er om era missfall, eller är det en hemlis sas? Här har det blivit så att alla, precis alla, nära som bekanta, vet. Jag tycker det har varit bra faktiskt, för då har folk aldrig behövt fråga varför jag är ledsen, utan kunnat bemöta mig förhållandevis bra på en gång, utan att jag ska behöva dra hela historien varje gång...

• färnik

När hade du BIM? Vad jag fått lära mig, är ett plus alltid ett plus, även om det är svagt. du är gravid. Grattis! =) (dags att flytta fram BIM-listan igen nu dåFlört)

• färnik

BIM = Beräknad Icke Mens

Alltså när du skulle fått din mens, om du inte varit gravid. Glad

• färnik

Vi FICK se ett litet pickande Hjärta idag! Fostret var dock lite mindre än väntat, men kan rimligtvis inte vara nämnvärt yngre med tanke på när symtom och plus kom...? Men vad jag förstått så kan det variera lite hur snabbt de växer alldeles i början, och allt såg tydligt exemplariskt ut i övrigt (hon hade ett antal punkter att gå efter som hon gick igenom, form, fostrets stl i jämförelse med säcken osv. allt var mkt fint...)

Fick utskrivet progesteron också (jättebra tyckte jag! Intressant bara att infertilitetskliniken tydligen inte tyckte det behövdes, medan vanliga gyn självmant ville skriva ut, det var alltså ingenting jag bad om?), och så fick vi sexförbud i minst 2 månader ("Ni är ju vuxna människor, så ni kan visa kärlek på annat sätt", sa den tämligen rättframma läkaren. Flört)

Tyvärr får vi vänta 4 veckor tills nästa VUL, för hon hävade att det var slöseri på resurser att göra ett redan om 2 veckor, då kunde de inte se tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att göra det. (Jag höll inte med, jag vill ju se att det lever och växer liksom, men jag fick ge mig. 4 veckor it is, om inget tråkigt händer innan dess...)

• färnik
    Atti skrev 2010-08-04 00:18:53 följande:
    Måste fråga, hur "rubbade" har era menscyklar blivit efter era mf/ma? Jag tror jag har äl på G i dagarna, ,men det är lite tidigt enligt mina beräkningar....
    Efter missfallen har det inte rubbats i princip alls, mensen har kommit 29 dagar efter missfallen, och åtminstone efter första mensen har ägglossningen varit normal också. När jag fick MA senast och skrapades, var mensen 10 dagar sen, men sedan var allt som vanligt igen.
  • färnik

6 + 2 eller 3. Men som sagt, så såg det lite mindre ut än för den veckan.

De säger väl att man bör kunna se hjärtat slå om fostret är 6 fulla?

• färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-08-06 09:09:48 följande:
    Usch är så nervös inför vulet halv elva. Vet ju att de inte kommer se något. Jag hade verkligen behövt se något så orolig som jag är just nu.
    Sitter här och tänker på dig! Hur har det gått?
  • färnik

Skönt att allt såg bra ut! Förstås lite synd att du inte fick se ngt hjärta idag, men det var ju lite väntat i alla fall. Det tickar säkert på fint om ngn vecka ska du se!

• färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-08-07 14:39:46 följande:
    nej jag ska göra vul varannan vecka.. har ju tre missfall bakom mig så de håller koll på mig nu fram till v.12, sen tar mvc över.
    Åh, jag är så avundsjuk, jag ville ju också ha varannan, men fick nöja mig med var 4:e... Rynkar på näsan Det är så lååång väntan, och hela tiden går jag runt och tänker att nu har den nog dött.. Så fort jag inte mår illa eller så på en stund, så poffar de där tankarna upp. Obestämd
  • färnik

Det tror jag absolut! jag litar mkt mer (och har i det senaste bara använt) CB, De billiga tycker jag är lite halvdåliga och tveksamma. Flört

• färnik
    FruW skrev 2010-08-11 17:57:17 följande:
     det blir ju svindyrt om man bara ska köra CB!!
    Jag har bara behövt testa 2 eller 3 ggr varje månad, har haft såpass bra koll ändå. Och då blir det ju inte så dyrt, en förpackning har räckt 2-3mån. Flört
  • färnik

Längtan: bra med en så förstående läkare! En sådan hade jag också velat gå hos... Här får man tjata, och det är på nåder att man får kolla upp det.

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)

• färnik

Flyttar fram listan, har blivit lite flyttad nu med senaste ultraljudet. Lilla fröet där inne har exakt samma BF som våran dotter hade, fast 5 år senare. =) Lätt att förstå vad jag och maken har för oss på semestern... Flört

BIM AUGUSTI 
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011

• färnik

Softy: Jag förstår att duär orolig, och vilken IDIOT till läkare du träffat på! Jag måste säga, att sluta ta progestronet i slidan, ta det i ändtarmen istället. Då frå du snabbt reda på om vagitorerna är orsaken till blödningen, samtidigt som du ändå får i dig hormonet. Jag vet att en del tycker det är otäckt att göra det, men det är ett bra sätt att medecinera i många fall, och ngt som nog är bra att lära sig/vänja sig vid...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3