• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

LillaMy3 skrev 2010-06-16 11:08:47 följande:
    När jag blev gravid med sonen så var jaghelt övertygad om att jag varken var gravid eller hade haft äl. Blev inte lite förvånad när det visade plus.

Nu när jag inte blivit gravid så har jag trott jag vart det. Men börjar inse att jag nog har ganska lika symptom på kommande mens som kommande bebis.
    samma här med den här graviditeten!

Alla tidiga mf i år (3 stycken) har jag tydligt kännt av ÄL, men den här kände jag inte alls! Jag visste att den var på G för läkaren såg en fin äggblåsa på 12mm på onsdagen och då räknade jag ut att då borde den lossa senast måndag....men jag KÄNDE inget! Så nog blev jag lite förvånad när jag plussade igen...förutom att vad tusan är egentligen oddsen att bli gravid varje månad?

Så jag tror också att den månaden som man är helt bombsäker på att man inte är det för man känner inget...det kan vara rätt bra månader  ändå
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Tejj skrev 2010-06-16 12:49:35 följande:
    Tack vänner för att ni försöker stötta o peppa mig.... men har nog ingen tur denna månad heller... 14 v har gått sen mitt MF o ff ingen mens/ÄL =( Har ju ätit provera för att få igång det, men icke sa nicke... vad är nästa steg? Högre dos av provera eller? Hört talas om pregotime, vad är det o när sätts det isf in???

Känner mig väldigt låg i dag o skulle lätt kunna ligga på soffan hela dagen o gråta... varför jag? Varför ska jag få kämpa så bara för att få igång min kropp med mens o ÄL.... har jag inte ens fått igång DET, hur ska jag då få igång bebbeverkstaden??? *ledsen i ögat*

Jobbar läääänge idag oxå, skit när man mår så pissigt som jag gör idag =( Var är alla underverk när man behöver dom som mest???? Gråter

gumman då!

Jag tycker att det låter som om du borde ta en dag ledigt eller så...rå om dig själv och bara vila! Vet inte så mycket om pergotome mer än att det används för att hjälpa ÄL på traven. Vad får dig att vara så säker på att proveran inte funkade för dig?

Tänker på dig och skickar positiva vibbar! Det kommer att bli bra för dig med vännen!

*kraaaaaam*

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-06-18 08:23:52 följande:

Jag kunde inte hålla mig och jag önskar att jag skitit i det, för det kastade ett stort fett NEG i ansiktet på mig :( klart jag inte är gravid, vad fick mig att tro något så jävla dumt?
    Jävla spökstreck!!!
    Nu är hela helgen förstörd!

Men gumman då. Det är visst en klok kvinna som tidigare sa att man ju egentligen inte ska testa en endaste dag innan bim...lyssna på den sidan innom dig!

dessutom så kan jag säga att mina morgontest ALLTID är svagare än mina eftermiddagstest! Jag är jätte dålig på att dricka tillräkligt med vatten under dagen så mitt kiss är mer koncentrerat på eftermiddag/tidig kväll än det är på morgonen. Det kanske är så för dig med?

Jag håller i alla fall fortfarande tummarna för dig, så det så *bautakram*
  • Odetta

Välkommen till dem nya!

Fan att ni behöver vara här, men det här är en fin grupp att vara i...helt underbara kvinnor! Så välkommen till en fin grupp!

*kram*

• Odetta

Idag är det fredag....domedagen känns det som Är så himla fruktanvärt nervös så det finns inte.....tänk om jag är tom! Klockan 15 ska vi vara där...

annars har dem senaste dagarna varit bra faktiskt. Gick på den där begravningen där jag var tvungen att träffa min mans brors fru. Hon som jag verkligen inte tycker om. Men det gick bra, jag blurrade ut henne bara så fanns hon inte där...sa faktiskt inte ens hej till människan! Senare under dagen gav min mans bror min man en påse med presenter till lilleman och mig från dem....försenad födelsedagspresent till lilleman (dem fick ju inte komma på hans födelsedag i februari) och 2 små presenter till mig (jag fyller år nästa vecka). Ja vad säger man...dem kansek har lite dåligt samvete ändå?

Få se hur jag gör med henne nu....är det av dåligt samvete så kanske jag åtminståme säger hej till henne nästa gång man måste umgås.

Gah....4 timmar kvar! *hjälp*

• Odetta

Vad ni är söta som tänkt på mig!!!! *stor kram på er alla*

Vet ni vet ni vet ni.....jag har en 9mm liten inneboende i magen som har ett finfint pickande hjärta! Så just nu känner jag mig lugn för just nu är jag himlans gravid!

Så idag är jag optimist och tänker sprida en jävla massa optimistiska vibbar här i tråden. Tjejjer, jag är gravid för FEMTE gången I ÅR....1MA och 3mf på raken bara i år....1 MA och 5mf allt som allt...och nu har jag åter ett hjärta som slår i magen: DET FINNS HOPP!!!

STORA BAMSEKRAMAR TILL ER ALLA TUFFINGAR DÄRUTE!!!!!

• Odetta
    Happiness skrev 2010-06-18 17:22:15 följande:
    känner mig fortfarande så himla risig så jag kan inte skriva. Det har hänt så mycket här.
    Har läst mycket om MF och förhögt TSH nu så det sprutar genom öronen. Tyvärr ger inte kliniken med sig en tum och vi kan självklart anmäla till HSAN men det ger inte oss något dessvärre.

Har lämnat nya blodprov till VC för att se vad TSH ligger på nu. Ligger det för högt ja då gäller det att öka Levaxindosen fort som ögat. Ska till läkaren den 6 juli för att diskutera och analysera blodprov. Ska be om en remiss til endokrinologen.

Min hypetyreos är besvärlig inte nog med att jag blir infertil av den jag har också  svårt att fungera i vardagen. Det finns ett preparat som skrivs ut endast på licens det heter amour Thyroid och är naturligt svinsköldkörtelhormon. Det kommer bli en kamp att få tag på detta men jag har kollat upp lite olika läkare i Norden. Jag har faktiskt höjt min egen Levaxindos utan att snacka med läkaren. Något måste hända nu liksom. Jag vägrar ha ett MF till.

Eftersom jag troligtvis hade ett MF i april också kan även förklaringen ligga i slemhinnan. Embryot har helt enkelt svårt för att fästa. Jag testar Albyl Minor för det. Har även lämnat in en fertilitetsutredning till landstinget sjukhus. Får se hur om dom tänker ta emot oss. Det känns iallafall helt meningslöst att göra ett IVF försök till så länge Levaxindosen inte är rätt inställd. IVF-läkaren sa att vi hade LIKA stora chanser att köra på naturlig väg...so way not liksom????Dumt att ödsla mer tid,kraft,hälsa och pengar på detta.

Med handen på hjärtat är jag helt övertygad om att IVF försöket var dömt att misslyckas eftersom dom inte kollade mtt TSH en extra gång vid FSH stimuleringen. Har läst bl a en artikel av Professor Ernst Nyström. Han hävdar att vid ET ska man gå in och höja Levaxin dosen med 25-50%. Självklart hävdar klinken att det inte behövs. Hade dom tagit det blodprov som jag nekades hade dom sett att mitt värde var skyhögt och att dom med detsamma skulle satt in Levaxin. Som sagt för högt TSH leder ju till MF och att man inte kan bli gravid överhuvudtaget.

Förlåt alla mina vänner för att jag tjatar om detta...tror nu efter att ha sörjt ett tag att jag kan lägga allt åt sidan och bara njuta av min man i lugn och ro. Ska försöka att inte bli mer bitter på sjukvården än vad jag var innan

Välkomna alla nya. Beklagar verkligen över att ni hamnat här, men det som är toppen att INGET är FÖR dumt eller knäppt att ta upp i denna tråd Vi har bestämt oss för att kämpa vidare mot vårat mål....en bebis i famnen.

************************************KRAM********** *******************************************
    Gumman då....dumma klinik! Jag tycker ni gör rätt med att anmäla dem! Och sås tår du på dig att hitta en läkare som kan ställa in levaxinet åt dig ordentligt, en som vet vad han/hon snackar om!

Du vet att jag finns här för dig vännen, och mina tummar och tår! YOU GO GIRL! Jag är övertygad om att du snart joinar mig på BF listan igen

*stormegabamsekram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-22 15:11:08 följande:
    Jahapp. Nu är det ÄL tider igen. bara att köra på som vanligt. Ett litet MF ska inte få stoppa mig. Haha! Vilken cirkus!

Köpte RFSU:S och dom är helt Ok! hade utslag igår och det har avtagit lite idag så nu gäller det att sexa på för allt vad tygen håller.

Vi sexa i förrgår och igår. Får tvinga mannen idag och imorgon också.
    Ska lägga in mig på listan också... Skönt att vara tillbaka igen, men jag är fortfarande väldigt trött. Hoppas ni har det bra tjejer och att det pippas på för glatta livet runt om i vårt land

Daniel sparar nog inte heller på krutet nu när det är fritt fram. HAHA!!!

*****************************************KRAM***** *******************************************
    YEAY!!!! YOU GO GIRL!!!! (och till din man: PÅ NA!)

har du kvar test så det räcker också?

Här är jag en sån testoman att jag tog ännu ett test i dag....man är ju bra knäpp altså, men jag fick för mig att det bergis är negativt och att allt är inbillning. Det blev positivt det med! Så nu tror jag att jag är uppe i 27 positiva test och v7+3 idag.....och illamående som fan (och jag är en mes när det kommer till det)kanske. Dags att sluta testa va?

NU ÄR DET DAGS FÖR EN MASSA PLUS HÄR I TRÅDEN IGEN TJEJJER! *blåser en massa gravidbaciller omkring mig för att smitta alla er andra*
  • Odetta

Havsklippan:

Jag har alltid fått mina mf så himla tidigt att för mig har dem betett sig ungefär som mens. Dem som varit lite senare (v5 och v6) har jag första dagen bara blött pyttelite för att andra dagen ha det lugnt och så tredje dagen värsta niagarafallen. Dagen efter det har det för mig oftast avtagit snabbt med blödningen.

När jag blev skrapad i v16 däremot så blödde jag jätte mycket och hade som värkar efteråt i flera dagar faktiskt. dem sa att man brukar blöda mindre vid skrapning, men jag har aldrig blött så mycket i hela mitt liv, riktigt läskigt faktiskt! Vill minnas att det blödde som mest i 5 dagar kanske och sedan avtog det sakta för att sluta blöda efter 2 veckor.

Ledsen när det krånglar sådär för man vill ju att bara att det ska vara över fort och att man kan börja om. Men i längtan efter normaltillståndet, glöm inte att ta hand om dig själv och varandra, att stanna upp och vila lite!

*kramkramkram*

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-24 09:54:23 följande:
    Hej tjejer! Jag tror, jag tror jag plussat igen... Lovade en kompis att testa så att hon blev lugn. Jag känner ingenting och hade imte mycket hopp så jag är i chock och vet inte om jag vågar hoppas ännu. Ett svagt men synbart sträck dök upp innom tiden, fastnar på kort men är på landet och mobilsurfar så kan inte lägga upp en ännu, kanske kan komma en bild ikväll. Måtte sträcken bli starkare nu bara!!!
    woooohooooooooo!!!! Jag satt faktiskt och tänkte på dig häromdagen gumman! GRATTIS!!!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3