Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Välkommen till Pilgrimmen och Jania! Ni har hittat till en jättetrevlig tråd även fast omständigheterna till att ni hamnat här givetvis är ledsamt, beklagar att ni behövde gå igenom det ni också. Men här stöttar vi varandra och jag hoppas ni kommer att trivas. 

Åh tack till alla raringar som tolkar testet som att jag är gravid, jag har lite svårt att tro på det själv bara på testet eftersom jag aldrig har testat så här tidigt innan och bara varit gravid en gång tidigare så jag vet ju inte bättre. Tog ett test imorse också och det såg liiiite starkare ut. Flört Men det som får mig att bli helt säker är alla symtom som jag skrev om igår som gör att jag verkligen känner mig gravid, igår kväll började den oövervinnliga tröttheten komma och jag gick och lade mig redan halv tio och sov till sju och har varit trött hela dan på jobbet! Gick riktigt dåligt faktiskt. Cool Fick dessutom stiga upp en gång i natt för att kissa! Behöver jag aldrig göra annars. Mer törstig har jag blivit igen vilket gör att toalettbesöken blivit mycket mer frekventa än tidigare. Apropå det så drömde jag två nätter i rad om att jag var otroligt kissnödig, detta var i helgen, det känns som att det måste ha med graviditeten att göra, fick kliva upp då också!

Min sambo skulle köpa mer tester idag, jag sa att han inte behöver göra det just idag utan vi kan vänta, men han sa att han verkligen vill det för att verkligen få det bekräftat eftersom han inte känner något hända i sin kropp! Hjärtat då Hjärta Skrattande

Sugarrush: Jag ser det rosa strecket, våra streck ser ungefär likadana ut i styrka! Och alla säger att jag är gravid. Flört Så jag säger också grattis!! och hoppas att du börja känna symptom inom de närmaste kommande dagarna. {#emotions_dlg.flower}

• Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-08-18 10:27:33 följande:
    Jag bara gråter just nu.
    Det fanns fortfarande inget plus imorse. Bara antydan till ett streck, som dök upp efter 15-20 minuter - testets utgångtid var efter 10 minuter. Strecket är precis lika svagt som igår. Och när jag gick på toa nyss hade jag fått en BLÖDNING, precis som mens.
    Nu ger jag upp den här skiten och accepterar att det bara var spökstreck.
    Nej nej nej nej nej kära du!! :( Det som såg så bra ut, beklagar verkligen *kramar om* Det kan ju vara som MCT79 skrev att det återigen var ett tidigt mf? Tänker på dig/er! Och typiskt det där med drömjobbet, dåliga saker verkar alltid hända flera samtidigt. Jag hoppas att ni rår om varandra riktigt mycket nu!
    Atti skrev 2010-08-18 14:17:01 följande:
    Hej på er. Sitter på jobbet och har precis fått tant röd. 5 dagar tidigt, har aldrig haft så kort cykel som 24 dagar, förstår inte. Tänker på dig sugarrush.
    Inte du också! :( Det kan inte vara så att du fått ett tidigt mf? Min mens var iofs konstig efter mf:t. Hoppas på att nästa månad blir en bättre månad på plusfroten... *kramar om*

Nu känns det inte riktigt som jag kan glädjas åt mitt resultat när jag läste om vad som hänt er, men jag tog ett vanligt CB test och ett digitalt test imorse som visade att jag är gravid, kan ju inte bli mer klart än med det digitala så nu tror även min sambo på det! Förra gången var jag så glad och ringde till BM dagen efter eller två dar efter, men nu vet jag inte när jag ska våga ringa igen ifall det blir mf igen. :(
    Ska i alla fall börja med att uppdatera listan. 

• Dag och natt
    BIM AUGUSTI 
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
  • Dag och natt

Vad gullig du är, tack, jag tror jag väntar till nästa vecka med att ringa iaf. Hur är det med blödningen nu då Sugarrush, har den ökat, minskat? 

• Dag och natt

Sugar!!! ÅÅÅÅÅÅH!! Är så glad för din skull!! Supergrattis till plusset! Solig
    Ja det verkar ju som att det var en nidis som kom, jag tänkte inte ens en tanke på den möjligheten. Men du tar med digital sen när mensen är beräknad? Hoppas den stannar kvar där nu den där lilla smulan!

Själv är jag så trött så trött... Gått och lagt mig redan ca kvart över nio två gånger den här veckan och ikväll känns det som att det blir en ännu tidigare kväll, gäspar snart ur käken! När jag var på jobbet idag på toa och torkade mig såg det liiiiiite ljusrött ut på papperet... Det var verkligen inte mycket men ändå, ni förstår, man reagerar ju. Jag hoppas det inte är nåt fel. Rynkar på näsan Men när jag har gått sen har jag inte sett nåt mer.
    Har känt mer tarmrörelser idag, mer i tjejmagen och nu börjar jag även känna mer i svanken. Nu har jag ju inte haft nån graviditet som gått vägen så då är det så svårt att veta vad som är normalt att känna. Tänkte direkt att jag måste sluta stressa på jobbet, men precis då fick jag ett akutärende, var rädd för att jag skulle få ett mf när jag väl var ute på ärendet så det första jag gjorde när jag kom tillbaka var att gå på toa, men jag såg inget mer... kändes som jag kunde andas ut igen. Tror ju inte heller att det är bra att gå och oroa sig hela tiden heller, man måste försöka koppla bort den men ibland är det svårt... 

• Dag och natt

Vad intressant diskussion om åldersskillnad förresten! Bara häromdagen pratade jag med sambon om vi skulle ha tätt mellan barnen eller inte och jag har mest varit inne på tätt, kanske just på grund av min erfarenhet av mina egna syskon när jag tänker efter. Jag har många äldre syskon, jag har tre år upp till min yngsta storebror, och vi bråkade massor när vi var små! Samma med honom och min syster där det skiljer fyra år, de bråkade förmodligen ännu mer. Flört Och de två äldsta syskonen känner inte jag att jag har så bra kontakt med jämfört med de andra två just för att de är så pass mycket äldre än mig, den äldsta 14 år äldre. Så det kan ju vara väldigt olika det där. Jag känner att jag blir ju inte heller yngre och hittills har jag önskat mig tre barn ungefär, men igår kläckte jag ur mig till sambon att det vore trevligt med en skock ungar, typ fem som jag och mina egna syskon!! Haha men då får vi verkligen se till att köra hårt framöver. Flört

• Dag och natt

Vad ni skriver

muffe80: Jobbigt att behöva vara muntergök på en fest när man helst egentligen hade sluppit vara där. Jag blev rätt sur på min kompis när jag hade fått mitt mf, jag hade inte hunnit berätta för henne att jag var gravid och det blev att jag sa det på telefonen ett par dar efter att det hade hänt. Då kläcker hon ur sig att "men vet du, X är med barn och ska föda i aug, och XX är också gravid i femte veckan!". Kul att höra! Jag förstår inte hur man kan vara så okänslig när jag PRECIS hade berättat om mitt missfall... Hon verkade inte förstå hur fel det var heller, man är ju inte direkt superglad över att träffa gravida eller höra om kompisar som är gravida just då. Sa aldrig nåt till henne och sen rullade livet på som vanligt, och vi är fortfarande bra vänner men ibland undrar man hur människan tänker! Flört 

MCT79: Hoppas det har tagit sig med allt ert toksexande!! Det vore väl självaste fan om det inte har gjort det. Skrattande Vi lyckades ju faktiskt bara ha sex två dar innan ÄL för att sen vara helt stopp pga min blåskatarr så det verkar ju funka helt ok det med. Flört

• Dag och natt

Helt off topic om det går för sig.Glad Är det nån annan som fått mail idag från Familjeliv om "bekräftelse på registrering" av konto på FL med ert användarnamn, och med uppmaning att man måste logga in på kontot med ett helt annat lösenord för att kontot inte ska stängas ned? Kändes mycket lurt eftersom jag haft mitt konto sen 2008... 

• Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-08-20 21:18:27 följande:
    Nej inte jag iaf...
    Funderar om det är för att jag fick problem med jobbdatorn efter FL:s problem med virus/trojaner häromdan. Borde kanske byta lösen överallt för att vara på den säkra sidan... Men inte till deras lösen i mailet iaf!
  • Dag och natt

Ja det kanske var nåt sånt, det kanske visar sig så småningom.

Hur mår ni allihopa? Det är sååå skönt att det äntligen är helg... Första veckan på jobbet efter semestern och redan dag två var tankarna långt borta. Flört 
    Idag vaknade jag av att magen spände, blir ju orolig av allt nu och tror att nu blir det missfall, men så var jag på toa och så löste sig allt, iaf tillfälligt Cool 

Sugarrush: Åh vad roligt att du ringt och skrivit in dig, när fick du tid? Jag har fortfarande inte ringt men jag gör nog det på måndag. Tycker det är lite svårt att bestämma sig om man ska ha en barnmorskemottagning nära hemmet eller en nära jobbet. Förra gången ringde jag till en som är nära jobbet för jag är ju där allra mest av tiden. Blir man sjukskriven så har jag 4 t-stationer att åka för att komma dit. Det känns överkomligt, så jag tror jag ringer dem igen. 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3