Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Själv börjar jag oroa mig nu; när jag var på toa förut, kände jag av en smärta som jag tidigare bara känt vid begynnande missfall... helvete!
Jag vet att diklofenac säga gå ur kroppen kvickt, och för "normala" människor resonerar man som så att så länge man inte tar dem från äl och framåt är det ok, men jag har blivit tillsagd av kliniken att inte ta dem alls, och den rekomendationen kanske är bra att tänka på om man har en massa MF i bagaget.... Onödigt att ta preparat som påverkar den där funktionen som många av oss verkar ha problem med, sas...
Jag har inte haft mer ont, (eller jo, men det är skillnad på ont och ont. ligamentssmärtor "ska" man ju ha) så det är nog lugnt, men jag har knappt kunnat sova i natt för att jag legat och känt efter. Och varje gång jag somnat har jag drömt om ett blodigt trosskydd, och varit tvungen att springa upp och kolla.
Det är så otroligt svårt att behålla hoppet om att det ska gå bra, varje toabesök är nervöst, tänk om det kommit blod liksom...
Flyttar fram listan igen, har väl inget bä'ttre för mig. Har ju några aktuella BIM, hur går det?
BIM JULI/AUGUSTI
25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09)
30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
1 aug- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)
18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
22 aug Väntan på en liten (3:e försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
Tejj
Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
VI SOM TAR EN PAUS
Maria204
HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
Frikadellen
Bechi
Linda840406
Tess JH
Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)
GRAVIDA
Vi som plussat (namn+BF):
Malten, BF 26/8 -2010
MCH, BF 8/9 -2010
LINO, BF 18/9 -2010
Mabaja, BF 27/9 -1010
MB73 BF 30/9 -2010
Gosemysan, BF 4/10 -2010
Nataliesliv 20/11 -2010
Mikaela 1/12 -2010
2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
kajsalisa BF 2/1 -2011
PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
rontgensyrran BF 7/1 -2011
Bev BF 10/1 -2011
misslouie BF 17/1-2011
fröken SJ BF 17/1-2011
Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
Odd BF 5/2-2011
pinklove BF 6/3-2011
Smålandsjänta BF 5/3- 2011
Puttekulan BF 6/3-2011
Happiness BF 14/3-2011
Kolbodatjej BF 16/3-2011
Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
LittleJunia BF 30/3-2011
Längtan efter liten BF 30/3 2011
Här har det varit väldigt olika hur frekvent vi haft sex runt ÄL, när vi plussat. Näst sista gången, det som blev MA i april, så hade vi bara sex en gång, 4½ dagar innan possetivt CB ÄL-test, men det tog sig ändå. Vi brukar göra som vi har lust med, men det brukar bli minst 1 gång under tiden 2 dagar före, till aktuell ÄL-dag...
Bara 1 vecka kvar till VUL nu, dagarna går sååå långsamt. Jag är tyvärr eländigt orolig, har väldigt svårt att se possetivt på det hela ...
Jag har även tid för en magnetrönthen ytterligare en vecka senare, vill inte avboka den tiden, ifall vi får tråkiga besked på VUL:et... Det är sådana hiskeliga köer till magnetröntgen ju. (Vid förra graviditeten, hade jag bokat en kurs lååångt borta, som jag sedan avbokade när jag blev gravid. Då upptäckte det MA´t samma dag som kursen började. Så nu vågar jag inte avboka ngt pga graviditeten...)
Jag tycker det är så jobbigt, det här med oron. Jag gör ju inget annat än att oroa mig. Inte vill jag prata om det med maken heller, för jag vet att han tycker det är väldigt jobbigt att jag är så orolig... Och jag är rädd att han så småningom inte orkar försöka mer, om det går åt skogen igen alltså, om jag "är jobbig och ältar" det hela...
Det finns väldigt lite forskning på MR och graviditet tydligen, så de är fortarande väldigt restriktiva med det, särskilt under den första trimesten... Så om liten där inne lever, tänker jag inte utsätta mig för det, känns onödigt när man faktiskt inte vet säkert att det är ofarligt...
Hoppas att du har rätt! Vill se ett litet tickande där inne!
Godmorgon på er!
Jag känner mig mindre gravid idag, känns inte alls bra! Behövde knappt upp och kissa i natt, och mår inte så där jätteilla idag... Nog för att det kan gå upp och ner sånt där, men jag blir ändå lite bekymmrad...
Det förekommer ju mensliknande regelbundna blödningar under graviditet... Det förekommer ju även att man inte testar negativt förän flera veckor in i en graviditet... *hoppas*