Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Väntan på en liten skrev 2010-07-26 18:50:27 följande:
      Diklofenak kan man äta det när man försöker bli med barn?
    Nej nej nej, absolut inte. Diklofenak ger missfall!
    Väntan på en liten skrev 2010-07-26 20:12:52 följande:
    Usch arg och ledsen över hur vissa här inne har noll empati och hjärta
     Men vad har hänt nu!?! Gråter *hänger inte med*

Själv börjar jag oroa mig nu; när jag var på toa förut, kände jag av en smärta som jag tidigare bara känt vid begynnande missfall... helvete!
  • färnik

Jag vet att diklofenac säga gå ur kroppen kvickt, och för "normala" människor resonerar man som så att så länge man inte tar dem från äl och framåt är det ok, men jag har blivit tillsagd av kliniken att inte ta dem alls, och den rekomendationen kanske är bra att tänka på om man har en massa MF i bagaget.... Onödigt att ta preparat som påverkar den där funktionen som många av oss verkar ha problem med, sas...

Jag har inte haft mer ont, (eller jo, men det är skillnad på ont och ont. ligamentssmärtor "ska" man ju ha) så det är nog lugnt, men jag har knappt kunnat sova i natt för att jag legat och känt efter. Och varje gång jag somnat har jag drömt om ett blodigt trosskydd, och varit tvungen att springa upp och kolla.

Det är så otroligt svårt att behålla hoppet om att det ska gå bra, varje toabesök är nervöst, tänk om det kommit blod liksom...

Väntan på en liten skrev 2010-07-27 09:42:47 följande:
    Jag håller på att bryta ihop, jag bara gråter hela tiden när jag är själv för all längtan jag känner efter att bli mamma. Känns som alla blir gravida så fort och jag blir utsatt för hårda ord när jag berättar om min siituation. Nu har det gått så långt att jag inte ens kan gratta nån som plussat  inom 1 år.
    Jag vet hur du känner det... Jag blir förvisso gravid ganska lätt, även om det en gång tagit tämligen lång tid, men vad hjälper det när de bara dör där inne? Jag hade så sett hellre väntat 5 år på att ens bli gravid, om jag bara slapp missfallen...

Känner igen ditt resonemang i ngt tidigare inlägg, hade jag bara vetat, att det kommer födas ett barn så småningom, hade jag klarat både 5 och 10 MF till, men det kan ju ingen lova mig...

Jag har en vän, de tänkte att det kanske vore kul med ett barn till. Hade oskyddat sex en gång. Ändrade sig, och började med skydd igen. Nog tusan blev det barn. Sådant känns så orättvist, när man själv försöker, och åren går. Jag tänkte att 2-3 år mellan barnen vore trevligt... Tösen är nu 4½... Och då som sagt, så är jag ändå väldigt glad att jag har ett barn, annars vet jag inte vad jaghade tagit mig till...
  • färnik

Flyttar fram listan igen, har väl inget bä'ttre för mig. Flört Har ju några aktuella BIM, hur går det?

BIM JULI/AUGUSTI 
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 aug- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug Väntan på en liten (3:e försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING

Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS 
    Maria204

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 30/3 2011

• färnik

Här har det varit väldigt olika hur frekvent vi haft sex runt ÄL, när vi plussat. Näst sista gången, det som blev MA i april, så hade vi bara sex en gång, 4½ dagar innan possetivt CB ÄL-test, men det tog sig ändå. Vi brukar göra som vi har lust med, men det brukar bli minst 1 gång under tiden 2 dagar före, till aktuell ÄL-dag...

Bara 1 vecka kvar till VUL nu, dagarna går sååå långsamt. Jag är tyvärr eländigt orolig, har väldigt svårt att se possetivt på det hela ...

Jag har även tid för en magnetrönthen ytterligare en vecka senare, vill inte avboka den tiden, ifall vi får tråkiga besked på VUL:et... Det är sådana hiskeliga köer till magnetröntgen ju. (Vid förra graviditeten, hade jag bokat en kurs lååångt borta, som jag sedan avbokade när jag blev gravid. Då upptäckte det MA´t samma dag som kursen började. Så nu vågar jag inte avboka ngt pga graviditeten...)

Jag tycker det är så jobbigt, det här med oron. Jag gör ju inget annat än att oroa mig. Inte vill jag prata om det med maken heller, för jag vet att han tycker det är väldigt jobbigt att jag är så orolig... Och jag är rädd att han så småningom inte orkar försöka mer, om det går åt skogen igen alltså, om jag "är jobbig och ältar" det hela...

• färnik

Det finns väldigt lite forskning på MR och graviditet tydligen, så de är fortarande väldigt restriktiva med det, särskilt under den första trimesten... Så om liten där inne lever, tänker jag inte utsätta mig för det, känns onödigt när man faktiskt inte vet säkert att det är ofarligt...

• färnik

Godmorgon på er!

Jag känner mig mindre gravid idag, känns inte alls bra! Behövde knappt upp och kissa i natt, och mår inte så där jätteilla idag... Nog för att det kan gå upp och ner sånt där, men jag blir ändå lite bekymmrad...

• färnik
    Happiness skrev 2010-07-29 12:12:03 följande:
    Här är en till som håller på att gå sönder av oro.....tog TSH igår och det visar sig att det gått upp till 3,5. Helvete! säger jag bara. det ska inte ligga över 1 för då finns det risk för MF. Igår fick jag en vattning flytning som var brun med lite mörkare blodfäckar i. Herregud! jag tror jag dör.

Gråter
    Inte över 1?! På kliniken här säger de 2,5, och på andra ställen har jag läst 2... Mitt TSH ligger på 1,3...

Hoppas allt är okej med dig & bebis Happiness!!!
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 19:24:09 följande:
    Det som skrämmer mig är att man kanske inte kommer se så mycket nästa fredag då jag tror att äl skedde lite senare så jag kanske inte har hunnit komma in i v7 riktigt än då.
    Samma sak bekymmrar mig också, jag ska göra VUL på onsdag... Då borde jag vara i v 6+3, dvs v 7... Men den lille där inne kan ju vara några dagar yngre, och därmed kanske det inte går att se ngt hjärta. Att då gå och vänta en hel vecka till... Det fasar jag för! (det gjorde jag sist, i v 7 syntes inga hjärtan och då tog de förgivet att fostren var yngre, men en vecka senare visade VUL:et att de dött...)

Häromkring måste man iaf uppnått en viss ålder för att få göra KUB, iaf för att få göra det gratis... Jag är 26, så jag får inte göra det. Om inte gyn går med på fler VUL/UL innan RUL, så tänkte jag ta mig till stora staden 15 mil bort, och göra det privat...

Jag hade också gjort vad som helst för att slippa oron, skulle gärna bli sövd fram till RUL ungefär. Går det att ordna tro!? Flört
  • färnik

Det förekommer ju mensliknande regelbundna blödningar under graviditet... Det förekommer ju även att man inte testar negativt förän flera veckor in i en graviditet...  *hoppas*

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3