Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Väntan på en liten skrev 2010-07-22 13:01:18 följande:
    Börja tempa, inte för att det gjorde mig gravid då (jo en gång med gick ju åt helvete så klart) men då får du koll på att du har ÄL iaf.
    Har funderat på det. Men har kommit fram till att min tapp verkar vara ganska konsekvent med att vara tydligt öppen under äl och sen när den stängt sig så är också ältestet negativt så har hållt mig till det hittils.

Känner att jag mest egentligen blir stressad av att veta när äl är, men samtidigt vill jag ju veta när den är slut....
    Och det skall ju vara ganska tydligt med tempen.

Skall fundera lite mer på det. Tack för tipset.

Hoppas det ordnar sig för dig också snart! I vart fall så du slipper må så dåligt.... Kanske en hundvalp hjälper lite i vart fall som du skrev.

*kram*
  • LillaMy3
    Muffe80 skrev 2010-07-22 14:23:41 följande:
    Åh vad fan är det med min kropp, kanske på väg att bli sjuk?

Mår illa som fan, eller känns som halsbränna... typ.
    Plus att jag är skakig fast jag nyligen ätit, har stark mensvärk fast mensen ska komma lördag eller söndag, och ömma bröst...

Vad ska man tro?
    Låter ju lovande!!! HOPPAS det är en bebis!!!
  • LillaMy3
    Odd: Du som är så bra på g-test Tror du att det är någon poäng med att testa redan på söndag (äl+7)? Är så otålig Plusade på äl +9 ca sist.
    Det är ju bara ca 50% chans för plus på äl +10 så antagligen är det en dum ide. Borde vänta en vecka till och bara testa om mensen inte kommer. Det är ju så man "ska" göra

Jobbat hela veckan. Trött. Skönt med helg nu!! 
  • LillaMy3
    Odetta skrev 2010-07-23 21:18:24 följande:
    Nja, ÄL+7 är slöseri med test...absolut tidigaste jag fått utslag (och då så svagt att jag inte vågat tro på det ändå) har varit på ÄL+8. Så vänta till åtminstone ÄL+8 men om du kan till ÄL+10 (fast jag vet att det är supersvårt)

Jag håller mina tummar
    Har besök hela veckan efter äl +7 så då får jag nog snällt vänta till BIM Om jag klarar det......
  • LillaMy3
    Muffe80 skrev 2010-07-24 15:39:00 följande:
    Jag tror min mens ska komma imorgon eller måndag, men det känns som den kommer när som helst. Springer på toa hela tiden och kollar, vill bara att den ska komma nu så det är över snart , den däe jävla skiten :) Ursäkta mig.

Enda bra är att det är mysigt med en maj-bebis tycker jag :) Men hade ju hellre haft en i april, och ännu hellre pyret som skulle kommit i januari.... Kan inte sluta tänka på att jag nu skulle varit i v 13 ungefär
    Skulle också varit ca v. 13 nu. Tänker inte på det varje dag, men det dyker upp i tankarna lite titt som tätt.

Har en vecka kvar till BIM. Vet faktiskt inte alls vad jag skall vänta mig. Hoppas såklart. Känner efter och tycker mig ha både det ena och andra symptomet, men samtidigt så hade jag det förra månaden också och då var det inget. Så¨försöker ställa in mig på att det inte är något nu... Men usch så svårt det är.

Hoppas din värk inte är mensvärk!!!

*kramom*!
  • LillaMy3
    Muffe80 skrev 2010-07-25 19:22:39 följande:
    Känns så orättvist att alla andra har barn, man kanske skulle ha börjat med allt flera år tidigare

Jag kanske inte ska sitta här och deppa för nästa månad kanske det tar sig, men jag orkar fan inte vänta, är så himla otålig!!!

Jag ville inte ha mens! Det kändes så solklart som att jag var gravd men fan vad gruppen lurade mig!
    Usch så trist att mensen kom *Kramar*

Vänta är inte min starka sida heller. Man får försöka distrahera sig med något. Städa vinden eller bona golv eller lära sig sticka eller något lite småkrångligt och tidskrävande.

Jag vet inte alls vad jag skall tro om mina "symptom". När sonen blev till hade jag inga alls innan BIM. Nu så inbillar jag mig bara lite av varje, som vanligt.
  • LillaMy3

Alla mina allt för tidiga "symptom" är inte lika mkt längre... Typiskt. Testade i morse (BIM-4/5) och det var väldigt negativt. Usch.

Visst kan jag testat för tidigt, men jag tror inte det blev något denna månad heller Jag som hoppats så....

MCTT79. Hoppas symptomen betyder plus!!

• LillaMy3

Här väntas och väntas det på att mensen INTE skall komma på söndag/måndag. Men tror den gör det... Har nog bara PMS

Förvisso kan man väl kanske testa pos på olika dagar i förhållande till äl vid olika grav. Men efter onsdagstestet som var supernegativt så känns det inte så hoppfult. Fick ju ett svagt, men synligt plus i maj (mf två veckor senare) på äl+10. När sonen blev till så testade jag 14-17 dagar efter äl första gången och då var det inte direkt superstarkt.

MCT79 Hur går det för dig?

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-07-30 10:36:03 följande:
    Hej på er!
    Jag håller tummarna för att din mens INTE kommer LillaMy!!! Den ska hålla sig borta!

Min mens kom i morse på bim+3. Migränen håller sig dock borta än, ska inte klaga över det...men det är bra skumt.. :O

Oh well... bara sikta in sig på nästa äl, men idag tänker jag vara lite ledsen..sådeså.
    Nej så tråkigt att mensen kom Hoppas det är din tur nästa månad nu!!!!

Molvärk i magen, men känns om "innan-mens-molvärk" . Dvs lite lätt trykande nedåt...
  • LillaMy3

BIM idag, eller i morgon. Negativt test, men ingen mens ännu. Men den kommer. Det är jag säker på Nu är dessutom Pergotime restnoterad så det blir inga piller denna cykel heller. Skall ta en tur till läkaren igen och fråga om jag skall vänta läääääänge och chansa på en egen äl någon gång under hösten, eller om jag skall ta provera i slutet av augusti (om pergotime är på lager igjen då) och ta pergotime igen.

Blä. Inte på bra humör idag. Jag som hade hoppats på ett syskon innan lilleman är två år. Men det kommer ju inte ske

Femte kuren nu som inte funkat. Eller nja, tredje funkade ju, men en graviditet som varar två veckor blir det ingen bebis av .

Nu har jag gnällt lite. Känns bättre.

Någon här som inte har egen äl, men plötsligt fått det i en paus efter pergotime?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3