Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Alicia 72 skrev 2011-01-13 09:55:15 följande:
    Jag stannar gärna ett tag till! De här första månaderna känns så osäkra och ofattbara att man har mer gemensamt med en som försöker bli gravid än en som är tokgravid...
    Då kan vi gå över allihopa sen. hand i hand

Alicia
    Ja, det är liksom en mellanperiod då när man inte riktigt känner sig hemma nånstans. Känns inte helt aktuellt att diskutera förlossning och bajsblöjor med de som gått jättelångt.. Man funderar ju mest på om den kommer överleva eller inte. Det kan dock alltid vara lite skönt att ventilera sin oro och tolka symtom/brist på symtom med de som varit med om det men ändå gått långt och allt gått bra. Hoppa lite mellan trådarna du!
  • Pancakes
    skruttnorpan skrev 2011-01-13 21:35:15 följande:

Men TJEJEN! Vilken sits! Klart att det är jobbigt att hon fick  veta innan pappam, men å andra sidan kan det kanske vara skönt att någon vet? Mina nära vänner kommer nog få veta rätt snart, med tanke på att de ändå fick veta det när det gick åt skogen...jag är en person som inte kan dölja om jag är lessen...då är det bättre att folk runt om vet hur det ligger till...

TAAACK för att vi får stanna ett tag!! Som ha rnämnt ovan så känner man sig så osäker på om det verkligen går att lita på. Fick nojspel vid Sofys inlägg om att hon fattade att det skulle gå vägen när pluset var starkt på bim-2...i sånt fall är jag RÖÖÖKT!!Obestämd 

Pixan - nu håller vi tummarna!!!

Åh, det där är så olika. Vissa känner jättetydligt och andra inte. Jag höll på att noja ihjäl mig i början för att jag var så symtomfri. Jag är det fortfarande så det är helt enkelt en sån graviditet. Är lite småtjock men annars är jag PRECIS som vanligt. Och när jag plussade hade jag nog mindre symtom än månaden då jag inte var gravid utan bara lite skengravid. Så det är extremt olika från person till person. Du är INTE rökt!

Sugarrush, vad trist med kollegan. Men jag instämmer med Skruttnorpan att det kan vara ganska skönt att nån på jobbet vet så man har lite stöd. Skulle nåt hända kan man enkelt be dem personen "täcka upp" för en. Jag berättade för min närmsta kollega nästan direkt och det var jätteskönt att hon visste.
  • Pancakes
    skruttnorpan skrev 2011-01-14 07:06:55 följande:
    SoMa- jag har också haft ÄL-lknande flytningar senaste veckan...och det var ju tecken på något bra!!
    Jag med, har haft det nästan ända sen ÄL fram tills nu i vecka 21. Tänker knappt på det längre för jag är så van men så är det faktiskt när jag tänker efter.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-01-14 11:13:19 följande:
    Är det någon som har någon bra idé hur jag ska tala om för sambon att jag är gravid?

Tidigare har jag använt följande metoder:
    1. Köpt en bebisbody i present och slagit in med testet.
    2. Skrivit BEBIS på magen och sagt att "jag har ett utslag, vill du titta på det, och dragit upp tröjan.
    3. Bara sagt det rakt ut.

(Av dessa varianter kan  jag säga att alt. nr 2 var den som gick hem bäst, han flinade i flera timmar efteråt.)
     Kom igen, fram för era bästa förslag, ni som är så smarta och finurliga!
    Lägga gravtestet på nåt roligt ställe där han upptäcker det? Med plastkåpan på då förstås så att han inte behöver ta i kisset :)
  • Pancakes

Åh, Atti vad ledsen jag blir! Beklagar verkligen! Stackars stackars dig som måste gå igenom detta igen!!! Skönt att läkaren var så himla bra i alla fall, det gör ju faktiskt mycket. Jag hade en oengagerad som typ ryckte på axlarna åt det hela och sa att "det är så himla vanligt" och det gjorde allt ännu jobbigare. Stora kramar till dig! Du verkar verkligen stark!

• Pancakes
    soffy83 skrev 2011-01-28 12:35:57 följande:
    Grattis pinglan!!Glad  Och grattis pixan till fina äggblåsor!

Hade äl igår så nu börjar den låååånga väntan. Min plan är att försöka hålla mig så sysselsatt som möjligt fram till BIM. Kanske ta upp joggandet?! Någon som har något bra förslag på andra aktiviteter att fördriva tiden mellan äl och BIM med?

Kram
    Helt rätt, satsa på ego-må-bra-saker! Skäm bort dig själv med träning och snygga kläder, frisörbesök och kanske nån massage. Sånt som man inte unnar sig som gravid för att "man ska ändå bli tjock så det är ingen idé". Sen kan man ju passa på att umgås med folk som inte har barn och lever lite mer "partyliv" och gå ut på bio och dricka ett glas vin en vardagkväll så att man får känslan av att "jag passar på och lever livet nu medans jag kan, sen blir det barn och man är låst på ett helt annat sätt". Funkade för mig i alla fall! Håller tummarna för att det tog sig igår :)
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-02 17:41:34 följande:
    En oro.. jag har en knöl långt ner i slidan åt vänster sida som ömmar, googlat lite och fått det till att det kanske är en "bartholinit"... en inflammerad körtel typ...  nu får ju hjärnan det till att jag har en graviditet men utanför livmodern...

:(((
    Jag har också en sån och har kollat upp det med läkare och det har ingenting med graviditeten att göra och är helt ofarligt. Jag fick den för länge sen när jag fortfarande åt p-piller. Den kan försvinna av sig självt och man kan ta bort den och jag har frågat läkaren om det och han sa att det är bäst att låta den vara kvar så länge man är gravid. Den kanske försvinner av sig självt på förlossningen.
  • Pancakes

Wooohoo, solklart plus ju MCT!!!! Vad glad jag blir!!!
    Förstår att du är tveksam efter alla turer men det kan ju liksom inte betyda nåt annat eller hur? Hoppas du får en läkartid jättesnart så att du kan få proppa i dig en massa grejer den här gången så pyret stannar kvar!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-03 14:05:31 följande:
    Taaack! Alldeles chockad jU! Var ju tvungen att berätta för de närmaste på jobbet eftersom vi har cytostatikapatienter som jag nu måste undvika....

Har inte fattat än... ringde sköterskan på den läkarmottagningen där jag var för en vecka sen och hon säger "jag tror det är bäst han ringer upp dig själv...."

Han ringde en halvtimma senare och bara skrattade "det är det här jag älskar med mitt jobb, man tror man har koll, man har kollat in kroppen och ställt en "diagnos..." med moder natur gör precis som hon själv vill!"

Den 17:e feb ska jag dit och kolla att det finns nått där, och att det sitter där det ska. Han skickade ett nytt recept på progesteronvaggisar... 
    Fantastiskt! Vilken grej! Åh, vad jag hoppas att det går vägen för dig nu! Bra att du har proggisarna nu! Är det allt som behövs enligt läkaren eller är det nåt mer du kan göra?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-08 15:35:32 följande:
    Tack!! Skiträdd än så länge.. helt säker på att det är både missfall och utomkveds på gång... har inga symtom.. Men... plusset talar för sig själv..
    Snart måste det vara er tur!!
    Åh, jag förstår hur du känner!! Men det kommer gå bra den här gången, så är det bara! Nu har du ju helt annan hjälp än förra gången ju! När får du gå på första VUL?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3