Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Först ska jag vänta på att sambon kommer hem imorgon fm, och sen komme vi kanske testa tillsammans torsdag morgon eller lördag morgon...
    Får se hur länge vi kan hålla oss hihi eller om mensen hinner komma förstås!
    Har inte riktigt hunnit få koll på kroppen, dels eftersom detta är första ägglossning efter missfallet + att jag bara haft typ en mens efter jag slutade med piller å sen blev jag gravid direkt.

OM det skulle tagit sig denna gång tror jag sambon blir lite stolt, sist kallade vi hans spermier för superspermier och det gilllade han

• Muffe80

Äsch, fy för mens!

Jag börjar tappa hoppet också trots illamående i går. Det är så gott som borta idag, och inga ömma bröst när jag vaknade utan bara nu när jag har bh på mig... minns inte hur det var förra gången riktigt.

Men jag försöker ställa in mig på att mensen kommer och försöker även få sambon att förstå att det kanske int tar sig direkt men han är så ivrig och sa igår att han kommer bli besviken och ledsen om det inte blir något denna månad, söt han är!

Imorgon bitti kanske vi ska testa med CB vanligt, och sedan ta digitalt lite senare.

• Muffe80

Ja fördelen är ju att du har ett datum att gå efter plus att det är bra att få en eller flera menser efter missfall också, så kommer jag (kanske) att se det ;)
    Om jag inte blir gravid nu så är nog inte kroppen redo, men den kanske är det i augusti. Fördelen om det inte blir ngt nu är ocksåp att man får dricka på semestern och inte behöver smussla med dricka på alla fester.

Hur gör man t ex om man ska på en kräftskiva med två andra par, alltså en liten tillställning, och man inte ska köra hem? Byter ut drickat i glaset eller låtsas dricka haha?

• Muffe80

Oj, tänk om man får missfall bara för man blir gravid för tidigt, eller är det bara slumpen?

• Muffe80

Det är nog slumpen plus att det är vanligt med missfall men varför ska man drabbas flera gånger, det är ju inte rättvist.

Hoppas pyret stannar kvar hos er nu :)

• Muffe80

Jag vill inte ens ha missfall gång nummer 2 som jag väntar spänt på...

• Muffe80

Känns som mensen ska komma vilken sekund som helst, dock är det några dagar kvar...
    Ont i brösten har jag nu också... tänk om jag visste hur mina vanliga menssymtom är, då hade det varit enklare att tro om man var gravid eller inte.

• Muffe80

Tänk ändå vilken tur man har som har lätt att bli gravid, tänk om man försöker 6-12 gånger utan resultat och så får man missfall då, ännu mer olycka!

• Muffe80

om jag blir gravid igen kommer jag bete mig som sist, undvika att springa och ta i alltför mycket men ta lite promenader och försöka må och äta bra!

Tror inte det påverkar om man inte gör ngt extremt farligt eller dumt, utan det är nog bara oturen, eller vad tror ni andra?

Jag önskar att det i framtiden finns ett chip som lyser grönt direkt efter brfrukningen haha, denna väntan är ju jobbig.

Nu är min kropp som att jag antingen är gravid eller ska få mens snart... mer flytningar (inte bra?), stickande bröst och lite värk. samt extremt trött!!!

• Muffe80

Jag tror inte klorin m .m. leder till missfall, ja om du inte dricker det förstås ;)

Min sambo har varit borta två nätter nu och jag har tömt och gjort rent kattlådan, även det är ju förbjudet ... men nu vet jag ju inte ens om jag är gravid så...

Ja, flytningar hade jag sist faktiskt men lite mer än nu tom. Vet ju inte hur kroppen är innan mens i vanliga fall men antar att man inte borde ha flytningar ca 3-4 dagar innan... hoppas inte ;)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3