-
Gud vad spännande!!Tejj skrev 2010-06-13 20:49:23 följande:Men vågar jag säga att jag KÄNNER mig gravid... har den där konstiga rumlarrunt-fjärilar-i-magen-känslan i "tjej"magen.... bröstvårtorna är ömma o fick tårar i ögonen för en stund sen när jag tittade på en dokumentär på TV............... vågar jag säga att jag känner mig gravid, för tänk om jag inte är det?!
-
Hej på er!
Odd och Happiness vad skönt att ni har varann! men ni har oss också! :)
Tejj och Pancakes, hänger ju på er lite grann jag med...idag fick jag rejält utslag på ÄL-testet! "mitt streck" blev starkare än kontrollstrecket!! Vi har sexat varannan dag sedan mens och fortsätter med det... borde ju ha min äl i morgon eller på torsdag nu då... Spännande! -
Woohoo! Spännande!! När tänker du testa??Tejj skrev 2010-06-15 20:07:28 följande:Meeeeen.... Är det bara jag som inte har något liv o som då sitter o blänger på denna dataskärm heeeeeela kvällen? *puffar* =)
Vågar knappt skriva det..... mest för att inte ge mig själv falska förhoppningar.... men vet inte hur många ggr jag gått på toa o kissat idag!!! Sista ggn var för en timma sen, o jag skulle lätt kunna gå igen o få ut några deciliter!!!!!! ;) -
Nu ska vi se.. om jag fattat rätt så kan ÄL egentligen infalla "när som" under cykeln.. men att mensen "alltid" kommer 14 dagar efter äl... så egentligen kan man bara veta säkert i efterhand när man hade äl... tror jag..Åh, vad lustigt.. Du och jag har BIM samma dag och även jag tror mig ha haft min ÄL tidigare än beräknat. Jag är ju lite fånig som inte vill köpa ÄL tester, jag vet, men är inte riktigt redo än. Vill så gärna att det ska funka utan några tester eller ingripanden. Hur som helst så borde ÄL vara på torsdag den här veckan men igår tyckte jag nog att det var väldigt tydliga ÄL-flytningar. Har aldrig märkt av ÄL på något sätt tidigare men nu när man läst på lite så är jag rätt säker. Under hela eftermiddagen var de äggvite-aktiga och sega, visst är det så det brukar vara? Ursäkta detaljerna...Pancakes skrev 2010-06-15 09:03:49 följande:
Men varför blir ÄL oregelbunden helt plötsligt när mensen är regelbunden? Är det MF som ställt till det? På VUL hade jag ÄL exakt två veckor efter MF och då har jag liksom antagit att ÄL är exakt två veckor efter mens. Nä, jag får nog ge efter och köpa ÄL-test nästa månad..
Näe min cykel kom igång igen efter mitt utomkveds så tog det en cykel innan den var tillbaka till mina normala 28 dagar... förrförra var nämligt 42 dagar..
Men nu verkar det som ÄL kommer som den ska denna månad.
Kan det vara något sånt för dig?
Kram! -
Ja men det var ju det jag menade.. att tiden mellan ÄL och mens är densamma varje månad. Hos mig är den 14 dagar, förlåt jag kanske var otydlig! Dt var därför jag satte "alltid" inom situationstecken.... var lite trött...LittleJunia skrev 2010-06-15 21:48:13 följande:
MCT79- Riktigt så är det inte. Lutealfasen som det kallas mellan ÄL och mens är regelbunden, men den är ju olika från person till person, men brukar ligga mellan 10-16 dagar. Min tex har efter jag fick min son legat på ca 15 dagar. Innan jag fick min son låg den på ca 12 dagar. Perioden mellan mens och ÄL kan vara mer oregelbunden.
Vet inte om du blev klokare av detta...
-
Exakt Odd.... jag är ju inte i fas att testa själv ännu så då måste man ju få nån annan att testa! ;)Odetta skrev 2010-06-15 22:34:18 följande:Can you blame me for trying?
men ok då...då håller jag tummarna för att fredagen blir en bra dag för dig *kram* -
Förlåt! Jag såg ditt inlägg tidigare och tänkte berätta om min erfarenhet januari, sen glömde jag av det!LillaMy3 skrev 2010-06-16 08:41:08 följande:Ingen som hade erfarenhet av nidblödning kontra mellanblödning ca fem dagar efter äl!?!? Har aldrig haft varken det ena eller andra men hade en liiiten röd/brun blödning igår på kvällen som är borta nu (bara lite brunt kvar).
Hoppas ju såklart.... Men lite dåligt med ömma bröst (fast det hade jag inte så mkt av sist heller) och "vanliga" flytningar som jag inbillar mig att jag haft ganska tidigt vid de två tidigare grav.
Tejj!! Så spännande! Hoppas på ett STORT fint plus på fredag!! Skall hålla tummarna!!
Jag fick en brun flytning som varade i två dagar då, det var ca1 vecka före mens. Plussade 4 dagar efter den blödningen. Det måste ha varit en nidis! Tyvärr gick det inget bra för mig för det satte sig i äggledaren men det var ju vara slumpen.
Det ser hoppfullt ut för din del om du frågar mig!! -
Brukar du ha spottings? Dte finns väl ingen anledning till att du ska börja ha det helt plötsligt... jag tror på nidis!LillaMy3 skrev 2010-06-16 09:26:31 följande:Tack för svaret!!!
Hoppas detta var en nidis och inte en spotting eller nått sånt... Det ena är ju bra, det andra mindre bra. Men spottings har man kanske lite fler dagar!?!?! Detta var bara en dag.
Tycker det var lite obehagligt jag... Blev mest rädd. Hoppas det är något som gör mig glad om en vecka istället
Skall testa på söndag tänkte jag. Det är bara BIM +9 då men vi skall på semester så jag tänkte det var bra att skaffa sig ett hum om vad jag kan förvänta mig runt midsommar. -
Godmorgon tjejer!
Tejj alla världens kramar till dig! Jag kunde inte hjälpa att tänka på röntgensyrran när jag läste ditt inlägg.. hon hade inga symtom, grät och var gräsjuk på mannan och tog en test i rena ilskan när de kom hem igen efter att ha varit ute. Allt för att bevisa för mannen att hon inte var gravid (brasklapp för att jag kanske inte kommer ihåg allt exakt...) Å det var pos....
Du hade väl äl-stegring? Ge inte upp nu!
Odd, vad skönt att höra att allt är som det ska såhär långt, du ska se att det går bra den här gången!
Längtan efter liten.. innan mitt mf kände jag aldrig av min äl.. aldrig någonsin.. hade bara de typiska äl-sekretet. Efter mitt mf får jag rejält ont under ett dygn.. men har inte plussat än.
Så bara för att man har en "tyst" äl betyder det ju inte att man inte har det...
Hörrni tjejer! Det kommer snart vara vår tur!! -
Jag tyckte bara det var så fantastiskt... det summerar egentligen allt... vi kan ha alla symtom i världen och det är ingenting.. utan det ÄR en gåva och det kommer när man minst anar det...rontgensyrran skrev 2010-06-17 07:48:32 följande:Shit jag är verkligen imponerad! Att du minns allt såi detalj :P Du är minsann en vääääldigt god lyssnare! *superkramen till dig*
Och Tejj så var det så ge inte upp. Just den månaden hade jag gett upp och dagen innan ringt till KK och sagt att det måste vara nåt fel på mig efter de skrapat mig två ggr på raken. För jag hade menssmärta/molvärk från dagen efter ÄL till 2-3 dagar innan mens varje månad. Då tyckte de att jag skulle kolla upp det på gyn, men det behövdes inte som tur var dagen efter så kom plusset väääldigt oväntat!
:)
Kraaam!