• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Happiness, vill du att jag lägger ut en bild på alla mina test för att visa i vilken takt min stegring har gått???

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-05 19:07:01 följande:
    Ja gärna....älskar ju att kolla och analysera tester. Min hobby så att säga. kanske ska börja som BM så jag får titta på kisstester ofta.

P.s Kolla inboxen.HAha vad jag tjatar D.S

kollat Jag lägger dem på lådan på måndag så har du dem på tisdag....dem är packade och klara and ready to goooo!

*kram*

ps: lägger in testen nu....2 sec och dem finns här

• Odetta
    Odetta skrev 2010-06-05 19:16:54 följande:

stegring på blåa +/- testen ( dem 2 amerikanska CB är något annorlunda än det svenska CB, men e.p.t testet är exact som svenska CB):
    www.familjeliv.se/hem/odd/gallery/phpgzckil.j...

och så stegringen på dem billiga testen:
    www.familjeliv.se/hem/odd/gallery/phpomjgms.j...

(daton vill inte att kan klipper och klistrar just nu, så du får kolla länkarna istället)

+/- testen är tagna med 3 dagars mellanrum. (jag tog ett den 27/5 visserligen också, men batteriet på kameran dog så jag har ingen bild på det testet)

dem andra testen är tagna med 1 dags mellanrum.

Jusst det Happiness! Angående styrkan på testen...i början märkte jag att mina test faktiskt visade starkare på kvällen än vad dem gjorde på morgonen! Anledningen till det är att jag är dålig på att dricka vatten under dagen och då vart kisset mer koncentrerat på kvällen än vad det var på morgonen. Så morgonkiss är inte alltid bättre

nu ska jag sluta spamma

• Odetta

Vakna Happiness!!!! Sitter här med spänning och väntar på din rapport ju...då får man inte ta sovmorgon! 

*kram*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-06-06 10:26:51 följande:
    Ni är så himla goa mina vänner. *tår i ögat* Jag hade inte orkat ta mig igenom detta utan er. Vilket stöd jag fått...HELT OTROLIGT!!!!!

Så här är läget....CBisarna är slut.. HAHA!!! Var tvungen att ta den sista igår kväll för då fick jag nänligen för mig att nu kommer missfallet. Men det var ju pluss.

Nu har jag morgonkiss (mörkbrunt och fint ) i en mugg i kylen. Lite äckligt? Ja..Snart ska mannen åka iväg och köpa ett dubbeltest...Funderar på om inte han ska få köpa THE TEST/GULDTESTET (digitaltestet). Ok det blir en CB + ett CB digital....

Sen från tisdag har jag massor av fina USA tester som kommer. Detta är alldeles UNDERBART!!

Tror ni ett digitaltest ger utslag så här tidigt i graviditeten? Eller ska jag vänta med det?
    För jag vill ju inte riskera att dt står "icke gravid" då dör jag.

ÄLSKAR ER ALLA FRÅN ER HAPPINESS
    ÅH vad vi är liiiiika du och jag!!!! Haha, underbart!!!!

Har du bild på kvällstestet? *nyfiken ju*

När kommer mannen din hem? är han hema redan? Är det långt till affären? *hoppar av otålighet*

STOOOOOORA KRAMAR BÄSTASTE HAPPINESS!!!!!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-06 11:27:24 följande:
    Ja just det...Kajsa-lisa när är det du ska in på VUL? Tisdag? Håller tummarna då alltså....ja det är nästa milsten helt klart. Vilka jädra orosmoment hela tiden. Sen kommer ju KUBEN för min del. Usch! Det värsta är ju att åldern drar ner där. Så frågan är om man kan få bra siffror överhuvudtaget.

OM jag nu skulle vara gravid så funderar jag skarpt på att försöka gå på spec. MVC. Har för mig läk pratade med mig om det sist jag hade MA. Ska fundera på det...men det kommer bli meckigt att ta sig dit. 2,5 mil men det överlevar man väl. Annars kan jag gå på sjukhuset på min ort, men jag tycker så illa om stället. Ruttet sucket...totalt deprimerande när man sitter i väntrummet. Vit flagande färg, på pinnstolar......kompetensen kan vi ju diskutera också. Tror det fanns EN bra av åtta.

Jag tycker ALLA vi som gått igenom hemskheter ska få gå på spec.MVC. Om man nu vill, vill säga. Känns som MVC inte rikigt har kompetensen och förståelse för vilken psykisk stress det innebär att bli gravid igen. Man ska bara totalt radera det man varit med om tidigare och se denna grav. som något nytt osv men jag håller inte med där. Som ni förstår sitter jag här och svammlar för att jag väntar på mannen with the CB.

Till er andra gulliga tjejer som finns här på denna tråd. Om det är så att det plussas i dag ska jag hoppa över till andra tråden. Det är inte rätt att vi pratar om grav. på denna. Tack för att ni gett mig spacen under denna tid.....Men som sagt jag flyttar på mig direkt!!!

LOVE YA ALL!!!!!
    Jag håller med dig om att specen borde få vara ett alternativ för oss faktiskt! Oftast har ju specen egna UL apparater också och då blir det så mycket lättare att lugna liksom.

Jag kommer fråga om jag får gå hos specMVC jag med, så det tycker jag att du absolut också ska göra vännen!

KRAMMMM
    *väntar med spänning med dig*
  • Odetta
    I TOLD YOU SOOOOO

wooooohooooooooooooooooooooooo älskade vännen! Har redan skrikit till i din gästbok, men gör det såklart här med! YESYESYES!!!!

GRATTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!

*puss*
  • Odetta
    LillaMy3 skrev 2010-06-06 13:21:00 följande:
    Har läst lite här och det verkar vara en trevlig tråd Väntar på äl nu åp fjärde syskonförsöket med pergotime dubbelkur. Blev gravid på andra, men fick mf i vecka 6 i maj. Hoppas hoppas äl kommer nu snart....

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}
    20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}
    Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Lillamy3 (4e försöket. Första efter mf i maj -10. Hoppas äl kommer nu snart (7. juni?!?))

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    Beklagar att du behöver denna tråd, men av alla trådar du kunde hitta så är den här den bästa! Lycka till med ÄL!!!

*kramisar*
  • Odetta
    LillaMy3 skrev 2010-06-06 13:59:39 följande:
    Tack. Ja den verkar veldigt trevlig denna

Vet att ett halvår för att bli gravid samt att ett mf inte räknas som konstigt eller ovanligt alls, men jag (som säker de flesta andra) har NADA tålamod. Sonen som blev till på första dubbla pergokuren hösten -08 måste varit rena turen... 

Testar med älstickor för glatta livet och hoppas det blir äl. De sista gångerna så har jag fått fina positiva test, men inte denna gång ännu. Har känt av området kring äggstockarna nu sen runt i torsdags. Hoppas kroppen fattar att den skall ägglossa snart!!!
    Nej tålamod är något för andra

Har du provat med tempmetoden?

det är så himlans bra med att tempa för dels kostar det inget och sedan ser du exakta dagen för ÄL (inte som med testen som ger dig ett fönster på 48 timmar). www.fertilityfriend.com

*kram*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3