• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej girls!

Grattis till äl sugar, trist med bråk med sambon, spec på natten när båda har druckit =( skönt att ni har ordnat upp det!

Jag vill också va me i plus-januari-pakten. Nytt bim blir kring den 25 jan.

MCT-ge inte upp! Det är inte kört ännu, jag håller mina tummar stenhårt för dig!!

Nyår var bra här, lung, märks att varken vi eller gästerna är 20 längre! Dock inga oväntade, eller väntade, magar igår, skönt!!

Nu ska jag hjälpa sambon att röja upp det sista, sen är det soffan o mys som gäller. Har varit ute på en promenad i solen, kan rekommenderas!! om inte annat blev själen glad iaf Solig

I år är vårt år, tjejer! Glöm inte det!

Snutt - förstår att det gick åt lite vin när du träffade den gravida 38 åringen o fick höra om hennes syster! Ingen önskar att man ska behöva gå igenom det där! Men tänk tvärt om, trots allt det så fick hon sitt barn till slut!

KRAM!

• FruW

Sugar - skönt att du kan glädjas åt din kompis! Är ju såå jobbigt när det är tvärt om.. Jag har 2 vänner, en riktigt nära, som ska ha barn snart, en i februari o en i mars. Det är jobbigt.. Båda har fått kämpa ett tag för att bli gravida, och jag känner att jag får förståelse från dom när jag berättar om mina erfarenheter. Och jag är verkligen såå glad för deras skull! Men, jag håller mig lite undan, tyvärr. Speciellt med den närmsta vännen, i hennes fall väntar både hon och 2 av hennes andra vänner barn samtidigt, de ska t om föda ganska nära varandra. O jag känner att jag inte orkar träffa henne som förut, speciellt inte om ngn av de andra tjejerna är med. Jag känner mig så utanför och så misslyckad..

Men som tur är brukar sådant gå över när bebisen väl är ute. En kollega till mig fick nyss en bebis, och jag kan inte bärga mig innan jag är frisk från dum-förkylningen och kan åka o hälsa på! =)

Snutt - jag tycker det skulle passa ypperligt bra om ni plussade i mitten av januari, o jag några dagar efteråt! Fina septemberbarn, hur låter det??

• FruW

Snutt - jag glömde! hoppas du får en trevlig kväll, trots att det blir jobbigt! Tänker på dig! Massa kramar

• FruW

Meh84 - beklagar ditt ma! =(

När det gäller hcg-nivåerna, som jag har fattat det så läng du får positiva gravtest är hcg för högt för att du ska kunna få  ny äl. Du måste få negativa test först, så du vet att allt hch har gått ur kroppen (det som har med grav att göra då..). Du kan också  be din din gyn att dom tar ett blodprov o mäter hcg-halten.

Stort lycka till!

• FruW

Heja er som närmar er bim, håller tummarna för er!!

Sugar - se det som win-win - antingen plus (helst det kanske?!) eller vasan.. Blir ju ngt bra oavsett liksom..

Själv tror jag att äl snart närmar sig, spännande.. Måste "skryta" lite, senaste mensen var enda gången på evigheter jag inte hade nästan ngn mensvärk alls, såååå glad! Helt underbart, jag hoppas på fler sådana gånger, om nu tanten envisas med att komma fler gånger alltså. Såå skönt att kunna må hyfsat bra trots mensen, glad!! 

Kram till er alla 

• FruW

Hej flickor!

I dag är jag så där, jag känner mig nere och sååå misslyckad över att vi inte lyckats få barn. Jag känner mig som en dålig misslyckad kvinna, sämre än alla mina vänner, och andra, som har fått sina små... Jag vet att det är fånigt att tänka så, och att det inte hjälper mig, men i dag känns det som om detta är sanningen..

Tror att det delvis beror på att BF närmar sig för några av mina vänner, jag brukar alltid tycka att det är jobbigt. Det är inte lika jobbigt när barnet väl är fött, för det kan jag inte relatera till.

Ngn, snuttskorpan kanske, frågade för ett tag sen hur det går för mig med träningen. Svaret är uselt - blev förkyld innan nyår, det hänger fortfarande kvar =( hade feber i torsdags, och fortfarande sååå hostig, orkar ingenting. Så kanske också därför jag känner som jag gör idag. Har ju inte kunnat komma igång som jag hade tänkt mig, bara går här hemma o drar..

Hoppas ni har haft en roligare dag än jag! Håller tummarna för alla er som snart har BIM, nu är det dags för några plus till i tråden!

Många kramar från mig

• FruW

Hej tjejer!

Tack för fina kommentarer, både här och på bloggen - ni är sötast, bäst o underbarast!!! Hjärta Vet inte vad jag skulle göra utan er!

Heja heja er bim´are, håller tummarna så hårt att jag knappt kan skriva på datorn =)

Sugar - vad har du ätit de senaste dagarna, ngt som varit extra salt? Håller tummarna för att det är ett tidigt (o lite udda??) gravsymptom.

PC - kul att höra från dig, oj vad långt du har kommit, känns som om det var igår du plussade! Skönt att höra att du mår bra, o tack söta du för peppet! Vi är många som vill in i er tråd o fylla på bf-listan!!

Miljoner kramar till världens bästa tjejer från mig!!!

• FruW

Sugar och Snuttskorpan - vad är det jag ser, GRATTIS vänner!! Härligt, såå glad för er skull. Gött - hoppas januari bjuder på många fler plus, vill också ju!!

Önskar er andra som snart har bim jättelycka till!

Kram från mig

• FruW

Underbart att se alla fina plus i tråden!!! Vilken månad säger jag bara, hoppas det håller i sig januari ut! Vore ju häftigt om vi alla kvar i bim-tråden kunde få oss ett snyggt plus nu, det är vi värda!

Snutt - kom att tänka på en sak på jobbet i dag och skrattade högt.. Kom att tänka på dig - o att ert hemma-kit funkade!!! Sååå häftigt! Får jag inte plus den här gången är det jag som springer till apoteket o tigger sprutor, haha! Undra va sambon säger då...

Alicia72 - ang det här med progesteronkapslar.. Mina 2 läkare (en duktig fertilitetsläkare och en som just nu driver en forskningsstudie på upprepade mf) har sagt till mig att när det gäller upprepade mf (3 eller fler) vet man inte alls vad det beror på, man har inget bra "botemedel" utan bara teorier. Så läkarna får testa sig fram med olika metoder, progkapslar, trombyl mm. Vid min nästa grav (som jag hoppas kommer snart) ska jag få trombyl kombinerat med "Love, Tender & Care" - dvs täta undersökningar, uppföljningar mm. Tydligen är det LTC som är det enda som bevisligen har fungerat vid upprepade mf, det ska ha genomförts en stor studie i norge för ett par år sedan, där man la in gravida kvinnor på sjukan, tidigt i graviditeten. Man behandlade dom inte med ngt, utan gjorde undersökningar, svarade på frågor mm.. Enligt min läkare tror han mer på detta än på trombylen (trampar kanske på många tår här.. i de fall där man inte har kunnat se att ngt är fel alltså!) då detta lugnar kvinnan och då skulle ha en positiv inverkan på barnet. Men -. enligt statistiken, utan någon behandling alls, har jag 50 procents chans att lyckas vid nästa graviditet, kan vara skönt att tänka på det ibland, när det känns helt kört...

Ursäkta mitt långa o tradiga inlägg..

ÄL är här, den här månaden med lite svaga spottings, hoppas det tyder på ett fint ägg!! När sambon kommer hem ska här mysas!!

Hur har ni tänkt kring äl förresten? Jag får ju inte testa längre så har ju ingen sån där koll, kan bara notera älflytningar o så.. Hur ofta myser ni kring äl??

Kram till alla från mig, och extra stor till er plussare!!! =D

• FruW

Hej tjejer

Premiärtur för fl i nya mobilen, iphone, så ni får ha överseende med om det blir ngt konstigt :)

Vilka fina plus ni har levererat de senaste dagarna!! Härligt att se!! nu hoppas jag att den turen sitter i månaden ut, så att vi som är kvar kan hänga på er andra in i plustråden

Tror min äl har passerat, vi myste nog varannan till var tredje dag, så jag hoppas på en chans, vill så gärna plussa den här månaden! Då skulle det inte kännas riktigt lika jobbigt med alla vänner som snart ska få barn.. O då kan jag få testa behandlingen med, är spänd på att prova den!

Ngn som har bim snart?
    Föresten hittade jag en jättebra app, P tracker för att hålla koll på mens, äl o så ;)

Stor kram från mig

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3