Underbart att se alla fina plus i tråden!!! Vilken månad säger jag bara, hoppas det håller i sig januari ut! Vore ju häftigt om vi alla kvar i bim-tråden kunde få oss ett snyggt plus nu, det är vi värda!
Snutt - kom att tänka på en sak på jobbet i dag och skrattade högt.. Kom att tänka på dig - o att ert hemma-kit funkade!!! Sååå häftigt! Får jag inte plus den här gången är det jag som springer till apoteket o tigger sprutor, haha! Undra va sambon säger då...
Alicia72 - ang det här med progesteronkapslar.. Mina 2 läkare (en duktig fertilitetsläkare och en som just nu driver en forskningsstudie på upprepade mf) har sagt till mig att när det gäller upprepade mf (3 eller fler) vet man inte alls vad det beror på, man har inget bra "botemedel" utan bara teorier. Så läkarna får testa sig fram med olika metoder, progkapslar, trombyl mm. Vid min nästa grav (som jag hoppas kommer snart) ska jag få trombyl kombinerat med "Love, Tender & Care" - dvs täta undersökningar, uppföljningar mm. Tydligen är det LTC som är det enda som bevisligen har fungerat vid upprepade mf, det ska ha genomförts en stor studie i norge för ett par år sedan, där man la in gravida kvinnor på sjukan, tidigt i graviditeten. Man behandlade dom inte med ngt, utan gjorde undersökningar, svarade på frågor mm.. Enligt min läkare tror han mer på detta än på trombylen (trampar kanske på många tår här.. i de fall där man inte har kunnat se att ngt är fel alltså!) då detta lugnar kvinnan och då skulle ha en positiv inverkan på barnet. Men -. enligt statistiken, utan någon behandling alls, har jag 50 procents chans att lyckas vid nästa graviditet, kan vara skönt att tänka på det ibland, när det känns helt kört...
Ursäkta mitt långa o tradiga inlägg..
ÄL är här, den här månaden med lite svaga spottings, hoppas det tyder på ett fint ägg!! När sambon kommer hem ska här mysas!!
Hur har ni tänkt kring äl förresten? Jag får ju inte testa längre så har ju ingen sån där koll, kan bara notera älflytningar o så.. Hur ofta myser ni kring äl??
Kram till alla från mig, och extra stor till er plussare!!! =D