Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-11-25 13:59:12 följande:
    Tack Odd! Den här månaden kör jag Albyl minor från ÄL, så ska vi se om det hjälper.
    Det här missfallet har faktiskt varit precis som en mens i blödningsmängd och är nästan slut nu, så jag räknar krasst med att ha ÄL nästa helg ungefär. Just nu ligger vi i startgroparna för en ny sexvecka....
    Funderar på att leta upp progesteron på nätet, men jag undrade en sak: tänk om man nu inte har låg progesteron-halt, kan en extra dos progesteron skada då?
    Atti skrev 2010-11-24 22:24:58 följande:

Vill bara dela med mig av ett litet tips som jag fick när jag var på en aromamassage för några veckor sedan. Lite hokus pokus kanske men vad gör man inte om man är tillräckligt desperat Flört Hon tipsade iaf mig att massera anklarna, det ska tydligen hjälpa till att bli gravid. Hon har haft någon patient som har blivit gravid efter att hon masserat anklarna, säger hon.  Man kan massera lite när man ser på tv eller när vi sitter här på fl och läser Tungan ute

Dagens massage av anklarna - check! 
    (Japp, är man desperat så är man )
    Härligt med massage, sugar. Det är du VÄRD!!!
    Ny äl snart igen alltså, tiden går himla fort. Hoppas det tar sig och stannar kvar denna gången!! Håller mina tummar, det vet du vännen!!!
  • Muffe80
    sugarrush skrev 2010-11-30 14:31:26 följande:
    Jippie!!!
    Äntligen lite goda nyheter här!

Gick till en ny gynekolog idag för cellprovskontroll och för att se vad han kunde göra för att hjälpa mig i missfallsdjungeln. Han kollade och sade att allt såg bra ut, och han verkade inte alls orolig över missfallen.

Nästa gång jag plussar jag ska ringa honom direkt, och så ska han göra ultraljud dag 4+5. (med sin superspecialultraljudsapparat kunde han se fostret redan då). Om fostret såg friskt ut då (på 4+5) skulle jag få pregnyl (progesteron-sprutor) att ta varje dag fram till vecka 12 eller vecka 14. Och så ville han ha ultraljud på mig varannan vecka fram till vecka 12!!!!!!
    FAN VAD GÖTT!!!!!!

Så nu kör jag albyl minor från ÄL på läkarens rekommendation, och hoppas på en tidig julklapp!
    Grattis!! Vad superhärligt och skönt med en läkare som bryr sig och förstår. UL varannan vecka är ju drömmen, och toppen, för att kunna se hur allt fortlöper. Nästa gång måste det ju bara gå bra, skönt att du har stöttande läkare bakom dig.

När är äl nästa gång så jag vet vad jag ska hålla tummarna inför?
  • Muffe80

Åh vad mysigt med spa!!! Njut och ha det bra!! och mys massor
    Jag saknar dig i vår tråd!

Du ville ju ha vul varannan vecka sa du sist en gång, och nu får du det... hur många får det liksom?

• Muffe80

Sugar - hur har ni haft det på er mysresa?

• Muffe80

Sugar--- har du börjat testa än? Eller är det alldeles för tidigt?

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-12-14 18:54:18 följande:
    FAN vad trött jag är! Jag döööör!
    Bra, kan vara ett tecken
  • Muffe80

Tittar in och säger hej till er alla och undrar hur Sugars läkare egentligen kunde få vara en sån där läkare, borde han åtminstone inte vara helt insatt i allt?
    Eftersom man läser så mycket på nätet nuförtiden så vet man nästan mer än läkaren ibland!

Önskar dig Sugarvännen all lycka och hoppas att du plussar snart igen och då får all dunderhjälp du kan få och är värd!

Kram på er alla!

• Muffe80

Sugar, när är det du ska testa nu igen? :)

• Muffe80

sugar, kan inte du testa snart, eller hur ligger du til nu igen?

• Muffe80

Sugar, jag ser strecket.... ska jag våga säga grattis eller vänta 2 dagar?

TÄNK OM Jippie!!!!

• Muffe80

Ihhhhh, så spännande. Ska du säga till sambon idag eller när han kommer hem?

Jag ska till barnmorskan idag, börja mäta magen och kolla hjärtljud... (hoppas det är ok att säga det här i er tråd och att ingen tar illa upp)

• Muffe80

Åh supergrattis Alicia!!!! välkommen in i vår tråd för oss som redan har plussat!

Sugar, nu har du en "ny" kompis att följas åt med på vägen... men jag finns kvar ändå vet du

lycka till tjejer!

• Muffe80

Helt otroligt vilket plus-stim ju!
    En sen julklapp till er alla som plussat

• Muffe80

Gratis till ytterligare en graviditet i denna tråd, detta är ju lite för bra för att vara sant...

Kul med ett "klinik-jobb" också haha!

Välkomna över till vår tråd när ni känner att ni har lust

• Muffe80
    sugarrush skrev 2011-01-13 11:15:42 följande:
    Blev just så jävla ledsen...
    En tjej på jobbet skulle hjälpa mig med min dator. Så testade hon lite kortkommandon och råkade trycka crtl+V, och plötsligt kom bilden på mitt gravtest fram på skärmen. Hon tittade och sade "va, är det sant!".
    Fan vad dumt, jag blev jätteledsen..
    Äsch vad tokigt... Vad svarade du?
    Be henne hålla tyst! Hon förstår väl antar jag!
  • Muffe80

Godmorgon tjejer!

Jag vill dela med mig av en sak, dock vet jag inte om dtta är 100 % säkert och kanske skirver jag lite sakfel också men vill ändå väcka tanken och man kanske kan vara uppmärksam på detta.

Jag hade missfall  i v 10 och är nu gravid igen. Har fått reda på att mitt blod är rh negativ, vilket innebär kort att min kropp kan bilda antikroppar mot kommande barn. Detta är ngt som visar sig först med barn nummer 2, men jag ringde bm nyss och frågade om detta och eftersom jag haft ett missfall inann räknades detta som barn nummer 2!!!
    Hon sa att man borde gett mig en spruta redan då, vid missfallet, för att undvika att min kropp bildar antikroppar vid nästa grav.
    En miss från dem. Dock tog de nu blodprov och det visade sig turligt nog att min kropp inte hade bildat dessa antikroppar mot barnet jag nu har i magen.

Inte vet jag, men detta kanske kan ha lite beytdelse om man har flera missfall?
    Nu spekulerar jag bara, så om ngn vet bättre får ni rätta mig Men eftersom bm sa att man borde ta spruta efter varje missfall om man är rh neg så borde det ju vara av betydelse!

Bara en tanke från mig, lycka till alla

• Muffe80

Sugar - lätt en riktig bulle i ugnen och säg att han ska ta fram ngt som du har där...

Ja jag blev jätterädd. De kollar blodet på inskrivningen, men om man nu fått missfall innan så borde man tydligen ta dessa sprutor. dock verkar risken liten att det ska bli allvarliga skador på barnet OM det händer, men ändå...

Läste att i värsta fall kan barnets röda blodkroppar sluta produceras, vilket leder till blodbrist, som leder till att barnet samlar på sig massa vätska och dör i magen... hua!!

• Muffe80

Sugar- eller så lägger du testet under täcket så när han ska sova så känner han ngt hårt och letar fram vad det kan vara...
    Dock gillar jag själv bullen, skulle vilja prova det men det får bli nästa grav

• Muffe80

Bullen är ju vanlig, men frågan är om din sambo hört talas om det? Om inte, så är det ju jätteroligt

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3