• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

BIM AUGUSTI 
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
  • sofy
    FruW skrev 2010-08-16 21:44:42 följande:
    Hej flicks!!

Skrev ett jättelångt inlägg som försvann.. klantigt!

GRATTIS Sofy - wow, ni är verkligen fertila du o mannen! Så härligt med plusset, har ju anat det efter vad du skrev tidigare i tråden, men å så kul! Håller tummarna stenhårt för att det ska gå vägen! Ring din läkare det första du gör i morgon o prata med dom, de kanske kan hjälpa dig..

Havsklippan - jag ser också det extra strecket, åh så spännande!! Håller tummarna stenhårt för dig, ser mkt lovande ut vännen!! =) Haglar in plus här ser jag!

Färnevik - lycka till på ul, håller tummarna för dig med!

Längtan - låter som du fått en riktigt bra läkare, skönt för dig att få va hemma o vila, ge kroppen en ordentlig chans.. Skönt med täta kontroller med, håller tummarna hårt hårt för dig med.

Bev- va kul att du kikade in! Jättegrattis till ett fint RUL, måste va fantastiskt att få se, o härligt att ha kommit så långt i graviditeten! Har du fått känna några sparkar ännu? Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle va att ha kommit så långt..

Ego - ringde min gyn i dag, fick tid för första samtalet i mf-utredningen.. Ska dit på måndag, skönt att få komma så snabbt! De gör inga undersökningar eller så, utan får bara träffa läkaren o prata, gå igenom vad som har hänt o så.. Ska ta med sambon, inget måste, men skönt att han är med så vi båda får samma information. Usch, var jättenervös när jag skulle ringa, stooora fjärilar i magen, men det gick bra. Var nog orolig för att jag skulle behöva argumentera för min sak, men det var inga problem som tur var. Vad jag oroar mig över nu är ngt som sköterskan sa, att efter samtalen så får vi se om läkaren kan hjälpa er... Vad gör vi om han inte kan det? Har iofs inte låtit så på honom vid tidigare tillfällen, men kan inte sluta fundera över det nu..

Kommer heller inte från känslan av misslyckande i och med det här samtalet om utredning.. så fånigt, jag vet! Men jag måste överge den romantiska drömmen om att få barn, bara så där spontant ni vet.. Nu är det kliniskt och fakta som gäller, undersökningar o provtagningar... Inte desto sämre barn, absolut inte mindre älskat eller efterlängtat, men romantiskt, nej! Fånigt jag vet, jag hoppas att ni inte "hänger" mig för detta,,, Är nog låg i allmänhet, mensen är på g igen, blir alltid så besviken när det blir så här..

Funderar över en sak - ngn som vet? Jag har BIM den 20, men i dag har jag fått svagt brunrosafärgade flytningar. Sen händer inget på 2-3 dagar, o sen kommer mensen.. Brukar oftast vara så här.  Någon som har en aning om varför? Det känns som om ägget/embryot inte får en chans, eftersom jag börjar "blöda" flera dagar innan eg BIM..

Ursäkta för det negativa slutet på mitt inlägg! Avslutar med ett stort GRATTIS till nyblivna plussare, o en j´kla lyckospark i baken för er andra, både redan gravida o aspiranter!!!

Kram mimmi
    TACK vännen!! :D haha, ja.. överfertila kanske ;) fast ganska skönt i denna karusell ändå, att de går så fort o bli gravid igen efter alla MF osv. hoppas bara de går vägen nu, men de känns så.

jag tror nämligen att mina nidisar har varit att det har fäst, men inte helt liksom. så hcg har börjat produceras men sen stannat av o kommit ut runt mens liksom. dock har ja ju varit så tidig me o testa så ja har ju vetat de fast ja egentligen inte skulle vetat om det. om du hänger me? ;) denna gång - ingen nidis, inge blod. bara massa molvärk, ömma bröst, diffust illamående o trött i svanken. blir även tokyr o matt  om ja står för länge.

hoppas på dig nu! har tyvärr inge svar på din fråga :(
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-08-16 19:45:19 följande:
    GRATTIS!!! Gud vad underbart besked! Jag håller alla tummar och tår jag har för att det ska gå bra den här gången för dig! Det är du verkligen värd! Solig
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 17:03:08 följande:
    jag försöker övertala mig själv att om det ser bra ut på måndag så KAN det väl ändå inte vara någon fara med de här flytningarna? och sen har jag ett till vul innan resan, det vill säga den 31 augusti och då är det 4 dagar kvar till Grekland, så har jag klarat mig dit ska jag banne mig klara 2 veckor i Grekland.

Sen känner jag så här med. att om jag avstår Grekland och ändå får missfall då kommer jag ångra mig till 1000 att vi inte åkte. Och får jag missfallet där, ja då är jag ändå glad att jag åkte, för det hade ändå inte blivit bättre att bara sitta hemma och tycka synd om sig själv. det hade ändå hänt..
    och får jag Inget missfall alls och jag avstår Grekland så kommer jag bli arg på mig själv att jag tilläts stanna hemma bara för den sakens skull...
    tänker jag fel?
    Jag tycker du tänker helt rätt! Jag skulle ha åkt jag med för som du säger, blir det mf så skulle det ha blivit det hemma också - och man skulle bara sitta och ångra sig vilket fall som helst om man inte åkte. Så jag tycker absolut att du ska åka, ni behöver komma hemifrån och få koppla av lite nu när det varit så mycket. Och händer det nåt som ni undrar över så finns det ju sjukvård även där! 

TACK så jättemycket!! :D totalt oväntat men jävlar va skoj! nu ska de gå bra för oss alla härinne!!

jag ser också ett svagt streck där!! testa på onsdag igen!! :D
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-16 19:49:21 följande:
    WOW GRATTIS! Så himla glad för din skulll!
    Den här gången kommer det gå jättebra! Kram!
    TAAACK!!! :D när man inte alls tänker på de, eller försöker.. eller får bli gravid.. DÅ blir man de! haha ;) 4e graviditeten i år.. de måste gå bra!

håller alla tummar o tår för dig!
  • sofy

tog de digitala nu också.. mest bara för.. att.. äeh ja vet inte! de va ju så tydligt men ändå ;) och javisst, gravid 1-2 stod de :) hade ÄL 3-5 augusti så de stämmer ju väldigt bra! :D nu tror mannen på de också haha.. när han ser att de står! han blir så förvirrad av streck hit o dit.. suck ;)

• sofy
    Happiness skrev 2010-08-17 12:40:45 följande:
    Oj vad det händer grejer härinne! mycket spännande! Håller tummarna för att streck ska bli starkare snabbt....glöm inte att skriva in er i gravid listan ni som plussat . Vilken underbar känsla det är!!!! Så jädra mycket slit och till slut ordnar allt sig och blev mödan värd .
    haha jaa, nu e de många på g här! ;) härligt värre! dock e vi nog mer "trasiga" här än vad andra som aldrig genomgått MF/MA osv är. psykiskt alltså. minsta grej och man blir livrädd för att de ska gå snett! :(

som jag, jag har molvärk nästan hela tiden, är svullen o kissar ofta, varm och hungrig hela tiden. dock så är brösten inte lika spända som dan innan ja testade o därmed fick veta att ja va gravid. ja hoppas de är i huvudet de sitter o att de e helt normalt, även om tankarna går åt fel håll.. att de ska gå fel än en gång :(
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-08-17 13:03:12 följande:
    Grattis tjejer! Underbart! Kul att det händer nåt, det är ju dags för lite plus i den här tråden nu!

Låter som du har klockrena symtom Sofy!
    haha jaa, förutom brösten! kan dom inte spänna mer? suck. ska testa me CB digital igen i helgen för o se om jag kanske kan få 2-3 på veckoindikatorn, då kan ja lugna ner mig lite! ÄL 4e aug, och igår fick ja 1-2..så de stämmer ju änsålänge..
  • sofy
    Jania skrev 2010-08-17 13:25:01 följande:
    Hej
    Är ganska ny på familjeliv. Överhuvudtaget ny på "skaffa-barn-fronten". Har länge velat skaffa barn men blev aldrig med exet, nu har jag och min nuvarande gjort ett försök. Blev missfall och det var ju lite synd. Men eftersom det var mitt första försök någonsin (är 31) så är jag glad att veta att jag och min partner åtminstone KAN bli gravida tillsammans.

Men nu måste jag få fråga er en sak; vem kan förklara alla dessa förkortningar? BIM, MA osv. Var jag än läser i forumet så tycker jag att jag snubblar över mängder av förkortningar och om jag ska vara ärlig så fattar jag inte ett dugg vad ni pratar om.
    Jag vill också vara med å prata...Obestämd
    Välkommen hit!! :D

BIM - Beräknad Inte Mens
    MA - Missed abortion (fostret dör i magen men de märks inte direkt utan upptäcks oftast senare)
    MF - Missfall
    BF - Beräknat födelsedatum
    BM - Barnmorskan
    FVP - Fostervattenprov
    MKP - Moderkaksprov

några mer? ;)
  • sofy
    Jania skrev 2010-08-17 13:33:09 följande:
    Hehe....tack. Inga fler just nu, tror jag. Men om du kan utveckla detta Beräknad Inte Mens...Räknar ni då på när man skulle fått mens men hoppas "slippa" och istället få plocka fram ett graviditetstest istället för påsen med bindor?
    japp, precis :)
  • sofy

haha, detta är verkligen våran månad tjejer!! :D fyfan va glad jag blir!

ETT STORT GRATTIS till ni andra som också plussat/kommer plussa ;)

min läkare ringde förut.. och.. JAG FICK PROGESTERONET UTSKRIVET!!!!! yiha! so freakin happy!!! nu kommer de gå bra, så ere bara!! kunde inte hålla mig o köpte ett vanligt cb på apoteket också, o trots att ja typ kissar hela tiden o har gjort minst 10ggr idag så kom de ett stort FETT PLUS! so happy! att strecken e så starka gör att jag TROR ännu mer på de här nu! o medicinen, även om de inte e bevisat att de funkar så känns de bättre psykiskt! hon önskade mig lycka till o sa att de e viloläge som gäller för mig tills läkarbesöket e avklarat, o ja egentligen tills efter v 12 då, ingen stress, inge sex, ingen orgasm, inga tunga lyft.. ba göra ingenting! men, om de går bra då så ere ju så värt de sen!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3