Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Ingen mens här ännu, men väldigt ont i vad som känns är äggstockarna. Eftersom jag inte känner mig gravid, så är min oro nu att det istället blivit nya cystor på äggstockarna. =/ (har haft innan, som sprack. jäklar vad ont det gjorde!)

Har inte mensen kommit i morgon, är det kanske dax att bege sig till apoteket och införskaffa ett CB, för att veta säkert om det är bebis (hoppas hoppas, men inte så troligt), cystor eller möjligtvis mens på g...

• färnik

HjärtaBIM JULI Hjärta
    22 juli - LittleJunia(fjärde försöket efter MF)
    23 juli - Havsklippan (1:a försöket efter MF i juni-10)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)

{#emotions_dlg.flower}VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    {#emotions_dlg.flower}
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

HjärtaVI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

{#emotions_dlg.flower}HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 
    {#emotions_dlg.flower}
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 27/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)

Stort fett Plus på mitt CB! Hjälp...

• färnik

Jag har rint fertilitetsmottagningen nu direkt efter testet, men de hade inte fått svaren på mina senaste prover ännu. Nu ville jag ju verkligen veta om de hittat ngt fel!  Sköterskan skulle prata med läkaren, och återkomma... Fasen, och gubben som inte tagit sina senaste prover ännu, måste nog skicka iväg honom till vårdcentralen....

Shit, jag är livrädd nu, är alldeles skakig. För hur ska det kunna få bra den här gången, när det gått så dåligt innan!? Obestämd

• färnik

Inte än så länge nej, men de har väl inte hunnit gå igenom allt heller, utredningen är inte klar. Mina missfall har varit i v 7, 8 och 11. Så de hör ju till tidiga, om än inte väldigt tidiga...

Jag äter prednisolon, albyl och extra folsyra. Hoppas det kan tänkas göra någon nytta...

• färnik

Nja, alltså, kliniken har sagt till mig att äta extra folsyra, så det tänker jag göra... Har aldrig hört att folsyra skulle kunna orsaka missfall?!? Bara tvärt om, att brist på folsyra orsakar missfall...

Prednisolon varken vill eller kan jag vara utan, det äter jag för min inflammatoriska sjukdom... Och albylen, ja vad jag har förstått så hjälper den alternativt är verkningslös, den är inte riskabel att ta... Det påstod iaf läkaren.

• färnik

Åh, det var väl inga jättebrådskande prover så, kromosomer. Men det hade varit skönt om de fått alla provsvar och därmed visste om ngt behövde göras, nu när jag liksom är gravid... Vore  inte så roligt om det blev missfall igen, och det visade sig att provsvaren och en lösning som kunde förhindrat det, legat inne på ett kontor på sjukhuset och bara inte uppmärksammats pga semestertider... Rynkar på näsan

Tack för alla grattis, nu vet jag uppenbarligen att det går att vara gravid utan ömma bröst också. Skäms Och som jag skrev tidigare, jag har haft andra känningar också; illamående, enstaka kräkningar, halsbränna och trötthet, men eftersom den annars obligatoriska ömheten i brösten uteblev, så trodde jag att det var min magkatarr som helt enkelt vaknat till liv igen.Kräks

• färnik
    Friida11 skrev 2010-07-20 18:13:11 följande:
    Hur lång tid tog det för er som blivit gravida igen efter erat MF? Finns det något hopp om att det kan ta sig denna månad ändå?
    Vi har alltid väntat minst en mens innan vi försökt igen. Det har då tagit sig på 4:e, 1:a och 2:a försöket...

Pratade med mottagningens läkare, tydligen ser alla provsvar de fått utmärkta ut, ingen anledning till att det inte ska gå bra den här gången sa läkaren... Ska göra VUL efter 6-7 fulla veckor. 2-3 veckors väntan nu då.
  • färnik

Jag har ju också rätt lätt för att bli gravid, men om jag fick välja, skulle det hellre få ta 3 år att bli gravid, om jag bara fick behålla den lilla...

Ni som har haft många missfall, hur tänker nbi när ni har plussat igen?

Vidtar ni några "försiktighetsåtgärder"? Inget sex? undviker tunga lyft (och vad är tungt? matkasse?10kg?20kg?) undviker att anstränga er? undviker skumpiga aktiviteter (sådana är det ju gott om nu sommartid...) Sängläge? (har ju iaf utomlands visat sig ge mmkt bra resultat vad jag har förstått...) etc. Hur tänker ni?

Sjukvården i sverige har ju inga särskilda rekomendationer om att ta det lugnt vad jag vet, men utomlands resonerar de annorlunda... Jag har ju gård och djur och odlingar, hästar... Mycket tunga och skumpiga arbeten sas...

• färnik

Ja äl-test kan ge utslag vid graviditet, så det låter ju lovande "Väntan på en liten"!

Jag tänker också ta det lugnt och vila så mycket jag kan, försöka låta bli sex, och tunga lyft. Runt 10kg är jag tvungen att lyfta flera gånger dagligen, men jag kan ju iaf låta bli att lyfta 4-åriga dottern, hästens tunga loksele (20kg) och förrfymda tackor...(vilket jag gjorde sist. de väger ca 40kg, och efteråt fick jag jätteont. En vecka senare var det kört. =/)

• färnik

Hapiness: vilken jobbig dag du har haft! Och vilken fantastisk tur att allt var bra med lilla Hjärta!

Mina missfall har alltid börjat med smärta, inte blödning som är det vanligaste, och näst sista gången kom smärtan efter en 8 kilometer lång promenad i högt tempo med dottern i pulka på släp, så jag hoppar den typen av fysiskt ansträngande också den här gången... Och nu när du nämner sammandragningar, det får jag alltid efter sex när jag är gravid, så nu blir det sexfritt helt under de närmaste 2 månaderna om jag får behålla alltså!

Idag vägrade jag gunga gungbräda med dottern, hon är rätt "vild" då, så det studsar rätt regält. =) Sedan, köra häst och vagn på de jättegropiga vägarna häromkring är väl kanske ingen höjdare, men det måste jag till viss del, ridandet är uteslutet dock...

Det allra tyngsta på gården kan jag komma ifrån, det får maken göra. Men bära vatten till hönsen, mocka åt hästarna & hönsen och deras skötsel är svår att komma ifrån.  Vi har hästar, får, höns, vallodling, odlar egea grönsaker och sådär, och har skog. Är vedproducenter, men det får maken sköta själv oftast, även när jag inte är gravid eller sjuk. Sedan är det mycket byggnationer på gården hela tiden, mycket snickeriarbete... och plockning och föräldling av div frukt, bär, grönsaker. Tunga grytor och sådant, så en del belastning blir det ju...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3