• Atti

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Just ja, detta med rosenrot.... när vi i mars bestämde oss för att försöka för en trea så tog jag ut min hormonspiral i mars tror jag, sen dröjde det innan äl kom igång och jag läste om rosenrot och tänkte jag skulle prova. Sagt och gjort, jag tog det fram till äl och döm om min förvåning när vi upptäkte att vi blev gravida på en gång, när de tidigare två graviditeterna tagit omkring ett halvår. Men nu slutade ju den sista graviditeten i ma i v13och eftersom det var mitt första mf/ma så blev jag lite rädd och misstänksam om det kan ha berott på rosenroten.

Vad tror ni, ska jag ta rosenrot nu fram tills äl, vågar jag och kan det ha betydelse???

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Atti

God kväll

Idag på jobbet så ringde maken min, och berättade att han blivit uppsagd.... det var som ett slag i magen! han har haft samma arbete i drygt 12 år, sedan direkt efter gymnasiet. Nu är det kanske inte säkert att han måste sluta, eller om han måste, så kan ha kanske komma tillbaka i början av nästa år, men allt är ev. eller om!!! så just nu så känns allt skit, det känns som om vi inte just nu har råd att börja tillverka en knodd till om jag ska vara föräldraledig och han går arbetslös. Jag vet inte vad jag ska göra..

Ledsen, behövde bara skriva av mig lite...

Förresten, visst var det några på BIM/BF listan som det är BF för snart, nån som vet hur det går för dom. Eller är jag helt ute och cyklar??

MCT :  WOW, vilket snyggt test och ett bamsestort GrattisSkrattande

Kram på er alla.

• Atti
    MCT79 skrev 2010-08-30 21:30:13 följande:
    Hej tjejer.. jag kommer nog tillbaka till er snart... Gråter Mitt test nu ikväll var som före bim.. jag har inga symtom och just nu inväntar jag blödning...

Nu tänker jag gråta lite och sova, i morrn känns det nog bättre!
    Men kära hjärtat.... det får inte hända!!

Blunda och sov och så vaknar du imorgon och upptäcker att du haft en mardröm bara

Tusen *kramar* Ta hand om dig.Hjärta
  • Atti

MCT Kraam på dig. Hoppas det trots allt går bra på gynakuten.

Några egna totalt oväsentliga bekymmer i jämförelse med MCT men...
    Åhh vad jag blir besviken...... jag hade billiga äl-tester från minipris (som funkat kanon) som jag testat med flera månader men dom tog slut i helgen, lagom till äl. Så jag åkte till coop och köpte rfsl äl-tester och de har inte gett fullt utslag så jag har trott att det varit på g men i dag var det helt blankt!!! Nog sexade vi en dag nu i helgen, men BARA en morgon och förmodligen så hade jag äl (kändes som det) typ i söndags eller igår men rfsl tester gav inte utslag. Så besviken. Är det någon mer som haft problem med dessa tester.

• Atti
    Atti skrev 2010-08-31 17:29:20 följande:
    MCT Kraam på dig. Hoppas det trots allt går bra på gynakuten.

Några egna totalt oväsentliga bekymmer i jämförelse med MCT men...
    Åhh vad jag blir besviken...... jag hade billiga äl-tester från minipris (som funkat kanon) som jag testat med flera månader men dom tog slut i helgen, lagom till äl. Så jag åkte till coop och köpte rfsl äl-tester och de har inte gett fullt utslag så jag har trott att det varit på g men i dag var det helt blankt!!! Nog sexade vi en dag nu i helgen, men BARA en morgon och förmodligen så hade jag äl (kändes som det) typ i söndags eller igår men rfsl tester gav inte utslag. Så besviken. Är det någon mer som haft problem med dessa tester.
    RFSU ska det vara, och inget annat.
  • Atti
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:42:44 följande:
    Jo iofs, men jag lär ju få betala 300 även denna gång plus att jag inte vet vad jag ska säga på jobbet + att jag inte vill göra massa VUL i onödan heller... ser hellre ett hjärta om två veckor faktiskt, om jag får välja...

Nu i 6+4 kommer troligen inget hjärta synas eller hur?

Visst, de såg inget vitt i säcken sist, så de vill väl kolla om det är mf på gång, då kanske de kan sätta igång det eller?
    Vad skönt att blödningarna/flytningarn är borta.

När jag var på daterings vul i v. 6+3 så fick vi se ett tickande hjärta, så det tror jag att du kan se om du går nu. Tyvärr så slutaden den graviditeten i ma i v.13
  • Atti

Förresten, om jag räknar på en 28 dagarscykel så ska jag ha bim den 15/9 men min senaste cykel var bara 24 dagar och då blir det bim på lördag.
    Nu är det så att jag har tid för cellprov på torsdag och om jag mot all förmodan skulle ha blivit gravid denna månad, tror ni det kan orsaka ett mf då, blev så osäker nu.

• Atti
    FruW skrev 2010-09-07 19:30:11 följande:
    En liten fråga - hade ju äl i onsdags och har i dag fått lite rosaaktiga flytningar, samt lite blod på pappret när jag torkade mig.. Varför?? Borde va försent för en nidis, eller? Har ju ibland spottings ett par dagar innan mensen, men de brukar inte komma så här tidigt! Förvirrad!!
    Det låter absolut som en nidis tycker jag. Skrattande 
    Hoppas du orkar kämpa vidare, trots tjuriga motgångar.
  • Atti

Pilgrimm, GRATTIS, det är klart det är pluss....

• Atti
    BIM SEPTEMBER
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - SoMa72 (5:e försöket efter MF i apr -10)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    24-26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 sept.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Fick EN egen cykel Hoppas på en egen äl til! (ca 14 sept))
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)

BIM OKTOBER
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3