Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Det kan ju gå bra muffe! Men OM du haft otur igen (vilket jag verkligen inte hoppas, förstås) så har du ju redan sörjt lite och du är förmodligen lite mer beredd än sist. Men jag tror det kommer gå bra!

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-09-22 10:26:05 följande:
    Hej tjejer... vad tråkigt att du kommer tillbaka till oss Sugarrush... :(( Hur känns det idag`?
    Känns lite bättre nu när jag fått en tid på fredag för cytotec-behandling. Ska bli så skönt när det är klart! Då kan man andas ut och ladda om.
  • sugarrush

Nu har jag beställt 40 gravtest och 20 ÄL-test. Jäklar vad det ska testas efter sjukhusvistelsen. Väck ska det, det där jäkla hcg-hormonet!

Beklagar ditt missfall, MelikaH!

• sugarrush

Hejsan alla underbara tjejer. Stor kram på er alla, ni är så fina.
    Muffe: jag tänker på dig och försöker skicka positiv energi åt ditt håll. Hoppas allt går vägen på VUL idag.

• sugarrush

Vad säger ni tjejer, ska vi ingå en pakt? Om tre månader ska INGEN av oss vara kvar i den här tråden!
    Är det en deal?

• sugarrush

Nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. har googlat lite och det verkar som om det kommer göra SJUKT ont att få cytotec, att jag kommer få riktiga värkar och sammandragningar och att många behöver morfin för att klara av smärtan. Fyfan.
    Men det är väl bara att bita ihop...

• sugarrush

Tack snälla tjejer, det låter lite lugnande. Jag fundrerar på om det kan vara så mycket värre än ett "vanligt" missfall. Ett sådant har jag ju klarat av tidigare, och det funkade med lite starka smärtstillande....

• sugarrush
    mallanis skrev 2010-09-23 16:18:01 följande:
    Sugar- fick cytotec´en vid mitt ma. Klart att det gjorde ont men det behöver du nog inte vara orolig för att det skulle göra mer ont än vid ett vanligt missfall. Det är nog inte tabletterna som gör det ont utan hur mycket som ska ut. Det är min erfarenhet iaf, det kanske finns andra erfarenheter men det är min. Men jag blödde mycket men det klart det ska ju ut det hade nog inte spelat roll om det hade blivit ett spontant missfall.
    Skönt att vara på sjukhuset om jag hade förstått att det skulle blöda så pass mycket hade jag nog gjort det på sjukhuset och inte hemma. Vilken vecka var du i? Jag var i 10-11 så det var en del som skulle ut, när jag fick missfall i v 7-8 var det inte alls lika mycket blödning.
    Du fixar det!
    Jag tror att det är mindre som ska ut nu än sist faktiskt.
    Jag hade ju gått längre när MA:t upptäcktes, men fostret var ju bara 2 mm (hade avstannat) och fostersäcken hade vuxit så att den motsvarade vecka 6. Sist jag hade missfall var ju både foster och säck i storlek som vecka 8, så det borde ju ha varit mer då.
    Men det är så sjukt, jag skulle ju ha varit i vecka 9 nu, men ingen blödning, ingenting. Tänk om jag INTE gjort det där ultraljudet, då hade jag säkert trott i flera veckor till att jag var gravid! Känns rätt konstigt faktiskt.

Nästa graviditet blir det många VUL fram till vecka 12, det är en sak som är säker.
  • sugarrush

Grattis Pancakes, äntligen var det din tur! Härligt!
    Och grattis Muffe till ett lyckat ultraljud!

Cytotecbehandlingen gick helt ok, jag fick massor av smärtstillande och hjälp, så den har jag bara gott att säga om.
    Däremot, det mentala, nej fyfan, två missfall i rad önskar man inte sin värsta fiende. Därför kommer jag vara härifrån ett litet tag eftersom jag inte orkar tänka på graviditeter eller barn just nu.
    Men jag kommer tillbaks tjejer, så småningom.
    Stor kram och lycka till allihop!

• sugarrush

Hej på er.
    Hoppas ni mår bra, grattis till nya pluss och hoppas det kommer fler i helgen.

Själv har jag jobbat upp mig i ett frikort för sjukvård inom loppet av tio dagar, det ni!
    Det har varit ultraljud, cytotec, kurator, återbesök, kurator.. Jag har haft jätteont efter cytotec-behandlingen förra veckan, och idag hittade läkaren anledningen, jag har fått en infektion! Så nu har jag fått två sorters antibiotika att proppa i mig och får absolut inte dricka någon alkohol... (Och jag som hade tänkt slå till med en redig fylla i helgen...fan också!) Kuratorn vill sjukskriva mig för depression och kanske vore det klokt, jag vet inte. 

Jag tittar in och läser då och då men orkar inte skriva så mycket, men jag håller ändå tummarna i bakgrunden för er. Kram!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3