mallanis skrev 2010-09-23 16:18:01 följande:
Sugar- fick cytotec´en vid mitt ma. Klart att det gjorde ont men det behöver du nog inte vara orolig för att det skulle göra mer ont än vid ett vanligt missfall. Det är nog inte tabletterna som gör det ont utan hur mycket som ska ut. Det är min erfarenhet iaf, det kanske finns andra erfarenheter men det är min. Men jag blödde mycket men det klart det ska ju ut det hade nog inte spelat roll om det hade blivit ett spontant missfall.
Skönt att vara på sjukhuset om jag hade förstått att det skulle blöda så pass mycket hade jag nog gjort det på sjukhuset och inte hemma. Vilken vecka var du i? Jag var i 10-11 så det var en del som skulle ut, när jag fick missfall i v 7-8 var det inte alls lika mycket blödning.
Du fixar det!
Jag tror att det är mindre som ska ut nu än sist faktiskt.
Jag hade ju gått längre när MA:t upptäcktes, men fostret var ju bara 2 mm (hade avstannat) och fostersäcken hade vuxit så att den motsvarade vecka 6. Sist jag hade missfall var ju både foster och säck i storlek som vecka 8, så det borde ju ha varit mer då.
Men det är så sjukt, jag skulle ju ha varit i vecka 9 nu, men ingen blödning, ingenting. Tänk om jag INTE gjort det där ultraljudet, då hade jag säkert trott i flera veckor till att jag var gravid! Känns rätt konstigt faktiskt.
Nästa graviditet blir det många VUL fram till vecka 12, det är en sak som är säker.