Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jag har fått besked nu, läkaren har precis ringt och meddelat att hcg-nivån gått ned nu och att hon tycker att allt pekar på att jag har utomkveds så de vill ha fortsatt koll på mig. Ska dit och lämna blodprov igen på torsdag nästa vecka. Plötsligt kändes min kropp väldigt tung. Ville att det bara skulle vara missfall, tänk om nåt händer nu så det aldrig funkar att bli gravid igen.

plutten02: Jag brukar alltid bli dålig i magen innan bim Men hoppas att dina andra symtom pekar åt ett plus!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

mimmi och tabbs, ja läkaren sa att det var bra att hormonerna hade gått ned så jag litar på det. Det kanske talar för att kroppen klarar av att sköta detta själv utan att operation eller cellgifter behövs. Hoppas det iaf. Jag vet inte heller så mycket om utomkveds, har inte velat läsa för mycket om det fram till nu, men det kommer. Jag hoppas ju att vi kan få levande barn någon gång i framtiden - fan vad hemskt det vore annars.

• Dag och natt

Åh grattis plutten! Hoppas det blir starkare

Tabbs: Inget nytt här, lite känningar i tjejmagen men det gör inte speciellt ont. Har dock börjat bli rädd för allt som kan hända om det plötsligt blir akut!

• Dag och natt
    MCT79 skrev 2011-10-18 05:38:42 följande:
    Blöder du fortfarande?
    Nej det slutade jag att göra i fredags. Men det moler fortfarande i tjejmagen och brösten gör ont ibland (mer sällan nu), så man undrar ju när det ska sluta. 
  • Dag och natt
    plutten02 skrev 2011-10-18 07:57:42 följande:
    Var ju tvungen att göra ett test nu med morgon urin... Men visst är det skillnad från

kvällens test igår
    Och testet nu på morgonen.

Jag tycker det ser lite starkare ut
  • Dag och natt

Det ska gå vägen för er allihopa, mimmi, plutten och pandora box! Skönt att ni fick bra VUL idag

Tabbs, ja i morgon ska jag tillbaka och lämna blodprov igen! Jag hoppas verkligen att det har gått ner mer nu. Men brösten ömmar fortfarande och magen moler så det är en del hormoner kvar tror jag. 
    Men du, häng inte upp dig på statistik. Jag förstår dig om ni hade haft 5 % chans att bli gravida men så är det ju inte. Det ska gå. Det är en mänsklig rättighet att få barn - vägarna dit är många, och någon dag ska vi lyckas på något sätt, eller hur? Vi får kämpa lite extra bara. Stor kram! 

• Dag och natt

Glömde skriva att testet är starkare plutten men det var det jag menade  

• Dag och natt

Ja det får det gärna vara tycker jag, eller ännu starkare Solig

Åh jag har huvudvärk, spänningar i nacken som ställer till det tror jag. Inte haft några problem sedan förra graviditeten, men nu kommer det igen. Jobbigt när det inte går över så lätt. Jag har förstått nu, efter detta utomkveds, att vid en nästa graviditet får man VUL tidigt. Om vi någon gång blir gravida igen så känns det bra att veta det i förväg.

• Dag och natt

Välkommen Ensötcitron! Beklagar ditt MA. Jag skulle också ha fått i maj med senaste graviditeten, men har ett pågående misstänkt utomkveds nu i stället. Så visst känner man sig lurad på sin lilla majbebis... Du har kommit till en jättebra tråd iaf. Hoppas du får plus snart.

Tabbs: Förra veckan var provet 334, nu var hCG nere på 270 ungefär. Så läkaren verkade nöjd, med samma uppmaning om att om jag börjar blöda mycket eller får smärtor så ska jag direkt in till sjukhuset. 
    Hur är det med dig??

Together: Nej vad tråkigt att det inte blev något bra besök. Hoppas att du kan få ett bättre samtal med läkaren, det känns ju inte alls kul när det blir så där. Vad konstigt med testet!

mimmi, har du hört något från läkaren i dag? Han skulle väl ringa?

Lite mer ego: Jag har haft dunderhuvudvärk i två dar nu, bara vanlig huvudvärk i en vecka. Sjukt jobbigt. När jag var på jobbet i dag så såg jag att det stod "endast nödsamtal" på min mobil när jag kom in på mitt kontor på eftermiddan. Tänkte inte mer på det utan jobbade på. Sen när kl var halv sex såg jag att det fortfarande stod samma sak och kom då på att min kära inte hade ringt något vilket var konstigt. Jag startade därför om telefonen och när det kom igång så ringde han precis. Han var jätteorolig stackaren!! Han hade inte kommit fram på nästan ett par timmar så han åkte hem för att kolla om jag var hemma och hade slut på batteri - och med tanke på vad vi går igenom just nu - och han inte hittade mig hemma - så trodde han att jag hade åkt in till sjukhuset! Jag har aldrig hört honom så orolig lilla älsklingen.... Åh jag vill bara att det här ska försvinna från kroppen nu så vi kan återgå till det normala.... 

• Dag och natt

Världens varmaste kram till mimmi! Det ska gå vägen den här gången, det är bara så.

Vad skönt att skrapningen gick bra ensötcitron! Nu är det bara att vänta på ÄL och sätta igång. Jag har sett nåt program Drömmen om ett barn, men det går ju nåt annat på ettan också på måndagar. Det är bra att det offentliggörs att folk har problem att bli gravida av en eller annan anledning.

Jag åkte in akut igår för jag började blöda massa. De såg ingenting, som vanligt, allt såg jättebra ut. Jag har fortsatt att blöda massor. Läkaren sa att det kan faktiskt vara ett mf eftersom mina hormoner aldrig gick särskilt högt, 430 tror jag som högst, så sa hon att med så låga nivåer KAN man inte se något i livmodern. Jag vet inte om det stämmer men det kanske det gör. Hon menade på att det därför inte är uteslutet att det är ett mf ändå.

Vad arg jag blev i kväll! Jag jobbar i offentlig verksamhet och har alltid begärt att mitt nummer ska vara hemligt hos telefonoperatören, så att det inte hamnar hos eniro m.fl. För ungefär två veckor sen rutinkollade jag så att mitt nummer fortfarande var hemligt (har varit med om det förut att det plötsligt har synts - oftast när jag bytt till annan operatör) och då kom mitt nummer upp på hitta.se! Men jag tänkte att det kan inte finnas personer som är så dumma i huvudet att de ringer mig på mitt privata mobilnummer (jag har ovanliga namn så lätt att söka på) i jobbets räkning, så jag har inte stressat med att göra det hemligt igen. I kväll ringer en person som jag har ett ärende på! Två gånger men jag vägrar svara för jag känner inte igen numret. Tredje gången svarar min sambo. Jag höll på att tappa hakan när jag förstod att det var nån som ringde mig i jobbet! Hur TÄNKER folk?! Hur kan man vara så otroligt egocentrisk att man tror att hela universum kretsar kring en själv, att man ringer sin handläggare på kvällen?! Jag blir så upprörd!

Fick huvudvärk av det här. Den här personen fick inte prata med mig men jäklar vad han ska få utskällning av mig när jag får veta vem det var (han skulle maila mig). 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3