SoMa - jag brukar ofta ha lite småblödningar ngra dagar innan mensen kommer, har inte kopplat samman det med rosenrot, däremot funderar jag över längden på min lutealfas. Men tänk så här - det är normalt med lite variationer, brukar du inte ha de där småblödningarna, så är det säkert inget att oroa sig över! Men visst är de trista..
MCT - va fasen, tantskrälle till att krångla! Jag som var säker på att du skulle få ett fint plus!
Här är tanen över för den här gången, skönt! Har också fått testa på mina dunder-smärtstillande o sett att de verkar fungera bra, skönt att veta! Dock är det nog inga tabletter jag ska ta på jobbet.. Blev rätt slö o dåsig av dom, hihi..
Perfect - ge din fru tid, det är nog det enda rådet jag kan ge.. Kan inte sätta mig in i situationen att vara hårt idrottande (elitidrottare?) o kanske missa viktiga tävlingar, komma efter konkurrenter mm.. Men jag är övertygad (och måste hoppas på) att det där barnet är värt alla uppoffringar man gör! Men ge henne tid, det är lätt att man känner sig oduglig som kvinna, dålig kropp, kass livmoder etc efter upprepade mf. Iaf jag tog mina 3 mf som ett personligt misslyckande.. Mannens insats i det hela är ju inte så jättestor direkt, och jag kände mig ansvarig och skydlig för att det gick som det gick.. Så, prata med henne, men tjata inte och försök att inte pressa henne. Ge det tid, och ni verkar ju ha en fantastisk dotter, så njut av henne så länge så kommer säkert syskonet så småningom. Kan också trösta dig med att ett mf är väldigt vanligt, 2 mf är enligt läkarna betydligt ovanligare, medan 3 mf är väldigt ovanligt, endast 1 procent av alla fertila par får tre mf eller fler, så chansen för er att det ska gå bra nästa gång är mycket stor! Lycka till!