• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Röntgen - kul att se dig här! Hur mår du vännen? Stor kram till dig, o tack för bacillerna =)

Ni andra - skönt att höra att jag inte är ensam om mina tankar!! Mådde uselt när jag kom från jobbet, tröstade mig med att kolla på sex in the city-filmen, så nu känns det lite bättre botat min ledsenhet med lite glam och yta, haha!

MCT lycka till med svärmor, o hoppas ni får en bra helg! Distraktion innan bim är bra! Lycka till!

• FruW

God morgon kära trådtjejer!

Måste bara säga att ni är kanon, bäst, super!! Vet inte vad jag skulle göra utan er!

Känner mig bättre nu, men i torsdags var det bara depp o sorg! Håller med sugar - det är väl inte för mkt begärt att få en liten bebis!? Funderar på var man lämnar in klagomålen ngnstans...

I går slutade jag efter lunch, gick ett par timmar på stan o bara spanade in alla härliga prylar, shoppingen slutade med ett par nya vintriga strumbyxor o en supersnygg kjol Glad Japp, jag kan köpa mig lycklig, för en stund iaf Flört Där efter en god fika på ett mysigt fik här i stan, alldeles själv.. Skulle avsky att tvingas göra ngt sådant annars, är absolut inte en göra-saker-ensam-människa! Men igår var det sååå skönt! Inte behöva ta hänsyn till ngn annans önskemål utan bara gå dit jag ville, stanna så länge jag hade lust till..

Hmm,, vad ville jag säga med detta tro..? Jo, att ni är nog fler som mig som totalt rasar ner i mörkret när den där jäkla tanten kommer, men det går över.. Låt det ta den tid det behöver, var arg, ledsen, men det går över! Snart är mensen slut för den här gången o en ny äl och nya chanser närmar sig..

Jag försöker att inte sluta hoppas! I går var det 6 v sedan vårt läkarbesök o provtagningarna, nu borde verkligen läkaren ringa om resultaten snart!! håll tummarna är ni söta

Stor kram till er alla - o lycka till med plussen! Själv hoppar jag ner till nytt bim i december.

• FruW

Röngen - usch, helt fruktansvärt!! Beundrar dig som orkar gå vidare, är ju verkligen inget man planerar när man drömmer om barn tillsammans med sin man! Tusen miljoner kramar till dig! Hjärta

• FruW
    BIM NOVEMBER
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    6 nov- Pixan (  6 försöket efter mf april även mf feb)
    6 nov - Soffy83 (1:a försöker efter mf okt - 10, mf juli - 10)
    10 nov Knuts76 (försökt sen -05)
    16 nov - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    29 nov  - Atti (6:e försöket efter ma juni-10)

BIM DECEMBER
    4 dec - Mimmi80 (8:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj
    Anneh

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)
    Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)

GRAVIDA

Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
  • FruW

Miraclee - sorry, konstigt att kalla dig det Usch, stackare som mår så dåligt!! Hoppas du snart är bättre, skönt att allt är bra med liten o att du får bra hjälp! Skickar tusen energi-kramar till dig!

O tack för ditt gästinlägg, era inlägg från andra tråden är såå mkt värda här, ni ger hopp!! Tack för hcg med!

Kram från mig

• FruW

Hej Happiest och välkommen hit! Tråkigt att du ska behöva söka dig till en mf-tråd, men här hittar du fantastiska tjejer, massa kunskap och uppmuntran!

När det gäller din fråga kan jag bara svara för mig. Jag brukade använda mig av testlagrets billiga äl-stickor, men har testat cb äl-test med, och jag brukar få utslag på både stickorna o cb efter att jag känt av äl, t ex genom ömhet/dragningar i magen och äl-flytningar. så fortsätt testa några dagar till, så ska du se att gubben snart dyker upp! Glad Jag tycker att testlagrets stickor är bra, de blir ju först lite starkare innan de ger utslag, så man får en förvarning om att det snart blir positivt, men cb är ju bra för då slipper man tolka!

Jag testar inte längre med äl-tester, på min läkares inrådan, men det är ju ja det! o testomanen i mig är avis på dig som "får" testa, haha!

Lycka till!

Vill du får du gärna lägga in dig i vår BIM-tråd, du finner den ovan.

• FruW

Go kväll!

Åh vad spännande tjejer med BIM o ingen mens, hoppas hoppas att ni snart får plus på stickan!!!

MCT - skönt med provsvaren, men shit va snabbt! Här har det gått 6 veckor o fortfarande inte hört ngt... Skrikandes

Sugar - heja dig med träningen!

Tack så mkt för alla fina gästinlägg, de betyder massor med hopp!!

Kram från mig

• FruW

MCT - haha, jobba på den sången tycker jag, kommer bli en hit, iaf här på FL!! Flört

Du o pixan - kämpa på, så länge mensen inte har kommit finns det hopp! Håller tummarna stenhårt för er!!!

Är hemma från jobbet idag, ligger i soffan med mensvärk... tycker att livet är jäkligt orättvist, inte bara att man blir ledsen när det aldrig kommer ngt plus, så ska man ha ont och behöva va hemma från jobbet också!!! Skrikandes Nej, ingen rättvisa alls.. Blä!

Har dock fått lite sköna piller av farbror doktorn, ska testa ett o se om det ger ngra resultat.. hehe..

o inte hört ngt alls från provresultaten, deppigt där med!

• FruW

Pixan - har tanten kommit? Du kan be att få ta ett blodprov för att kolla dina hcg-värden. Jag hoppas på dig!

Ja vad ska man säga till läkaren, att de piller  man fått inte funkade, o att man inte orkar ha så ont varje månad.. Var helt ok, blev dåsig o trött, lite yr, så inget man ska köra bil på eller helst ha på jobbet, men skönt att slippa att ha så ont!

Ngn här inne som har erfarenhet av zonterapi? Har bokat in ett pass om några veckor, inte endast för fertiliteten utan för mer energi o balans i livet tänkte jag..

Har varit helt dött i tråden idag ju, bara för att jag har varit hemma från jobbet o gärna haft lite sällskap här, haha!

Hoppas allt är bra med er! MCT - hur går det för dig? Håller tummarna för ett fint plus till dig med.

Kram från mig

• FruW

SoMa - jag brukar ofta ha lite småblödningar ngra dagar innan mensen kommer, har inte kopplat samman det med rosenrot, däremot funderar jag över längden på min lutealfas. Men tänk så här - det är normalt med lite variationer, brukar du inte ha de där småblödningarna, så är det säkert inget att oroa sig över! Men visst är de trista..

MCT - va fasen, tantskrälle till att krångla! Jag som var säker på att du skulle få ett fint plus! Skrikandes

Här är tanen över för den här gången, skönt! Har också fått testa på mina dunder-smärtstillande o sett att de verkar fungera bra, skönt att veta! Dock är det nog inga tabletter jag ska ta på jobbet.. Blev rätt slö o dåsig av dom, hihi..

Perfect - ge din fru tid, det är nog det enda rådet jag kan ge.. Kan inte sätta mig in i situationen att vara hårt idrottande (elitidrottare?) o kanske missa viktiga tävlingar, komma efter konkurrenter mm.. Men jag är övertygad (och måste hoppas på) att det där barnet är värt alla uppoffringar man gör! Men ge henne tid, det är lätt att man känner sig oduglig som kvinna, dålig kropp, kass livmoder etc efter upprepade mf. Iaf jag tog mina 3 mf som ett personligt misslyckande.. Mannens insats i det hela är ju inte så jättestor direkt, och jag kände mig ansvarig och skydlig för att det gick som det gick.. Så, prata med henne, men tjata inte och försök att inte pressa henne. Ge det tid, och ni verkar ju ha en fantastisk dotter, så njut av henne så länge så kommer säkert syskonet så småningom.  Kan också trösta dig med att ett mf är väldigt vanligt, 2 mf är enligt läkarna betydligt ovanligare, medan 3 mf är väldigt ovanligt, endast 1 procent av alla fertila par får tre mf eller fler, så chansen för er att det ska gå bra nästa gång är mycket stor! Lycka till!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3