-
håller med övre talare. tyckte också det såg ganska starkt ut :DMCT79 skrev 2010-08-28 09:08:11 följande:Ja jag ska vänta några dar nu... har mått lite illa ett par ggr idag.. när jag ansträngde mig.. inte så jag ville kräkas men...
-
Idag är jag grinig :) tänkte att det kunde vara roligt för er att veta det lixom..
-
haha ja visst var det :Dsugarrush skrev 2010-08-28 13:43:31 följande:Längtan: ja det var bra att veta
Själv gjorde jag ett test som var löjligt starkt idag - kul! Det vertikala strecket var liksom dubbelt så starkt som det horisontella. Mår i övrigt superbra, lite slö kanske men det är jag ofta ändå, haha.
great, super preggo -
Tjejer det där med att man ska försöka att slappna av, det är ett helvete att leva upp till. Man blir så jävla arg på varenda jävel som säger något sånt.. JAG VET!
MEn det kan faktiskt vara värt att testa...
Jag försökte skaffa ett syskon till min dotter i 2 år... visserligen blev jag hgravid, men det slutade bara i mf.. och det tog låååångt mellan varven. jag blev mer och emr desperat på att jag måste bli gravid SNABBT!
Tillsist gav jag upp.. den månsden sket jag i att testa febrilt med äl test och grav test och sexa hit och sexa dit.. och vad hände? jo jag blev gravid...
sitter nu här och går in i vecka 10 imorgon..
Så det kan vara bra för kroppen att pausa lite från stressen som en bebisverksta gör..
med det sägher jag sjävlklart inte att man släpper alla tankar kring bebis, för det går INTE, men man ger sin kropp en chans att få leva normalt.
Jag vill med detta ge alla er tjejer extra kraft och lite pepp på vägen.. Lycka till..
Ni kommer klara det!
-
det är just sånt som får en att stressa också, när man vet att ens kropp faktiskt inte funkar normalt.Myra skrev 2010-08-29 18:50:19 följande:Du har så rätt, kanske strunta i äl tester, tvångs sex på beställning och inte tänka på allt det där med barn ett tag.
Mitt problem är att jag inte haft äl och mensen strular så mycket för mig. Mest testat för att se om jag ens får äl. lite kroppskontroll,
Grattis till bäbisen i magen..:=)
Men du får inga tabletter för äl då?
typ pravidel eller pergotime?
kanske ska rådfråga med en läkare? -
Okej jag förstår.Myra skrev 2010-08-30 11:08:10 följande:jag har gått till läkare och fått pergotime. Första enkel kuren fungerade inte. Andra enkelkuren var när ajg fick mensen själv och efter mammas död. Då blev jag gravid som sen blev mf.
Den här mensen var första mensen efter missfallet i början på maj. Var bortrest när jag fick den och hade inte pergotime med mig. Var inte berädd på mensen. Mensen var 2,5 mån sen efter missfallet och var lite orolig att den skulle börja strula. Jag blev så glad när den kom igång av sig själv.
Ska till sofiahemmet i slutet av oktober. Skulle ha varit där i förra veckan men var tungen att flytta fram den pga min mens. Hann inte ta alla prover. Sen ska sambon lämna sitt roliga prov.
Men jag hoppas att allt hinner lösa sig innan så vi slipper sofiahemmet.
Vi får hoppas att mensen kanske blivit lite mer regelbunden nu efter mf.
min blev regelbunden varannat mf ung, hel konstigt...
Får du inte göra prover om du inte har fått tillbaka mensen? -
kan inget om just cytotec, men har hört att man inte ska gå och blöda länge. du kanske ska ringa in för att få råd?mariatösen skrev 2010-08-30 11:42:31 följande:En fråga till er i denna tråd (då ju alla fått missfall - ledsen för er/oss alla):
Ska man ha kramper/sammandragningar och kraftiga blödningar/blodklumpar en vecka efter cytotec?
Hörde av en tjej att på hennes sjukhus fick man inte gå mer än en vecka med mycket blödningar, pga infektionsrisk, då fick man skrapas.
Alltså jag har blött mängder nu och e sååå less på det. -
suck. det fick ju inte hända vännen...MCT79 skrev 2010-08-31 14:05:10 följande:Å nu blöder jag.... rosa flytningar... fan.. å har gräsligt ont i ljumskarna.... bara skjut mig nån.
så ledsen för din skull.
MEN än är det inte kört eller hur? Kramar i massor. -
:( håller tummarna för dig... och ber till de högre krafterna att allt ser bra ut :(...MCT79 skrev 2010-08-31 16:38:20 följande:Jagr ingde och pratade med dom på Danderyd som Sofy pratade om... fick prata med vårdguiden först och hon kopplade mig till sköterska direkt på akuten, det var inte alls nått snack utan hon tycker jag ska åka dit så de får undersöka mig. Inte för att de kan göra något om det är MF utan mer för att lugna mig som hon sa. Hon var jättebra att prata med..
Så så fort sambon kommer hem så åker vi.. gissar om 20 minuter sådär.
stor kram -
åååh vilken ovisshet.. jag hatar den!!! jag har varit med om den 3 jävla gånger och man blir totalt jävla förstörd.MCT79 skrev 2010-09-01 07:40:28 följande:Godmorgon, tack söta ni för att ni tänker på mig!
Jag åkte in igår som sagt, blöder rött blod men inte massor... stoppade in en tamping i natt faktiskt.. jag vet att man inte ska det men kan fan inte sova med binda... det har inte kommit mkt allt på det, det mesta brunt.
De var jättegulliga på ds och tog mig på allvar, hon lugnade mig genom att säga att X inte ger symtom såhär tidigt... även om jag sist började blöda i v 4+3 så kom inte smärtorna och blodet i buken förren uppskattningsvis v. 8 den gången. Så även om det skulle vara samma sak nu så skulle hon inte kunna se något. Vilket hon såklart inte gjort heller.
Hon kunde inte se något i livmodern, inget på äggledarna. Jag frågade om hon kunde se från vilken sida jag hade ägglossat men det kunde hon inte. (?) DET hade faktiskt kunnat lugna mig...om det hade varit från vänster sida iaf...
Sköterskorna var jättegulliga, läkaren liite stressad, hon hade väldigt bråttom upplevde jag.. men det var väldigt mkt folk där... därför jag blev borta så länge.
Hon sa iaf "det är ju en pågående blödning, tappen ser sluten ut, det KAN vara helt normalt, det KAN vara ett X men det kan också vara ett vanligt mf"..
Så summa summarum vet jag inte så mkt mer... när jag frågade henne om mina gravstickor så sa hon att de borde ha blivit starkare på den här tiden.
Jag gick iaf lämna blodprover och ska tillbaka igen på fredag morgon och lämna nya. Sen har jag en telefontid vid lunch då.
Kram på er alla!!
men precis som hon sa, det är INTE kört, tänk på det vännen...
försök att bara vila så mycket du kan..
att tappen är sluten är ju trots allt ett gott tecken.