• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MALLANIS - GRATTIS!!!! Underbart att höra, såå glad för er skull! Smitta gärna oss andra i tråden med grav-baciller Flört

ÄL är här, fullt utslag på testerna idag, men brunröda vattniga flytningar, fick ta till trosskydd! Konstigt tycker jag!! Knappt ngra äl-flytningar den här gången heller, men kanske försvann när läkaren sprutade in koksaltlösning i livmodern i fredags... Tyst Så jag antar att den här månaden är körd för oss, men lycka till ni andra!

• FruW

Sofy - det kändes bra på besöket hos läkaren i fredags, tack för att du frågar! =) Nu är proverna tagna, så bara att vänta in resultatet, 4-6 veckor innan läkaren får svar på kromosomtesterna... Där efter vet vi mer..

• FruW

LillaMy - nej ingen äggledarspolning, utan sprutade in koksaltlösning i livmodern för att kolla hur den såg ut inuti (antar jag!?) genom en tunn  kateter via livmoderhalsen, så kanske därför jag blöder, men tycker det är lite konstigt att det kommer så pass mkt idag, har ju ändå gått några dagar! nu när jag var på toa var det mer färskt blod, tidigare har det varit brunare.. jaja, bara vänta o se, men tror inte det är så stor chans den här gången faktiskt..

Sofy - tack vännen! =) Jag tycker han var bra, det vi än så länge sett, lugnt, vänlig, pratsam, tog sig tid, tog över 1,5 h..! Han pratade massor, både om sin forskning och om mf, stress, oro mm, gjorde en gynundersökning (se ovan) sen fick vi en remiss för provtagning. Kromosomtest på mig o sambon, samt 17 rör blod från mig! Sköldkörtelvärden, vitaminhalter, salthalter, trombocyter, koagulationsvärden... kommer inte ihåg allt!

Jag vill också till den andra tråden!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack för kisset vännen! Flört Haha! Skönt att den lill' mår bra, v 11 säger du, helt otroligt!! Så glad för din skull! Har illamåendet gett med sig?

• FruW

Sofy - jag vet inte om han är "känd" - Lennart Blomqvist heter han iaf, och jobbar på SÄS i Borås..

Tjejer - hade ju gynundersökning i fredags, då de bland annat förde upp en tunn slang genom livmoderhalsen och sprutade in koksaltlösning i livmodern. Sedan dess har jag blött lite då o då, i går fick jag använda trosskydd och i dag fick jag använda en binda! "Blodet" är mörkrött - rödbrunt och vattningt, ej "blodigt", jag har inte ont.. Fick fullt utslag på ÄL-testerna i går och blöder lite ibland då, men inte alls så här.. Blir lite orolig över detta! Vad tror ni? Kan det vara pga gynundersökningen med tillhörande tester? Känns lite konstigt att det ska komma så långt i efterhand! Har iofs insett att jag har en lättblödande livmodertapp, men ändå.. Har gett upp barn-planerna för den här månaden, tror inte det finns en chans med äl, saltvatten och blod..

• FruW

MCT - vi har myst lite i helgen (innan blödningarna kom), men nu vet jag inte riktigt om jag känner för det.. Sambon backar nog iofs inte, hehe! Tror du det kan finnas en ökad infektionsrisk? Men det är ju som du säger, inget mys - ingen chans för bebis! 

• FruW

Vad spännande tjejer!! Jag håller tummarna för att era BIM passerar utan att tanten kommer på besök!! =)

Här verkar det blöda lite mindre nu än igår, hoppas det snart slutar!! Hur kul är det att få en extra "mensvecka" mitt i månaden?! Skrikandes Funderar dessutom på om jag kan ha fått svamp, så myset ligger definitivt på is nu, så har gett upp barnförhoppningarna denna månaden, kan lika gärna flytta ner mig en månad till på bim-listan.. Rynkar på näsan

• FruW

Hej tjejer!

Spännande med lite BIM i dagarna, håller tummarna för er!! Sugar - va kul att se dig här igen vännen, har tänkt på dig.. Låter som om du har haft det för jäkligt!! Gråter vi finns här för dig om du behöver stöd!! Jag hoppas att du snart mår bra igen, massa kramar till dig!

Kommer inte bli så mkt skivet från mig i helgen, drar till köpenhamn över helgen, ska bli kul att komma bort lite.. Blöder fortfarande, men verkar som om det börjar lugna ner sig lite nu iaf! Funderar på om man ska våga mysa lite med sambon innan jag åker bort..

Trevlig helg allesammans!
    Kram Mimmi

• FruW

Hej flickor!

Sugar - kul att se dig igen, såå skönt att infektionen verkar gå åt rätt håll!!! Miljoner kramar till dig, tycker så synd om dig som ska behöva gå igenom allt detta!!

MCT - blev såå glad när jag såg det här i morse, jag ser strecket tydligt, så jag säger GRATTIS vännen!!

i dag har jag faktiskt ringt till min läkare med anledning av mina blödningar, fick prata med hans assistent o hon skulle be honom ringa mig, så nu väntar jag bara på det.. Känner ett svagt svidande kring urinröret, kan det va UVI på gång? Har aldrig haft det tidigare, men köpte lite tranbärsjuice i förebyggande syfte..

• FruW

Go kväll!

MCT - usch!! Är du säker?? Var inne hos dig o kikade, men jag kunde bara se gårdagens test.. Blöder du något?? Det kan ju bara vara så att dagens test av ngn annan anledning var lite svagare, kanske är starkare i morgon igen... Det tar ju några dagar för hcg att öka ordentligt!! Jag hoppas på dig!!

Pilrgrimmen - grattis till fint utslag på ÄL, nu är det bara att jobba på!!!

Med två små - hur går det för dig?? BIM är passerat med flera dager, nu är vi nyfikna på dig! Pixan o Mammaobabba - BIM för er nu!! Spännande, några symptom?! Jag håller tummarna för några fina plus till i tråden!!

• FruW
    Flyttar fram BIM-listan och passar på att flytta ner till november.

BIM SEPTEMBER
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    17 okt - annaj84 (1:a försöket efter MF 13 sep-10)
    19 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    8 nov - Mimmi80 (6:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3