Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Odetta skrev 2010-07-15 11:45:40 följande:
    1/3 Albyl Minor motsvarar ungefär en Trombyl. Men Albylen är inte versam på samma nivå, så kan du få Trombyl så är det ju mycket bättre.
    Varför är det så? Samma verksamma substans, samma mängd av ämnet... Varför är trombylen effektivare?
  • färnik

Men man ska orka också. och kunna. Orka att tvinga sig på läkarna, och läsa på, och förstå. Det är inte så lätt, särskilt när man utöver missfallsproblematiken är sjuk, men ständiga smärtor och konstant trötthet av inflammation och medeciner., och därtill har en gammal gård och djur och odlingar och barn att sköta... Och en inkomst under existensminimum och därmed inte kan fara runt till kliniker långt bort i stan, eller uppsöka privata instanser hur som helst heller.

Det är ju jättebra att läsa på, och det har jag gjort en del, men allt är inte så lätt att ta till sig, särskilt när läkarna är av en annan åsikt...

Ibland känns det nästan lite jobbigt att veta "för mycket", för nu känns det som om jag inte kämpar tillräckligt mycket, inte gör allt jag kan för att få mitt barn, eftersom jag inte lyckas få läkarna att skriva ut alla medeciner som eventuellt kan göra nytta. Som att jag får skylla mig själv som får missfall, eftersom jag uppenbarligen inte försöker tillräckligt mycket. För hade jag gjort det, så hade jag kanske fått mina medeciner. Och mitt barn. 1 månad kvar till BF för barnet jag miste i  jan.

• färnik

Otroligt intressant LillaMy3, bra att du berättade hur det låg till! Det var nämligen den uppfattningen jag fick när jag läste fass igår. Alltså fungerar det lika bra, och jag behöver inte ha ångest över att jag inte lyckas få läkaren att skriva ut trombyl.

Nu är det bara 3 dagar kvar till min BIM, och jag är tyvärr tämligen säker på att jag inte är gravid. Alla mina 5 graviditeter har jag fått ömma bröst minst 1 vecka innan BIM, och det har jag inte nu, så det är nog kört den här månaden trots flitigt sexande runt ÄL.... =(

• färnik

Ska försöka låta bli. =) Alla tester visar på att jag inte är i behov av ngt blodförtunnande överhuvudtaget, så  förhoppningsvis räcker albyl då...

• färnik

Jo då, jag är nästa kvinna på listan. Dock är jag tämligen säker på att jag inte är gravid trots intensivt sexande vid äl.. =( Jag har under mina 5 tidigare graviditeter alltid kännt av ömma bröst minst 1 vecka innan BIM, och det gör jag inte nu. Av ekonomiska skäl har jag slutat okynnestesta, förut började jag ett par dagar innan BIM med ett test om dagen, men nu testar jag först när mensen faktiskt gått över tiden, dvs tidigast tisdag. (men jag tror som sagt inte jag behöver testa den här månaden. =()

Ang medecinering, så albyl, prednisolon och dubbel dos folsyra, enbart det sistnämnda enligt klinikens ordination. Eller ja, prednisolonet är förstås också utskrivet av läkare, men dem äter jag för min inflammatoriska sjukdom egentligen.

• färnik
    Happiness skrev 2010-07-17 11:01:30 följande:
    Drottninggelé..heter det va? 
    Bidrottninggele. Första gången jag provade, blev jag gravid på första försöket och med tvillingar, detta trots att vi bara hade sex en gång 4 dagar innan utslag på ÄL-test. Betydligt snabbare än tidigare gånger fastän vi inte prickade Äl särskilt duktigt, och vi har inga tvillingar i säkten... Nu är jag dock inne på andra månadens försök med bidrottningele, och ännu inget resultat.
  • färnik

TSH, sköldkörteln väl? De vädena är kollade, och jag var då inom normalspannet. Dock har infertilitetskliniken gjort ännu ett test, för de är tydligen petigare än vad reumatologen, som tagit testet tidigare är, (nöjer sig inte med normalvärden, det ska vara optimalvärden) men jag har inte fått svar på det ännu. Dröjer till efter semestrarna.

• färnik

mimmi80: inga känningar här. Eller ja, egentligen en massa småkänningar, men eftersom jag inte är öm i brösten säger min erfarenhet mig att jag inte är gravid. Mensen borde komma idag eller i morgon. (normalt sett idag, men efter senaste missfallet har det dröjt en dag extra varje gång)

Muffe80: 30 år är ingen ålder i sammanhanget vad jag vet.

Jag hade mitt första missfall som 19-åring.  Andra som 25-åring, och tredje och fjärde som 26-åring så det hjälper visst inte att vara ung heller. =/

• färnik
    sugarrush skrev 2010-07-18 12:30:55 följande:
    Vad kul med så många som har BIM i veckan!!! Man kan visst vara gravid utan att känna av brösten, det har jag läst.
    Jo men visst, klart att man KAN. Men med tanke på att jag känt det i brösten minst 1 vecka innan BIM tidigare, och jag har ju som sagt varit gravid 5 ggr redan, så är det kanske inte så troligt... =(
  • färnik

Värst vad ni är flitiga med testandet! =)

Jag har BIM idag, och har ännu inte testat, är tyvärr ganska säker på att mensen kommer dyka upp under dagen. =/ Om inte, så testar jag kanske i morgon. Har inga test hemma, för då kan jag inte låta bli, utan jag åker och köper tidigast när BIM är passerad...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3