Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

rontgensyrran skrev 2010-06-08 20:37:38 följande:
    Såklart jag är skeptiskt också, men tänkte att man får väl chansa och se. Förra gången jag blev gravid så blev jag det på andra förösket och har superregelbunden ÄL och mens så visst hade jag säkert den månaden jag plussade säkert blivit gravid ändå. Men det vet man ju aldrig. Okej, så det går att kombinera med pergotime??? Vet inget om det, men det är väl inte så bra för de som har problem med sköldkörteln och så vad jag har hört iaf.

Har de ökat din dos av pergotime. Eller hur länge har ni försökt?
    Har gått på dubbel sen januari. Men får lite långa cykler så dette blir bara fjärde älen. Gyn menar att det inte är någon poäng att öka dosen mer, eftersom jag ju i vart fall får äl.

Sonen blev till på första dubbelkuren. Han är 13 mnd nu

Sen så blev jag ju gravid på tredje kuren nu, men det tog slut i vecka 6 desvärre.

Man skall ju egentligen aldrig kombinera receptbelagd medicin med naturlm utan att noggrant kolla upp om de interagerar. Problemet är att det finns dåligt med studier. Det beror ju på varför man får en viss medicin också. Kan ju variera. Men personligen för mig så tror jag det går fint. Pergotime är ju bara en antiöstrogen så det borde inte krocka. Men man vet ju aldrig...
  • LillaMy3
    Polarbjörnen skrev 2010-06-10 11:46:35 följande:
    jag mår finemangs! fick ett svagt med tydligt pluss på stickan i morse!!!!
    Grattis!!!
  • LillaMy3
    Tejj skrev 2010-06-12 22:02:43 följande:
    Har GRYMT ont i bröstvårtorna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ohh så spännande!! Hoppas det är ett postivit tecken!!!
  • LillaMy3

Ni ligger en ett par dagar före mig. Spännande. Jag hade äl typ i torsdag/fredags. Så BIM sisådär 24. Inga symptom ännu. Vilket är ganska logiskt förvisso

Sist så blev jag väldigt hungrig och gråtfärdig innan BIM. Illamåenda han jag aldrig bli. Blev inte det för änn runt vecka åtta med sonen.

Just nu är jag TRÔTT, men det är nog inte ett syptom. Beror nog på vanligt traditionell sömnbrist

• LillaMy3
    Längtan efter liten skrev 2010-06-13 13:24:11 följande:
    Trött är ju ett tecken, men som du säger så kan det även vara så mycket annat det handlar om...
    gråtfärdig är jag också till och från, eller väldigt lättgråtig och känslig kanske man ska säga..
    men det är säkert bara pms för mig... hoppas du får ett pluss den 24, jag hade bim först då också.
    Längtan efter liten är stor
    Jo trött kan ju vara ett tecken... Väntar och ser

Har varit små ilsk idag. Suckat djupt och tyckt stackars sambon varit korkad som inte fattar saker och ting. Han är dock som vanligt, och egentligen inte korkad alls, men jag har varit lite grälsjuk... Troligtvis är det tröttheten som gör det Och tröttheten är nog desvärre sonens fel just nu. Har en ettåring som sover dåligt till och från.

Men det kan ju vara tecken också Har fått liiiite ömma bröst. Men det kan ju vara PMS eller bara symptom på äl.
  • LillaMy3

âr det någon här som har erfarenhet av nidationsblödning?

Jag fick en blödning/brun-röd flytning idag på dag 4 dagar efter äl. Har lite mensvärk. Men kan väl inte fått en så kort lutealfas plötsligt? Den har varit 14 dagar tidigare. Hur vet man skillnaden på spottings och nidblödning!?!?

Har inga direkta andra symptom... Ytterst lite ömma bröst, lite hungrig och ganska ilsk.

Hade pos på äl-testet den 11 och hade väl äl senare samma kväll eller dagen efter.

• LillaMy3

Ingen som hade erfarenhet av nidblödning kontra mellanblödning ca fem dagar efter äl!?!? Har aldrig haft varken det ena eller andra men hade en liiiten röd/brun blödning igår på kvällen som är borta nu (bara lite brunt kvar).

Hoppas ju såklart.... Men lite dåligt med ömma bröst (fast det hade jag inte så mkt av sist heller) och "vanliga" flytningar som jag inbillar mig att jag haft ganska tidigt vid de två tidigare grav.

Tejj!! Så spännande! Hoppas på ett STORT fint plus på fredag!! Skall hålla tummarna!!

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-06-16 09:19:22 följande:
    Förlåt! Jag såg ditt inlägg tidigare och tänkte berätta om min erfarenhet  januari, sen glömde jag av det!

Jag fick en brun flytning som varade i två dagar då, det var ca1 vecka före mens. Plussade 4 dagar efter den blödningen. Det måste ha varit en nidis! Tyvärr gick det inget bra för mig för det satte sig i äggledaren men det var ju vara slumpen.

Det ser hoppfullt ut för din del om du frågar mig!!
    Tack för svaret!!!

Hoppas detta var en nidis och inte en spotting eller nått sånt... Det ena är ju bra, det andra mindre bra. Men spottings har man kanske lite fler dagar!?!?! Detta var bara en dag.

Tycker det var lite obehagligt jag... Blev mest rädd. Hoppas det är något som gör mig glad om en vecka istället

Skall testa på söndag tänkte jag. Det är bara BIM +9 då men vi skall på semester så jag tänkte det var bra att skaffa sig ett hum om vad jag kan förvänta mig runt midsommar.
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-06-16 10:17:39 följande:
    Brukar du ha spottings? Dte finns väl ingen anledning till att du ska börja ha det helt plötsligt... jag tror på nidis! Cool
    Har aldrig haft varken spottings eller nidblödning. Men har ju å andra sidan aldrig egen mens heller om jag inte äter p-piller eller pergotime.... Så lite dålig statistik där

Lika låååång denna tid mellan äl och BIM som vanligt. Distraherad av lite för mkt på jobbet som tur är. Usch så nervös jag är ändå innför BIM.
  • LillaMy3
    Tejj skrev 2010-06-16 09:57:20 följande:
    Inser mer o mer att jag tyvärr INTE är gravid.... ömma bröstvårtorna försvann igår, knappt inte öm längre.... kisseriet igår måste bero på att jag druckit mkt dagen innan... halsbrännan för att jag ätit konstigt.... känner mig inge gravid... så hoppet för testdagen på fre, är minimalt just nu för mig =(
    När jag blev gravid med sonen så var jaghelt övertygad om att jag varken var gravid eller hade haft äl. Blev inte lite förvånad när det visade plus.

Nu när jag inte blivit gravid så har jag trott jag vart det. Men börjar inse att jag nog har ganska lika symptom på kommande mens som kommande bebis.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3