Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

grattis mallinis!!!!!! snyggt jobbat :-d

• Happiness

Smålandsjänta: Gråter md dig...Beklagar så mycket. Blir så trött på att vi måste behöva gå igenom sånna här helveten...Tycker det är bra att det inte berättat. Om jag blir gravid ska jag heller inte göra det. Man får så mycket att "städa upp sen".

barnen berättade det för alla barn och lärare på skolan. Herregud jag tror dom fortfarande undrar...

• Happiness

Äntligen kan jag skriva in mig på listan igen...LYCKlG för det!!

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    25 maj -puttekulan(6:e försöket efter MF dec-09)
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/1- 2011

• Happiness

Såg embryot innan dom satte in det. Embryologen tog ett kort på det åt mig. % st delningar var det eller bubblor. jag är glad för att jag har den lille i magen. Men samtidigt vet jag att jag har bara 20 procents chans om ens det. Så om jag ska vara ärlig så har jag svårt att tro på detta. Men men jag måste bli överbevisad.

Den 6 juni har jag testdag och det är ingen idé att testa innan. Dom ska försöka långtidsodla två st och dom får vi då till frysen. Får brev hem om det lyckades om en vecka cirka. Vi har sagt att om detta misslyckas tar vi dom andra också, sen går ridån ner .

Vet inte rikigt hur hårt jag kan sporta nu så jag ska sticka in näsan i IVF trådarna och fråga.

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-05-24 13:09:20 följande:
    Åh va spännande Happiness. Önskar vi kunde spola fram tiden lite. Till 6e juni för dig och 10e juni för mig.Hoppas, hoppas, hoppas att det tar sig för er!Stor kram!
    är så snurrig vad gäller tider osv. helt uppslukade och ego med det jag håller på med. Vad är det du ska göra 10 juni? Om det är VUL..vart ska du gå? KRAM
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-05-25 16:02:10 följande:
    Jag är i v 7+4, doktorn sa enligt storleken på fostret så är jag 7+5. Det var 15mm med ett hjärta som slog! SÅÅÅÅÅÅÅ UNDERBART!!! Är lyckligast just nu!Hmmm...skumt och mitt bland all text så kom den andra gråa rutan...ibland är det knepigt att få ordning på det där.Tack för all tumhållning :)Kram
    GRATTIS VÄNNEN!!!!!! DET KOMMER GÅ VÄGEN HELA VÄGEN!!! KRAM
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-05-24 18:37:25 följande:
    Förstår det Happiness. Du har nog att hålla reda på allt som händer i ditt liv just nu. 10e juni ska jag till Barnmorskegruppen på UL. Är i mitten på v. 11 då...
    Har varit på Barnmorskegruppen. Dom är väldigt bra . Betalade för ett VUL där i tidig graviditet. jag håller tummarna för dih då kajsa-lisa . Vad härligt att du kommit en sån otroligt lång bit på väg...

******************KRAM******************************

EGO: Ja ni kan ju tänka er vilken kamp jag för här borta . Testomanen drar och sliter. vet att Ovitrellen kan visa falskt positivt i 10 dagar. Haha så nu är det tassarna bort som gäller.
  • Happiness

Idag sket jag i allt vad restriktiner heter ...Haha  ni känner ju mig. Ovitrellen som sagt KAN vara i urinen i 10 dgar står det i FASS. Men vad 17 tänker...Jag brukar ju testa varje dag bara få att få stegring eller avtagande streck. Har ju liksom vanan inne. Sagt och gjort jag tog ett gravtest igår och där var det ett streck. Inte super starkt men ändå...ok tänker ju jag om det är ovitrellen så måste ju strecket klinga av eller hur??? Det tycker jag verkar super logiskt iallafall så idag tog jag mitt sista och det visade samma streck. Nu är jag frustrerad över att det inte är strakare...menmen jag är glad och tacksam för det lilla. haha! så nu har jag beställt 15 st gravstickor från testlagret.

Allvarligt talat jag måste göra så här tror jag för min egen del annars blir jag GALEN och EXPLODERAR!!!! Tänk att testa på TD BARA FÖR ATT MÖTAS AV ETT STORT MINUS. Nenej bättre att vara lite förberedd och följa utvecklingen.....

*************************KRAM**********************************

• Happiness

Undra hur det går för ODD föresten. Kajsa-lisa...visst har vi en bra känsla kring detta med USA...känner på mig att hon kommer lyckas. Shit vad GÖTT om det blir avgjort nu...

Tror ni inte ODD skulle klappa händerna och jubla åt min gravtest idé????

Mmmmm det tror jag

• Happiness
    Pancakes skrev 2010-05-26 08:55:59 följande:
    Åh, grattis Röntensyrran, så underbart roligt! Jag fattar att känslan är helt fantastisk. För mig känns det helt overkligt och nästan som en omöjlighet att få gå på ett VUL en dag och få positiva nyheter! Spelar ofta upp den där scenen i huvudet när barnmorskan satt och rynkade pannan och sa "hmm, det här ser konstigt ut" Huaaaa! Men du ger mig hopp! Är så glad för din skull!!!Happiness, väntar med spänning tills du får testa igen! Hoppas hoppas sååå att du får bra nyheter! Jag får inte heller testa förrän nästa helg och ska försöka tänka på annat tills dess. Har en sån där dyr CB digital hemma och tänker inte slösa den förrän jag passerat BIM med några dagar.
    Nu tycker jag du är väldigt stark som kommer at hålla dig så länge. Men jag vet där är ju för att man vill hålla i "GULDTESTET" så lnge som möjligt. Och det är bra!!!!

Själv kommer jag ju doppa billighetstickor i kiss på löpande band här. Har lagt dom på bordet i toaletten för att kunna följa utveckligen..antingen dippar strecket av eler så blir det starkare. Men då GÖR jag något iallafall. Än att bara sitta här och bita p naglarna tills jag är inne på skelettet.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3