• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-10-04 14:06:20 följande:
    Tack för att du tänker på mig.

Har fått infektion i livmodern dock och de vet inte riktigt vad det är så jag äter flera sorters antibiotika.
    Läkarna har upptäckt något som liknar endometrios, ena äggstocken har vuxit samman med livmodern. 
    Jag har varit hos kurator och pratat och ska fortsätta gå dit varje vecka. Jag mår skit emellanåt och ALLA i min omgivning ser på mig att jag inte mår bra (idag tog chefen mig åt sidan för att fråga vad som står på) men jag orkar faktiskt inte prata om det om jag inte måste.

Jag har kommit upp i maxbeloppet för sjukvård på en vecka... numera känner jag typ hela gynavdelningen här på sjukhuset. Ska dit nu om en stund igen eftersom jag fortfarande har så j-a ont (kan inte gå mer än 2-300 meter i sträck, förmodligen infektionen som spökar fortfarande) och imorrn ska vi in på mer kuratorsamtal.
    Sorry för neggo-inlägget, men det är såhär det är. Men det går ändå sakta framåt ändå tror jag. Känns lite, lite bättre för varje dag, och ibland vågar jag till och med tänka framåt lite.
    Nämen. Kan de kanske va därför du får missfall, eller har dom nån aning? Va hemskt de låter. Jag förstår att du inte mår någe vidare nu :(

Vet hur du känner dig me o va tjenis me alla på sjukan, dock av olika anledningar. Men de är inge kul ändå :( De ska inte behöva vara så. Hur länge äter du antibiotika då? Hur tar din man allting?

Skickar massa kramar o hoppas du snart ser ljuset i tunneln!
  • sofy

Men MCT.. jag blödde också, färskt blod. Mina bröst ömmade inte heller då. Är du säker? Jävla skit isåfall :( Har du ingen bild på testet?

• sofy
    MCT;

Jag blödde på söndagen första gången, testade positivt på måndan men de va bim -2, så ja va på.. bim+4 när ja blödde.. o de va massor av färskt, knallrött blod. andra gången va på tisdagen, samma sak då, lite mörkare dock. o sen dröjde de 2v till nästa gång, o då va de rostbrunt/rött, mer slemmigt o me klumpar. men nog fan äre inte kört här iallafall ;)

Dom första gångerna hade ja lite molvärk i magen o brösten ömmade inte alls som innan, de kom dock tillbaka senare.

Så blod behöver inte va dåligt! Inte ens färskt, rött som dom skriver.. ;)
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-06 13:33:58 följande:
    Det är färskt rött nu... inga enorma mängder men det har kommit ca en 5-krona i bindan... det jag tycker skiljer sig från förra månaden är att det är inga koagler nu... men det kanske kan ha att göra med att jag ätit albyl minor denna månad med?
    Brösten ömmar lite igen... usch... vågar inte hoppas. Väntar ett par dar och testar igen...

Vilken vecka...hmm... hade maxutslag på ältesten 20-21/9... brukar få min mens 14 dagar efter första dagen jag får utslag på ältesterna... Isf är jag bim+2 idag... Men om jag hade min äl den 22:a så är jag väl rent tekniskt sett på 4+0 eller??

Usch jag är så dålig på det där....
    Men vännen.. jag blödde ingen femkrona.. snarare typ.. massor!! :p

Håller tummarna! Albyl gör ju också att man e mer lättblödande, även om de inte alls e i samma utsträckning som trombyl.. kan inte va ngt sånt då?
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-06 16:42:28 följande:
    En femkrona i bindan alltså men när jag torkar mig så är det massor på pappret.. men det är konstigt... så "genomskinligt"..alltså...hmm.."tunnt"? Låter konstigt...

Nu ska jag vila lite middag för jag är trött! =)
    Samma här. Jag hade massor i toan o på papper, men knappt ngt i bindan eller "däruppe". De kom o gick lite i början de där, men avtog efter v 8. Jo men ja förstår, mitt va som vatten, fast rött då..

Är du trött? ;) Grattis! Hohoo :D
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-08 14:17:19 följande:
    Tog ett test nu på em.... helvitt... så nu verkar jag vara på banan igen då.... tog en rosenrot... så nu kör vi... brösten helt oömma med...

Jakten på äl har börjat.....
    Men jäkla skit då :( Dumma kropp! Men du har skön inställning så snart e ni där igen! De min läkare sa om mig o min man va att vi va ju väääldigt fertila (precis som ni verkar va?) men att de aldrig riktigt fäste.. Men de gjorde ju dock de sen o då går de vägen!! :) Alla mina MF va ju tidiga, som dina två senaste varit.. Så när de väl går, då gåår de!

Va på UL idag o lill-zlatan är 5,1 cm nu!! Sparkar hejvilt därinne haha.

Hejar på er allihop!!
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-13 16:03:54 följande:
    Hej tjejer hemma igen..

Mycket bra läkare måste jag säga.. pyttemottagning med en läkare och en sköterka. Han lyssnade och pratade med mig säkert 25 minuter, resonerade kring olika teorier, svarade på mina frågor och verkade otroligt kunnig!

Han gjorde en gynundersökning och VUL och allt ser och känns bra ut sa han. Båda äggledarna ser fina ut, jag ömmar lite på höger sida men han kunde inte se nån förklaring till det. Det finns en del muskelfästen i buken så det kan lika gärna vara ett sånt sa han.

Jag har fått lämna massor med blodprover, han kollar alla hormoner, ev. immunologiska sjukdomar, frågade väldigt mycket  om det fanns sköldkörtelsjukdomar i släkten eller reumatiska sjukdomar osv.
    Fick också lämna blod för kromosomutredning vilket också min sambo ska göra.
    Det tar tid att få svar på de här proverna sa han men OM jag skulle hinna plussa igen innan svaren kommer så fick jag med mig ett recept på progesteronsuppar att börja ta så fort jag får mitt plus. Det kan vara så enkelt att jag har "svagt lutealstöd", alltså att gulekroppen hinner avvecklas innan moderkakan tar över produktionen av progesteron.

Jag är MYCKET nöjd såhär långt och kommer boka av tiden vi har i Jakobsberg om två veckor. Det kändes ju som att de inte tog det riktigt på allvar eftersom de inte tyckte min sambo behövde vara med men nu känns det som han involveras också.
    Skulle det bli nått knas här så kan jag ju alltid ringa Jakobsberg igen...

KRAM på er!!
    Härligt vännen! De låter precis som de ja fick gå igenom :) Men jag va också där själv första gången o pratade, gjorde VUL osv, sen fick jag alla remisser för prover - den för min man också för den me hans karyotyper. Och jag blev ju gravid innan vi fick svaren men fick vaggisar utskrivet direkt och körde me dom tills 11+0.. :) Vet inte om de hade gått bra ändå, men de känns bra psykiskt iallafall ;) Utredningen visade inte på några fel och "brukar" heller inte göra sa min läkare. Men då kan man iafl få proggisar som stöd. De skadaar ju icke :)

Att din sambo inte "skulle" vara me idag, eller behövde - är ju inge konstigt egentligen. De e ju mest du som ska ta prover o infon får han senare vid svaren, så de e väl en smaksak egentligen, han hade ju kunnat gå me men går lika bra utan :)

Fan va luddigt jag skriver.. Suck.. :p Skönt iallafall att de är igång! Håller tummarna för er inför nästa gång, de kommer gå vägen då ;)

Kram!
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-13 17:46:06 följande:
    Jag fick utskrivet för 10 dagar bara... men man kanske får fler om det hänger kvar så länge?
    Har du redan fått de utskrivet? 10 dgr låter lite klent.. Jag skulle enligt min läkare börja me proggisarna vid ÄL (om de hade blivit som planerat..) för o ge bästa förutsättning för gulekroppen o bygga upp sig fint osv, nu blev de dock från plus men då ska man fortsätta tills v 12 då moderkakan tar över..
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-13 18:36:50 följande:
    Ja jag fick med mig ett recept i handen när jag gick. (gamla tidens gula papper!) Skulle jag plussa så får jag väl be om mer då.. =)

Tog du två ggr om dagen??
    Hahah åååh, de va länge sen man fick ett sånt! Yep, 1 morron o 1 kväll. 400 mg x 2 alltså. Och dom kladdar som FAN så man måste ligga ner 15-20 min för att den ska smälta därinne, annars "ramlar" den ut direkt. Och de blir fettfläckar i trosor osv som kan va lite svåra o få bort i tvätt, så tänk på de ;)
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-13 18:58:06 följande:
    Gott med nån som gör misstagen före en själv! ;)
    Jag får väl ställa väckarklockan tidigare än jag måste kliva upp och klämma in en då. ;)

Men som sagt.... från plus sa han till mig. Det kanske är olika beroende på var i cykeln det brukar skita sig... Verkar som många som genomgår IVF tar från ÄL..
    Hahaha visst är de ;) Nä ja e glad ja slipper dom nu, satan va dom kladdade, geggade o va allmänt irriterande haha! Fast värt de ändå, ja :)

Jo men ja har ju bara haft tidiga MF.. som dina senaste.. så då ville hon ja skulle bygga upp de från ÄL istället för o börja vid plus då de redan kunde va "försent.." Men de vare ju inte denna gång iallafall :D
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-13 21:18:12 följande:
    Den här gången började du från plusset eller??

Usch jag har läst lite om det han pratade om... balanserade translokationer och skit... tänkt om det är nått genetiskt fel... :((
    Haha jaaa, ja fick ju inte bli gravid förrän vi fått provsvaren så dom skulle kunna sätta in rätt grejer från ÄL, men så blev ja de ändå o då ringde ja upp o så skrev hon ut de.. så ja började på 4+1 :)

Neeej de trorja absolut inte! De är inte SÅ vanligt. Jag tror de är som för mig, o nu kommer du snart va gravid igen o då har du hjälp o de kommer gå kanon!
  • sofy

Kommer in o blåser lite HCG på er som behöver ;) Snart kommer ni också över!!

• sofy
    Pilgrimmen skrev 2010-10-16 16:08:12 följande:
    Åh va härligt Då hoppas jag att även jag får såå fina plus om 3 dagar
    Men imorgon får vi svart på vitt iaf för då ska det digitala användas, hihi

Tog ett test nyss..Jaaaaa jag är galen i testande! Haha
    Men nu ser jag att det ökat markant sååå JAG ÄR GRAVID! Och det känns verkligen på riktigt! Denna bebis kommer stanna...Yeeeeey!

29e juni 2011 är lillen beräknad att komma =)
    Men jag väntar med att uppdatera listan till efter det digitala imorgon, hihi

Snyggt!! ;)

Grattis! Klart de kommer gå bra!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-10-18 19:47:53 följande:
    Herregud!
    Nu vet jag varför ÄL-testet var positivt igår.
    Det var nämligen ännu mer positivt idag....
    .
    .
    .
    .
    .

Jag skakar....
    Men vänta.. va? Nu vet ja varför ÄL testet va positivt igår? Menar du att du e gravid igen? :D
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-10-18 20:04:00 följande:
    Ja det måste jag ju vara.... gravtestet har ju varit snövitt i fem dagar fram tills idag!
    Och så testade jag för en timme sedan och ja, du ser ju hur starkt det är... och inte var det morgonurin heller...
    Men shit alltså, kan det verkligen vara sant?
    Men va e dom andra två för tester? ÄL eller grav? Fattar inte ;) Trög!

Ja jo de går ju icke missa iallafall ;) När hade du ÄL då ungefär? Förvånad

GRATTIS isåfall!
  • sofy
    Sugrrush och Pilgrimmen.. ni vet att de här e en tråd för de som hoppas på Plus va? ;) Ni har ju redan fått de så nu ere dags o kila över till andra tråden!! Se så.. komsi komsi ;)

Baby
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-10-20 16:05:39 följande:

Ringde sjukhuset och fick prata med den sjuksköterskan som jag verkligen ogillar (just hon är alltid så himla sur och kritisk, fasen att just hon var i telefonen). Hon trodde absolut inte att jag var gravid och tyckte bara jag sjåpade mig.
    Har fått tjocka flytningar (sorry detaljerna) som skiftar i rödbrunt, har ingen aning om vad det kan betyda. Kanske är mensen på ingång, vi får se....

Men fan va irriterande, säg ifrån på skarpen o fråga varför hon blev SSK om hon bara ska va grinig!! Suck, såna människor drar ju ner ryktet inom vården. Blä!

Hm, skumt allt de här är.. Kan du inte ringa ngn privat o fråga om blodprov osv?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3