• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Together90 skrev 2011-12-07 21:09:45 följande:
    Ser ni något?

Japps ser ett svaaaagt streck!
    Väntar tvillingar! 28+1 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-07 21:17:50 följande:
    Nu kan vi snart berätta,,, Har varlt att hålla det hemligt tills vi varit på första UL vilket jag ska i vecka 13 (12+4) enligt sista mens.

Har fått jävulsk klåda i underlivet... vad kan detta vara???
    Låter som svamp... man får det lättare som gravid och det är svårare att bli av med. Grattis!
    Jag körde två kurer canesten och sedan lactal balans ett par veckor...
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-07 21:26:24 följande:
    Receptfritt eller???

Pevaryl kan man inte använda det som gravid eller??? Jag ska göra något förösök att lufta mycket så får jag se om det kanske går tillbaka. Har lagt på lite idominsalva nu ikväll.
    ja det är receptfritt... tror pevaryl är ok också...fråga på apoteket!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-12-08 22:28:09 följande:

Inget verkar bry sig så mycket om mig men jag lägger ändå upp kvällens bild.. Måste som sagt varit ett fjärde missfall :(
    Det här är gårdagens test

Bild från nu ikväll

Det är ju två streck där men som sagt började blöda igår.
    fy fan ...:(  

Som sagt hade BIM ungefär idag   

Snälla Toghether, bara för att man inte svarar direkt betyder det inte att man inte bryr sig...  *kram* Jag befinner mig i nån slags koma numera.. orkar ingenting...

Friska upp mitt minne, vad sa de kring dig när du försökte få till en utredning?
    Var var det du bodde nu igen?
    Du plussar lätt! Jag vet att det suuuuger att det skiter sig men det betyder iaf att du får en chans rätt ofta! Jag har också plussat relativt lätt men haft många missfall.. Sen finns de de som plussar 1-2 ggr/år och där det skiter sig. Visst det är SKIT med så täta MF/MA som du har haft. Jag utgår iaf från mig själv, jag tyckte det var rätt skönt att iaf få en chans snart igen..
    Har du provat någon självmedicinering? (blodförtunnande etc?)

KRAAAAM!
    Väntar tvillingar! 28+3 idag!
  • MCT79

plutten min mage kom inte förrän 18-19-20... med två. Men då kom den fort.. Kom över i plustråden vettja! :)

Här kommer en redogörelse för vår gårdag... till dig mimmi! Men ni andra kan ju läsa och skratta också.. ;)

Igår natt... vilken cirkus! haha! Jag vaknade och behövde på toaletten, kliver upp och hör hur golvet knarrar men tänker att det är från mig själv eller huset... Går mot toaletten och så sitter det nån där, denna någon säger något (hej visar det sig senare) och jag blir SÅ RÄDD, så jag skriker rakt ut, A (ja det var han på toa) skriker också rakt ut, jag får världens sammandragningar och börjar gråta, han blir förtvivlad! Jag går tillbaka till sängen och lägger mig, det tar väl en minut eller så så får bebisarna mitt adrenalinpåslag och börjar vrålsparka vilket abrupt påminner mig om varför jag klev upp från första början! haha! CIRKUS!

Senare på kvällen... vi fixade pasta och köttfärssås.. tidigare idag bakade jag lite bullar och därför stod nu en plåt på spisen lutad mot väggen (diskad)..denna glider ner och lyckas slå ner både stora kastrullen med pasta och vatten samt kastrullen med såsen på golvet.
    Jag ljuger inte när jag säger att det var köttfärssås ö v e r a l l t .... det stänkte upp på skåpluckorna högre än mitt huvud! På golvet överallt, under golvsockeln, köksbordet, stolarna, elementet, bänkskivan, underskåp, överskåp... men som genom ett mirakel bara liiite liite på tapeten...(!)

Var bara göra nya mat.... efter vi skurat...

Vi hoppas att den här dagen blir lugnare! :D

Väntar tvillingar! 28+4 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-12-10 17:00:46 följande:

Idag var testen negativa :( så det var antagligen missfall/kemisk graviditet ..så jävla jobbigt och tankarna börjar snurra :( Var är det för fel ? :(

Verkar ju som det inte fäster riktigt ägget...? Eller att det fäster men stöts bort direkt?

Om jag var du skulle jag prova 1/3 dels barnalbyl från ägglossningen till bim nästa månad....  Hjärta kram!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-12-10 17:24:12 följande:
    Käkar redan tombyl :(
    Fortsätt...ge inte upp gumman...  det är ju sjukt mycket som ska gå rätt...
  • MCT79
    FruW skrev 2011-12-11 13:13:38 följande:
    Jag har fått progesteron, jagade runt på 4 apotek innan jag fick tag i det, började nu... Ska lämna nytt blodprov för hcg på tisdag, får besked på onsdag, förhoppningsvis får jag även trombyl då, tar albyl så länge...

Pixan jag har ingen bild, syntes bara en hinnsäck, var för tidigt för att se om det va ngt i... Hur lång tid har gått från äl?
    Jag sitter och håller i tummarna här... kommer inte bli nått gjort alls till onsdag..
    Väntar tvillingar! 28+5 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-12-11 21:25:19 följande:
    Vi ska till nån utredningsläkare den 20:e december, så då får vi se om vi får nån hjälp eller inte. Men hittills har vi inte fått någon hjälp tyvärr. "Bara" ett missfall och ett x/mf - Wilma räknar de inte, även fast jag tycker det känns hårt med tanke på att hon uppenbarligen inte var helt frisk i sin graviditet. I stället skulle t ex ett mycket tidigt mf räknas. Jag kommer iaf berätta att vi i maj också fick svaga plus ifall att det kan ha betydelse, vad nu det må ha varit. Men jag fick det flera dagar i rad iaf innan mensen till slut kom...

Men nu hoppas vi på adekvat hjälp i alla fall!
    Nämn det tycker jag...absolut.
    Väntar tvillingar! 28+5 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3