Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

färnik skrev 2010-08-04 15:06:59 följande:
    6 + 2 eller 3. Men som sagt, så såg det lite mindre ut än för den veckan.

De säger väl att man bör kunna se hjärtat slå om fostret är 6 fulla?
    alltså när vi är i v.6+0 menar du?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Usch är så nervös inför vulet halv elva. Vet ju att de inte kommer se något. Jag hade verkligen behövt se något så orolig som jag är just nu.

• Längtan efter liten

var och tittade idag... skulle vara i v.6+1 men det var en lite skrutt på kanske 2mm där inne så han sa att mina beräkningar om att äl var kanske 2-3 dagar sen stämde.. så är inte i v.7 än. får räkna med att vi inte kan se något på någon vecka sa han... drar fram bf lite till 1 april iaf.. så blir man inte baktfyttad så mycket sen.

men han sa att allt såg bra ut så här långt iaf.

• Längtan efter liten
    Pyret12 skrev 2010-08-06 19:08:41 följande:
    Vad mysigt att ni fick se den lilla.....Ska du göra fler vul eller väntar ni till RUL??

Maria204 Strort grattis till att du blivit fru ;)
    nej jag ska göra vul varannan vecka.. har ju tre missfall bakom mig så de håller koll på mig nu fram till v.12, sen tar mvc över.
  • Längtan efter liten

visste väl att det var för bra för att vara sant... bruna flytningar nyss!!!
    Kunde inte fragmnet ha fått hjälpa då!!

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-08 12:29:01 följande:
    Å nej å nej...har inte orkat vara inne och det första jag läser är DETTA....vad i hel--te!!!!! Nä det får inte vara sant!

Men jag har ju haft hur mycket bruna flytningar som helst denna graviditet och  to m läk säger att det är helt OK...Längtan...detta behöver INTE betyda något. Färskt blod + ont i magen...då kanske man ska börja fundera men absolut inte nu. Har du haft samlag nyss....typ igår eller iförrgår?
    nej inget samlag.. jag vill inte ha det pga missfallen... men jag gjorde ju ettt vul i fredags... kanske det?
    jag hoppas att det är det

uppdatering: Var inne på akuten och fick göra vul + hcg blodprov.

Vulet såg bra ut. hinnsäcken var 14 mm stor men hon sa inget om fostret mer än att hon tycktes se det. hon mätte det inte. hon såg även gulesäcken vilket är bra. Hon sa att hon såg ljusbruna "flytningar" i slidan men inget mer. ingen pågående blödning vilket är SUPER BRA!
    Ska ringa dit imorgon igen för att få en ny tid på onsdag så ska de göra ett nytt vul då och nya prover.
    Hcg halten låg på 22000 vilket var väldigt högt och bra...

Snälla låt detta gå bra :( vi har kämpat så!

• Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-08-08 19:03:38 följande:
    Längtan: Ja men det SKA gå bra! Så är det bara! Och vul såg ju bra ut nu så låt dig själv få slappna av nu även fast det är svåååårt. Det är ju bra att de har sån koll på dig nu, det måste kännas skönt trots allt. *kram*

mimmi80: Nä första dan jag hade blåskatarr så kände jag inte alls för att ha sex, det sved och jag fick springa på toa hela tiden. Andra dan var det bättre, men jag vill ju inte att det skulle bli värre igen så jag har avstått från sex helt och hållet. Nu ska jag bara ta penicillin sista tabletterna idag och två imorgon och sen är kuren klar så det är väl bara till och ladda inför nästa ÄL....

Är fortfarande på semester så jag är bara inne en kortis, är just nu i ett regnigt Göteborg så ikväll ska vi gå på bio och mysa bara.

Kram allesammans! 
    ja och inga mer flytningar iaf... bara det imorse och direkt efter vulet... men de är ju gulbruna om man säger.. så inget blod iaf... peppar, peppar.....
    Det är svårt att koppla av, så in i bombens svårt...
    som tur är jag ledig imorgon... så då kan jag bara koppla av... sen får jag se hur jag gör på tisdag...
    Jag tycker verkligen in eom det här.. jag som var så glad...
  • Längtan efter liten

Pancake: ja det går inte att sluta oroa sig. Jag har ju 2 mf och 1 ma på raken, så kommer aldrig att känna mig lugn. Men min gyn sa att det troligtvis vr avkastning från slemhinnan eller vad hon sa.

• Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-08-09 10:51:55 följande:
    Ja, man kan ju t o m ha blödningar och det behöver inte vara nåt knas för det ändå. Vilken vecka är du i nu? Kunde de se nåt hjärta på VUL?
    jag vet inte exakt vilken vecka jag är i. men 6 troligtvis... (7 enligt sista mens, men är 100 på att äl var senare)
    nej inget hjärtaktivitet har påträffats, men det är ju lite för tidigt än.
    ska tillbaka på onsdag, så jag hoppas att man kan se mer då.
    bara jag inte börjar blöda känns det iaf lite bättre.
  • Längtan efter liten
    Tejj skrev 2010-08-09 16:54:58 följande:
    Hej vänner!

Har tagit en semesterpaus från FL ett tag nu... o gör nog ett längre sådant oxå... Händer inge nytt för mig... får varken ÄL eller mens av proveran som jag ätit för 3e gången nu... har fyllt i papper o skickat till fertilitetsenheten här i stan... ska påbörjas en utredning inom 3mån... innan dess så tror jag att jag tar en paus i allt vad nu FL o bebisverkstad heter.... blir för jobbigt att läsa om alla glada besked, att ena plussar efter den andra, men att jag inte ens kan försöka att plussa... inge illa ment om er... jätte kul att det plussas... är alla värda efter ha funnits i den här tråden... men ändå.... hoppas ni förstår....  nån som kan skriva in mig på "vi som tar en paus" på BIM-listan, då min dator inte verkar vilja kunna kopiera listan själv... =/

Lycka till nu allihopa... så hoppas jag att vi ses snart igen!!

Kramisar
    Tejj
    tråkigt att du ska ta en paus, men jag förstår dig. och jag har själv gjort desamma.. ibland behöver man faktiskt komma här ifårn och bara tänka på sig själv..
    hoppas allt kommer lösa sig för dig.. jag ser fram emot att du kommer tillbaka med ett stort fint pluss =)
    och även utan också självklart.. stor kram
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3