Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80: Markera hela texten, högerklicka välj copy. Klicka i skrivfältet högerklicka och välj paste eller klistra. Sen redigerar du i den befintliga texten som du vill. Lätt som en pannkaka!

• Happiness

Det har med att få MF igen.....Ja vad ska jag säga samtliga på tråden har haft mer eller mindre jobbigt med det. Jag sjäv tycker detta är för jä...la jobbigt. Hjärnan fattar fortfarande inte att jag är gravid. Men jag har lovat mig att det är OK att känna så fram till VUL:t den 28 juli. Sen får det baske mig vara bra. Jag får väl tvinga mig själv att vara glad Men som sagt jag vet nog inte någon som skrivit om denna känsla.....rontgensyrran,BEV, ODD och Kajsa-lisa, Nataliesliv osv......

Men jag är övertygad att den sakta klingar av. Först vid första VUL, sen vid ev KUB,FVP eller MKP. Sen börjar ju magen växa ordentligt. Man känner bäbisen röra på sig och ha det bra. Barmorskan som säger att det ser jätte fint ut varje gång man är där och fundus-måttet som växer. Detta kan man inte blunda inför. Sen kommer ju hela förlossningen...Att till sist hålla barnet i famnen tar bort den allra sista oron.

Innan en annan oro tar över......den mamma-oron som kommer vara livet ut.

• Happiness
    färnevik:

TJHOOOOOOOOO GRATTIS ! Vad var det jag  sa *blinkblink*....Snyggt jobbat!!!!!{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}Roligt att vi ligger så nära varann i tid. Jag hoppas det går vägen för oss nu...hela vägen. Hur mycket Albyl tar du  per dag? Vad är det för tester din man ska göra som det är så bråttom med? Skriv vad du fick för besked av ssk. OBS! Kolla nu TSH för det är ju egentligen det ända du inte täckt upp. Resten är ju fixat........KRAM tjejen å du, nu fixar vi detta....vi SKA stå kvar på grav-listan BASTA!
  • Happiness

Haha men oj...ser att jag glömde avmarkera fetis-texten.

Här i GBG är det kanon varmt idag och jag och mannen ska ut och bada. Jag börjar må rikigt apa just nu och det blir ju inte direkt bättre i värmen. Men jag ska inte klaga...Kan vara hur illamående som helst bara den lille stannar kvar.....

Tuttarna har blivit bauta stora så mannen har fått nya lekkompisar i sängen. Haha! Inatt drömde jag en hemsk dröm. Att det började komma blod och min tanke i drömmen var att det finns inte en chans att fostret överlever detta. När jag vakande var jag övertygad om att jag aborterat. Tog en stund innan jag fattade att så var inte fallet. Känner fortfarande av obehaget som drömmen medförde.

ODD: Kul att se dig igen! Tänkte på dig och funderade på vart du tagit vägen...men det ante mig att du var ute och flängde och for. Det verkar som det går bra för oss bägge hitills . Underbart! En dag i sänder. Planerar inte framåt alls. Inga barnkläder eller förhoppningar...bara steelhard facts. Det passar mig utmärkt just nu. Har kommit på att det är den taktiken som funkar bäst på mig. Vi alla har väl våra olika sätt för att orka ta oss igenom detta. Roligt att se dig igen vännen! *KRAMIS*

• Happiness

ODD: Har inte hunnit att läsa ikapp så mycket. Vet inte rikigt vad som hänt dig och töserna den sista tiden. Hör av mig till dig efter badstunden .

JApp ägget är 18-22 mm i diameter. Dom mätte ju mina ägg konstant vid IVF:n så du har alldeles rätt...ingen omkrets alltså.

• Happiness

Med ägg menar jag follikel...men även läkarna säger ägg och inte follikel. Det är väl för att dom tror att vi icke-läkare inte skulle fatta annars *S*

• Happiness
    LittleJunia skrev 2010-07-20 15:48:09 följande:
    Testade pluss imorse!!! Äntligen!!

Nu hoppas jag att det tredje gången gillt skall gå vägen!!!
    ÅH gud vad roligt! GRATTIS från mig LittleJunia! Nu kommer det gå vägen hela vägen . Vad skönt att det tog sig KRAM
  • Happiness

Usch vilken dramatik det har varit här idag . Imorse fick jag rött på pappret och blev skiträdd. Sen när jag skulle äta frukost högg det till när jag skulle resa mig från stolen. Satte mig ner sen hände det en gång till.

Ringde till BM och hörde om dom hade någon akutläkartid, men självklart inte. Fick tipset att åka till en VC i GBG. Fick tid och mannen körde mig in. Träffade världens gulligaste läkare. Hon såg att det kom färg från livmodern, eller från livmoderkanalen. Det var alltså inte från livmoder tappen. Låg där i stolen och började mentalt förbereda mig på det värsta.

Hon såg gulkroppen och embryot som hon uppmätte till 2,5 mm...och vet ni vad tjejer: HON SÅG (OCH JAG MED) HJÄRTAKTIVITET...det blippade därinne. Är i vecka 6 idag (5+3) något. Hon sa att det är OK att ha sån flytning och att allt stod jätte bra till.

Det lilla busfröt till embryo nu skrämde du allt slag på mamma och pappa. Fick med mig en bild hem på världens minsta frö . Behöll ändå läkartiden den 28 juli. Då har den växt ytterligare 7 mm och kommer då vara JÄTTE stor på bilden.HAha! Ja typ 1 cm.....Hoppas bara hjärtaktiviteten finns kvar.....Nu är vi lugnade för stunden iallafall. KRAM!

• Happiness
    färnik skrev 2010-07-21 12:55:02 följande:
    Jag har ju också rätt lätt för att bli gravid, men om jag fick välja, skulle det hellre få ta 3 år att bli gravid, om jag bara fick behålla den lilla...

Ni som har haft många missfall, hur tänker nbi när ni har plussat igen?

Vidtar ni några "försiktighetsåtgärder"? Inget sex? undviker tunga lyft (och vad är tungt? matkasse?10kg?20kg?) undviker att anstränga er? undviker skumpiga aktiviteter (sådana är det ju gott om nu sommartid...) Sängläge? (har ju iaf utomlands visat sig ge mmkt bra resultat vad jag har förstått...) etc. Hur tänker ni?

Sjukvården i sverige har ju inga särskilda rekomendationer om att ta det lugnt vad jag vet, men utomlands resonerar de annorlunda... Jag har ju gård och djur och odlingar, hästar... Mycket tunga och skumpiga arbeten sas...
    Vi försöker göra så det inte går för mannen i mig. Säden innehåller prostaglandiner som kan mjuka upp cervix och därmed ge sammandragningar. Känns inte lustigt så det försöker vi undvika så långt det går, men inte samlag i sig. Lite kul ska man ju ha . Sen vill jag nog helst inte anstränga kroppen för mycket..ingen löpning men promenader går bra (i OK tempo). Jag brukar gå 5 km om dagen. Lyfta tungt gör jag aldrig.Haha Men skulle inte göra det nu. Vi var ute med min fars båt härom dagen och det kan ju bli väldigt stötigt när skrovet slår mot svallvågor i hög fart. Ångrar att jag gjorde en sån dum grej. Försöker ta det lugnt..menmen lättare sagt än gjort idag har jag klättrat omkring på klippor på Marstrand i 3,5 km i 30 graders värme. Urkorkat!!!!

Förstår att det är knivigt för dig som bor på en gård. Kommer du få hjälp med gården?Ungefär vart i Sverige har ni er gård? Är den stor? Djur? Skog?
  • Happiness
    FruW skrev 2010-07-21 20:34:33 följande:

HAPPINESS - men oj, jag förstår att ni blev alldeles skräckslagna!! Såå skönt att allt såg bra ut, du ska se att den kommer ha växt alldeles perfekt till den 28! Usch, tycker blodet ska hålla sig borta när du nu har plussat! Hade BM ingen bra förklaring till varför? Visst äter du trombyl (eller ngt) nu, kan det göra att du blir mer lättblödande?

Håller alla tummar o tår för dig, kram vännen

Nä hon hade ingen förklaring...men både hon och jag funderade på om det kunde hänga ihop med samlaget vi hade igår (inte jag och läkare *ASG*). Efter MA.t jag fick i vecka 15 fick jag blödningar mitt i cykeln. Helt knäppt. Detta var i februari. Gyn tog en biopsi från livmodertappen och jag hade kronisk inflammation i skivepitelet (slemhinnan). Det låter hemskt men jag tror att jag kan vara lite mer lättblödande p g a det. Man blöder tydligen lättare vif graviditet. Glömde att säga det med albylen...tack mimmi. Ja absolut kan det ju vara därför jag också blöder lättare. Kram!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3